Oruç Sabah Ezanıyla mı Başlar, İmsak Vaktiyle mi?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan TİTAN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Akşam vakti yani, iftar denilen hadisede ise, Akşam ezanı okunur okunmaz yenilmesinde bir beis yoktur. lakin bunda da ezanın biraz ortalara gelmesini beklemek akıllıca bir iştir. çünkü müezzinin saati yanlış olabilir. müezzin acele de etmiş olabilir onun için en az bir iki dakika ezanın devam etmesini bekleyip öyle iftarımızı açarsak yine akşama kadar boş boşuna aç kalmış olmayız. sonuçta oruç ibadeti imsakla başlayıp akşam ezanı ile son bulan belli zaman aralığı olan bir ibadet. bunun kabul olması için vakitlerine azami riayet gerekiyor.
 
Ya hocam ben aslında işin en büyük tarafının Niyet olduğunu düşünüyorum. Bekledin ezan okudu oturduğun şehirde bekle az bişey daha tüm camilerden ışık yanıp okunmaya başlasın aç... Yani hani şu hırsızın hiç mi şuçu yok mevzusu oluyor işte. Niyetin hiç mi ehemmiyeti yok. İnsanlara bakıyorum çevremde Oruç Hak getire... Bizim tartıştığımız konuya bak. Yahu kardeşim sen orucunu tut ta mevzu açmaya kalsın...
 
Aslında insanlarımızı yanıltan ve bu günlerde tekrardan gündem olan uygulamadan vaz geçilmiş bir hadise var. Önceden sahur vaktinden sonra müezzin bir sela okur, saladan sonra da ne kadar vaktin kaldığını ilan eder. millet o arada yemeyi içmeyi kesip ezanı beklerdi. sonrada ezan vakti gelince ezan okunur milletde sabah namazını ona göre kılardı. Lakin belli bir zamandan sonra sala okunma hadisesi kaldırılıp direk ezan okunmaya başlandıki bu uygulama son derce yanlıştır. Sahur yapan kişi sabah ezanına kadar yemeye devam ediyor, ezan başlarken son lokmayı yutup oruca niyetleniyor. Aynı esnada diğer bir kişide sahurunu yapmış sabah ezanını bekliyor. Müezzin Allahü ekber diye ezana başladığında tamam sabah namazı oldu nasıl olsa deyip namaza başlıyor. Bu çok ters bir durum değilmi? Aynı coğrafyada yaşayan iki kişi aynı dakika içerisinde birisi yemekle meşgul, diğeri ise namaza başlıyor. biz hangisiine göre amel edeceğiz onu kestiremeyiz. onun için imsak vakti son derece önem arzetmektedir.
 
Niyet tabiki bütün ameller ve ibadetler gibi oruç ibadetinde de mühim bir yer işgal ediyor ancak Bunda dikkat etmemiz gereken nokta da vakitle alakalı bir ibadet olduğu için bu konuda azami riayet gerekiyor. zaten niyeti salih olan birisi bu tür şeylerle uğraşmaz ve vakte çok dikkat eder. niyet bozuk ise, o kişi tuttuğu oruçtanda bir şey anlamaz. Amiyane tabirle her hangi bir hayvanı iple bağlayıp bir şey vermesen oda oruç tutmuş sayılır bu bakışla. onun için Oruç ibadetinde En önemli nokta vakte riayet ve dikkat. bununla beraber, Oruç insana mülayimlik katar. oruçlu kimse ağırbaşlı ve sakin hareket eder. Hatta bir kimse oruçluya sataşırsa Ene Sâimün yani ben oruçluyum deyin diye tavsiyede bulunur hz Peygamber.
 
Rabbim, Cümlemizin Oruç'larını kabul eylesin. Umarım yazdıklarımızdan neyin ne olduğu anlaşılmıştır. Konuya dahil olmak isteyen değerli misafirlerimiz, konunun altından sağ alandaki konuyu cevapla butonu ile sorularınızı gönderebilirsiniz.
 
Bakmamız gereken yer kuran değil mi? Niye imamlara alimlere bakayım. Beyazla siyah gecenin çekilip sabahın geldiği vakit değil midir? Ben imsakta hiç beyaz çizgi göremiyorum? Ayrıca moderatör yazan arkadaşın kendi düşüncesi yok mu da imamları örnek gösteriyor? Sarhoşluk veren herşey haramdır, burda rakı yazmıyor diye rakı içipte sarhoş olmayan adam günah işlememiş mi oluyo? İlla bunu bi mezhep imamının mı demesi lazım? Ayrıca mezhep nedir? İnsan birdir, allahtan gelmiştir allaha gidecektir...
 
Sevgili Angaralı, Tamam iyi hoş sizinkisi biraz haksızlık olmuyor mu ? Yıllarca Medreselerde Kuran'ı Kerim'in ne demek istediğini insanlara aktaran bu uğurda can siperhane çalışan insanlara.... Onların dediklerine inanmayacağızda kime inanacağız. Herkes okuduğu Kuran'ı Kerim'i net olarak anlıyor mu ? Yapmayın allaşkına...
 
İmamı da Alimide Ehli olan Hadis ilmi ile Kuranı kerimi arz eder. İmamı Alimi inkar etmek İslamı red etmektir. Zira her ikisi de İslam dinine mensup din adamalırıdır. Her ikisinin ilmi de farklıdır. Ankaralı şahıs, Bakılması gereken elbetteki Kuranı kerim dir de , Sen Kuranı tam manası ile okudunmu ? Ki okuduğunu sanmıyorum . Şayet okumuş olsan böyle tezat cümleler kurmazdın. Moderatör diye nitelendirdiğiniz Din eğitmenidir. Hocamızın verdiği bilgiler hadisler den sahih kaynaklar dan derlenmiştir. Bu yüzden size ve diğer okuyuculara imamların alimlerin örneklenmesi yapılıyor. Mezhep imamlarını ve onların düşüncelerini inkar eden dinsizdir. Sizde bu ithamla birebir kafir yaftasını kendinize yapıştırıyorsunuz.--> ( Bakmamız gereken yer kuran değil mi? ) <--- Mezhep imamlarını inkar eden, kuran okuyan ve çelişen Ankaralı .. Şuraya Kuranın çaptığı bir ankaralı çizelim .

Adsız.png
 
Gerçek DİN Alimleri Peygamberilerin varisleridir. Bunu ben değil Bizatihi Peygamber Efendimizin kendisi söylüyor. Mezhep haktır. Mezhebin hak olduğunu Önceki konularımız da yazdık. Merak ediyorsa arkadaşımız oradan bakıp okuyabilir. Ancak mezhepsiz olduğunu kendi ağzıyla itiraf ettiği için Mezhepsiz ifadesi dinsiz manasıyla örtüşüyor. Şayet 4 Hak mezhep olmasaydı şimdiye kadar Hiç bozulmadan gelen islam dini eski Dinler gibi tahrif edilmiş hiç gerçek mensubu olmamış olacaktı. Bunu sahabe devrinin hemen akabinde sapıtmaya başlayan Ve dini bozma niyetinde olan dinsizlerden anlıyoruz.
 
Ayrıca islam dinini hiç kimse kendi yorumları İle yorumlama salahiyetine sahip değildir. O salahiyet Sadece müctehitlere verilmişti o zamanda geçti. Sadece kıyas yapılabilecek meseleler varsa orada kıyas yapılır. Onun haricinde Umumu alakadar eden bir meseleyi içtihat müessesi Kuran'a Sünnete dayanarak içtihatlarını yapmışlardır. Bize düşen o gösterilen doğruları uygulamak. Üstüne bişey katmak değil. Kuran'da her şey var evet. Lakin o her şeyi insanlara aktaracak Peygamber ve varisleridir. Biz kendi kafamızdan Kuran böyle diyor ben onu bilirim dersek, Büyük hata etmiş oluruz ve dinin hiç bir konusunu anlayamayız. En basitinden namaz. Namaz Kılmayı Kuran tarif etmez sadece emreder. Onun açıklayıcısı sünnettir. Peygamber Efendimiz ben nasıl kılıyorsam sizde öyle kılın buyurur. Ve diğer muamelat da böyledir. Şimdi bu aklı evvel arkadaşımız bize kurandan anladığı namazı tarif edebilir mi??? Oruç ibadetinin bazı konularını Kuran açıklamıştır. Evet başlangıcı İle alakalı ayet bulunmaktadır. Lakin her yazılanı hakiki manasıyla anlamaya çalışıp onunla amel edeceksek Bir ayet de de Sarhoş olarak namaza yaklaşmayın buyruluyor. Bu ayete göre Namaz kılmayacaksak İçki içebiliriz Meali çıkıyor. Onun İçin Kardeşim Ayeti yorumlamak bize düşmez. Yoksa ilmi kelam ilmi tefsir ilmi hadis neden var. Bunca ilmi bir çırpıda çöpe atarız biz. Ve boşuna okumuşuz bunca yıl medreseler de. Ve Peygamber Efendimizden başlayan Eshabı Suffe sistemi de Boşa yapılmış deriz. Bunca allame, bunca Müslümanların itibar ettiği Allah dostları ulamayı hiçe sayarız.
 
Geri
Üst