Ce: Formula 1'in Efsane Pilotları
JACQUES VILLENEUVE
Doğum Yeri: St.Jean, Kanada
Yaşadığı Yer: Monte Carlo,Monaco
İlk Grand-Prix: 10 Mart 1996
Kazandığı İlk GP: 28 Nisan 1996
Kazandığı İlk pole: 10 Mart 1996
Dünya Şampiyonluğu: 1
Jacques Villeneuve de diğer birçok pilot gibi, otomobillerle genç yaşta tanıştı. Henüz 15 yaşındayken annesi Joan ve amcası Jacques, onu Jim Russell'ın pilotaj okuluna yazdırdılar. Yaptığı deneme sürüşleriyle üstün bir performans sergileyen genç Kanadalı eğitmenlerinin gözünü kısa sürede doldurmayı başardı. 1987 yılına gelindiğindeyse Jacques, Spenard-David Formula 2000 sürücülük kursuna katıldı. Çıktığı yarışlarda gerçekten ümit vaad ediyordu. Hayallerini süsleyen Formula1'e varan basamakları müthiş bir hızla tırmanıyordu.
1988 yılında Alfa İtalyan Turing Otomobilleri Şampiyonasında boy gösterdi. 1989 da ise İtalya'da Formula 3000 yarışlarına katıldı ve iki kez ikincilik, iki kez de üçüncülük elde etti. 1990 yılında da Japonya Formula 3000 şampiyonasında yarıştı. Japonya'da üç kez zafere ulaşan Jacques, bir ikincilik, beş de üçüncülüğe imza attı. İndycar'da mücadele edeceği 1994 yılına kadar Formula Atlantik yarışlarında tecrübe kazandı. Ve 1994 'te İndycar pistlerine hızlı bir giriş yaptı...
1994 Yılında İndycar serisinin en iyi çaylağı seçilmişti. Ancak o, bu ünvanı fazla taşımak istememiş olsa gerek, 1995'te İndycar yarışlarının şampiyonu oluverdi. Artık Jacques için sıra Formula1'e gelmişti.....
Çok geçmeden bu rüyası gerçek oldu ve 1996 yılında Williams-Renault takımı ile anlaştı. O kimilerine göre hala çaylak, kimilerine göreyse umut veren genç bir yetenekti....
Ve Formula1 1996 sezonu Avustralya'da start aldı. Bu Jacques Villeneuve'ün F1'deki ilk sezonuydu ancak Japonya Grand-Prix'siyla sona eren bu zorlu maratona dört birincilik sığdırdı ve şampiyonayı takım arkadaşı Damon Hill'in ardından ikinci sırada tamamladı. Formula1 serüveninin henüz ilk senesinde elde ettiği bu başarıyla ona, "umut veren genç yetenek" sıfatını yakıştıranları yanıltmadı. O aslında bir sezon sonra ulaşacağı şampiyonluğun sinyallerini veriyordu...
Gerçekten de öyle oldu ve bu genç Kanadalı, 1997 F1 sezonunda tam yedi birincilik aldı. Villeneuve 81 puanla sezonun pilotlar şampiyonu olurken takımı Williams-Renault da takımlar şampiyonluğuna ulaştı. Jacques Villeneuve'ün iki sezona onbir birincilik ve bir de şampiyonluk sığdırması, Formula1 otoritelerinin hiç beklemediği bir başarıydı. Ama o, babası Gilles Villeneuve'ün yolunda gururla ilerlemekte kararlıydı...
Ancak pistlerin bu hırslı çocuğunun istikrarlı çıkışı uzun sürmedi. 1998 sezonunu beşinci sırada tamamladı ve sezon sonunda Williams takımından ayrıldı. Yeni sezon içinse BAR takımıyla anlaştı. Bu onun için Formula1 kariyerinde yeni bir sayfaydı...
Fakat Kanadalı pilot 1999 sezonunda da kendisinden beklenen performansı gösteremedi. Şampiyonayı "0" evet tam "0" puanla son sırada tamamladı. Bu onun kariyerinde kara bir sayfa olarak yer aldı. 2000 yılında da pistlerin hızlı, hırslı ve atak pilotuydu ancak hedeflerinden hala uzaktı. Orta sıraların favori ismi olmaktan bir türlü kurtaramadı kendini...
Böylesine yetenekli bir pilotun, hedefleri zirve için uzak gibi gözüken BAR takımında kalması eleştirilse de o, takımına ihanet etmedi ve BAR takımına şampiyonluk yaşamaya geldiğini bir kez daha dile getirdi.
Şimdilerde ise hayranlarının kafasında tek bir soru var: Acaba şampiyonun dönüşü muhteşem olabilecek mi?
JACQUES VILLENEUVE
Doğum Yeri: St.Jean, Kanada
Yaşadığı Yer: Monte Carlo,Monaco
İlk Grand-Prix: 10 Mart 1996
Kazandığı İlk GP: 28 Nisan 1996
Kazandığı İlk pole: 10 Mart 1996
Dünya Şampiyonluğu: 1
Jacques Villeneuve de diğer birçok pilot gibi, otomobillerle genç yaşta tanıştı. Henüz 15 yaşındayken annesi Joan ve amcası Jacques, onu Jim Russell'ın pilotaj okuluna yazdırdılar. Yaptığı deneme sürüşleriyle üstün bir performans sergileyen genç Kanadalı eğitmenlerinin gözünü kısa sürede doldurmayı başardı. 1987 yılına gelindiğindeyse Jacques, Spenard-David Formula 2000 sürücülük kursuna katıldı. Çıktığı yarışlarda gerçekten ümit vaad ediyordu. Hayallerini süsleyen Formula1'e varan basamakları müthiş bir hızla tırmanıyordu.
1988 yılında Alfa İtalyan Turing Otomobilleri Şampiyonasında boy gösterdi. 1989 da ise İtalya'da Formula 3000 yarışlarına katıldı ve iki kez ikincilik, iki kez de üçüncülük elde etti. 1990 yılında da Japonya Formula 3000 şampiyonasında yarıştı. Japonya'da üç kez zafere ulaşan Jacques, bir ikincilik, beş de üçüncülüğe imza attı. İndycar'da mücadele edeceği 1994 yılına kadar Formula Atlantik yarışlarında tecrübe kazandı. Ve 1994 'te İndycar pistlerine hızlı bir giriş yaptı...
1994 Yılında İndycar serisinin en iyi çaylağı seçilmişti. Ancak o, bu ünvanı fazla taşımak istememiş olsa gerek, 1995'te İndycar yarışlarının şampiyonu oluverdi. Artık Jacques için sıra Formula1'e gelmişti.....
Çok geçmeden bu rüyası gerçek oldu ve 1996 yılında Williams-Renault takımı ile anlaştı. O kimilerine göre hala çaylak, kimilerine göreyse umut veren genç bir yetenekti....
Ve Formula1 1996 sezonu Avustralya'da start aldı. Bu Jacques Villeneuve'ün F1'deki ilk sezonuydu ancak Japonya Grand-Prix'siyla sona eren bu zorlu maratona dört birincilik sığdırdı ve şampiyonayı takım arkadaşı Damon Hill'in ardından ikinci sırada tamamladı. Formula1 serüveninin henüz ilk senesinde elde ettiği bu başarıyla ona, "umut veren genç yetenek" sıfatını yakıştıranları yanıltmadı. O aslında bir sezon sonra ulaşacağı şampiyonluğun sinyallerini veriyordu...
Gerçekten de öyle oldu ve bu genç Kanadalı, 1997 F1 sezonunda tam yedi birincilik aldı. Villeneuve 81 puanla sezonun pilotlar şampiyonu olurken takımı Williams-Renault da takımlar şampiyonluğuna ulaştı. Jacques Villeneuve'ün iki sezona onbir birincilik ve bir de şampiyonluk sığdırması, Formula1 otoritelerinin hiç beklemediği bir başarıydı. Ama o, babası Gilles Villeneuve'ün yolunda gururla ilerlemekte kararlıydı...
Ancak pistlerin bu hırslı çocuğunun istikrarlı çıkışı uzun sürmedi. 1998 sezonunu beşinci sırada tamamladı ve sezon sonunda Williams takımından ayrıldı. Yeni sezon içinse BAR takımıyla anlaştı. Bu onun için Formula1 kariyerinde yeni bir sayfaydı...
Fakat Kanadalı pilot 1999 sezonunda da kendisinden beklenen performansı gösteremedi. Şampiyonayı "0" evet tam "0" puanla son sırada tamamladı. Bu onun kariyerinde kara bir sayfa olarak yer aldı. 2000 yılında da pistlerin hızlı, hırslı ve atak pilotuydu ancak hedeflerinden hala uzaktı. Orta sıraların favori ismi olmaktan bir türlü kurtaramadı kendini...
Böylesine yetenekli bir pilotun, hedefleri zirve için uzak gibi gözüken BAR takımında kalması eleştirilse de o, takımına ihanet etmedi ve BAR takımına şampiyonluk yaşamaya geldiğini bir kez daha dile getirdi.
Şimdilerde ise hayranlarının kafasında tek bir soru var: Acaba şampiyonun dönüşü muhteşem olabilecek mi?