Varan Turizm Tarihçesi
1946 yılından beri Varan...
[SIZE=+2] 1946 2007[/SIZE]
1946 yılında Kadıköy - Pendik ve kısa süre sonra İstanbul - İzmit arasında yolcu taşımacılığına başlayan VARAN, bugün ulaştığı hizmet düzeyi ve kullandığı teknoloji ile yurtiçi ve uluslararası düzeyde erişilmesi zor kalite düzeyini başarmanın mutluluğunu Türk Turizmine armağan etti. Bugün 2000’in üzerinde VARAN çalışanı ile hizmet kalitesinde sınır tanınmamaktadır.
TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNDE VARAN’ IN İLKLERİ
Halen İstanbul, Ankara, İzmir, Kuşadası, Çeşme, Bodrum, Marmaris, Fethiye, Antalya, Alanya, Mersin, Adana, Gaziantep, Denizli ve Ayvalık bölgelerinde güven ve konforu en üst düzeyde sağlayarak hizmet sunmakta olan VARAN, yurtiçi ve yurtdışı yolcu taşımacılığında tümü kendisine ait SETRA otobüsleri ve konaklama tesisleri (Boludağı, MustafaKemalpaşa, Afyon, Pamukova ve Söğütözü ) ile hizmet veren tek firmadır.
Karayolu taşımacılığında her zaman öncü firma olma özelliğini koruyan VARAN, 1960 yılında yolcuları evden alarak ilk kez şehir içi servis hizmeti vermeyi başlattı. İlk Avrupa karoseri yatar koltuklu panoramik otobüsleri Türkiye’ ye getiren VARAN, ilk bağımsız otobüs terminali (Söğütözü / Ankara) ve bağımsız konaklama tesisini (Bolu Dağı) de açan seyahat şirketi oldu.
2002 yılında Avrupa’ da yılın otobüsü seçilen ünlü SETRA otobüslerini 1984 yılında ilk kez Türkiye’ ye getiren VARAN’ ın bugün 300’ ün üzerinde otobüsü bulunmaktadır. Tüm filosu VARAN’ ın öz malı olup, filo yaşı 3'tür. Bu sektörde yabancı dil bilen hosteslerin istihdam edilmesi ve karayolu seyahatinde ilk kez çift katlı otobüs servisi de yine VARAN tarafından gerçekleştirilmiştir.
Ayrıca;
1994 yılında ilk kez Avrupa ve Türkiye’ de real time on-line otomasyon sistemi,
1995 yılında ilk kez ofise gelmeden TELEFON ile bilet satış imkanı,
1998 yılında dünyada ilk kez INTERNET’ ten bilet satış imkanı,
1998 yılında yine dünyada ilk kez ISO 9001 Kalite Güvence Sistem Belgesi ile kalite standardı,
1999 yılında Turizm’ de Kalite “SKALİTE” ödülü,
2000 yılında Multimedia otobüslerle her koltuğun önünde video ve TV monitörleri ile çok kanallı stereo müzik tesisatıyla donatılmış farklı bir seyahat ayrıcalığı,
2000 yılında Deluxe otobüslerle tek koltuk rahatlığı,
2000 yılında otobüslerde M.A.S. ( çok kanallı müzik ) yayın sistemi,
2001 yılında otobüslerdeki TV yayınında, sinema filmleri, belgeseller, müzik klipleri, sanat, magazin, eğlence ve sohbet programlarından oluşan ve VARAN' a özel hazırlanan yayın kuşağı,
2003 yılında EN ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistem Sertifikası,
2004 yılında Kablosuz İnternet Erişimi (Istanbul / Ataşehir Terminali; Ankara / Söğütözü Terminali; İzmir /Bornova Terminali ve Afyon Konaklama Tesisi ve Tüm S 417 HDH DELUXE & S417 HDH TOP SKY otobuslerimizin tamamında ),
2004 yılında filodaki tüm otobüslerde emniyet kemeri donanımının tamamlanması,
2006 yılında filomuzdaki tum S 417 HDH model otobüslere takılan uydu anteni sayesinde yol boyunca TV kanallarını seyretme imkanı.
VARAN’ ın "İLK" lerinden bir kaçıdır.
[SIZE=+1]"İLK" LERDEN BAZI DETAYLAR...[/SIZE]
VARAN’ IN YURTDIŞI SEFERLERİ
Yurtiçi yolcu taşımacılığının yanı sıra, yurtdışında da farklı bir yere sahip olan VARAN, Avusturya (Viyana, Salzburg, Bregenz, Innsbruck, Dornbirn), Yunanistan (Atina) hatlarındaki tarifeli seferleri ve yurtdışı rezervasyon ofisleri ile en iyi hizmeti sunarken, AB ülkelerinde tanınmış bir otobüs şirketi olmanın gururunu yaşamaktadır.
VARAN’ IN “NON-STOP” SEFERLERİ
2000’li yıllara dönük projelerinde her zaman en iyiyi başarmak ilkesi ile VARAN 1993 yılında başlattığı NON-STOP “BUSINESS LINE” servislerini giderek genişletiyor. Önce sabah gün ağarırken Ankara-İstanbul arasında karşılıklı başlatılmış olan bu servisler, bugün yaygınlaştırılarak zamanının değerini bilen iş insanları için büyük avantaj sağlamaya devam ediyor.
VARAN İLE OTOMASYON ÇAĞI
Varan’ ın 1994’ de İstanbul-Ankara arasında real time on-line bilgisayar sistemi projesini hayata geçirerek kullandığı network teknolojisi ile sektöründe dünyada İLK olmanın gururunu bir kez daha yaşadı. Artık tüm Varan terminallerinden Varan’ın gittiği tüm noktalara bilet satış ve rezervasyon işlemleri büyük bir hız ve kolaylık ile bir iki dakika içinde yapılabiliyor.
TELEFONLA BİLET SATIŞI İŞLEMİ...
Zamanın değerini bilen yolculara sunulan benzersiz kolaylıklar:
- Türkiye’nin her yerinden sabit ya da Turkcell veya Telsim hatlı cep telefonundan
444 8 999 numaralı Çağrı Merkezini ya da Varan bilet satış ofislerini telefon ile arayan Visa Eurocard / Mastercard kredi kartı sahibi herkes bilet satın alabiliyor.
VARAN BİLETLERİ İNTERNETTE...
Şirketler grubu olarak Varan Turizm web sayfası ile 1997 yılında İnternet üzerinde yerimizi aldık. Bununla yetinmeyerek 1998 yılında sanal alanda da bir ilki gerçekleştirdik, aynı web sayfası üzerinden başlattığı “Elektronik ortamda bilet satışı” uygulamasında 6 yılı tamamladık.
Karayolu taşımacılığında ilk olan bu tarihi proje sayesinde yolcularımız, Türkçe ve İngilizce olarak bu web sayfası aracılığıyla Türkiye’nin ve dünyanın her yerinden güzergah ve tarih bilgilerini girip istedikleri saatteki seferde oturacakları koltuğu seçerek rezervasyon ve kredi kartıyla bilet satın alma imkanına sahipler.
VARAN’ DA BİSTRO KEYFİ...
Dünyada ilk kez İstanbul-Ankara arasında servise sunulan 51 yolcu kapasiteli çift katlı VARAN BİSTRO otobüsleri ileri düzeydeki yol güvenliğinin yanı sıra 16 kişilik (4 x 4) lüks bir Fransız restoranı şeklinde dekore edilmiş olan alt “BİSTRO” katında konuklarına alakart mönüler ile bambaşka bir ambians sunuyor.
BİSTRO bölümündeki mikrodalga fırın, buzdolapları, pişirme ve kızartma bölümleri, kahve makineleri ile özel servis personeli bu ambiansı hazırlayan diğer unsurlar. Müzik tesisatı, video ve TV setleri ile donatılan VARAN BİSTRO otobüslerinde konuklar üst katta da kulaklıklar yardımıyla bu yayınlardan yararlanıyorlar.