Açıklamanız için teşekkür ederim sevgili makber...
Sizden sonra tekrar inceleme yaptım ancak ikimizin söylediği arasında ince bir çizginin olduğunu farkettim.
Şöyle ki, kişi eğer bunu alışkanlık haline getirmemiş bu hatayı bir kaç kez yapmış ise namazını tekrar kılması gerektiği söylenmektedir."Sizden biri namazında kaç rekât kıldığı hususunda şûpheye düşerse namazını yeniden kılsın." şeklinde de hadis-i şerif bulunmaktadır. Ancak bu sürekli oluyorsa sizin açık bir biçimde ifade ettiğiniz gibi yapılmaktadır. “Sizden biri şüphelendiği zaman doğruyu araştırsın, namazını tamamlasın."diyor yine Efendimiz...
Şu da var ki namaz, dinimizin en temel ibadetlerinden biri. Elbette ki dinimizi kolaylaştırmalıyız zorlaştırmamalıyız. Ancak bu kolaylıkları da kendi durumumuza göre düşünmemiz gerekmekte. Niyetimize ve vicdanımıza da bağlı. Namaza konsantre olmak için biz elimizden geleni yapalım ki gaflet, ibadetimizi ziyan etmesin. Tekbir için elimizi kaldırdığımızda, sembolik olarak "her şeyi arkada bıraktım Sana yöneldim Allah'ım" demek isteriz. Belki surelerin, rüku secde ve bunların arasında söylediğimiz duaların anlamlarını bilir ve düşünürsek, manen Kabe'ye yöneldiğimizi gönülden hissedersek, yanılmalarımız da en aza düşebilir...
Ömer N. Bilmen, sehiv secdesinin yapılışında, sağa ve sola selam verildiğini 327. maddede yazmıştır.
Rabbimiz, bilerek veya bilmeyerek yaptığımız hatalarımızı affetsin... Zira alimler bazı konularda fikir ayrılığına düşmektedirler. Allah salih niyetlerimizden ötürü, ibadetlerimizi yanlışlarıyla doğruylarıyla kabul buyursun...
Haddimi aşmamışımdır inşallah, hakkınızı helal edin efendim...