Konuya cevap cer

dua eden eller

Sual: Yabancı kadınlara bakmak günah mıdır?

CEVAP

Kadınlara  da erkeklere de lüzumsuz veya şehvetle bakmak günahtır. Âyet-i kerimede mealen  buyuruldu ki:

(Ey Resulüm, müminlere söyle, harama bakmasınlar ve avret  yerlerini haramlardan korusunlar! İmanı olan kadınlara da söyle, harama  bakmasınlar ve avret yerlerini haramdan korusunlar!) [Nur 30]


Hadis-i  şeriflerde de buyuruldu ki:

(Erkeğin kadına, kadının da erkeğe  [şehvetle] bakması haramdır.) [Taberani]


(Harama bakmak,  şeytanın zehirli okudur. Allahü teâlâdan korkup yabancı kadına bakmayana, zevkli  bir iman nasip olur.) [Ramuz]


(Yabancı kadına şehvetle bakanın  gözleri ateşle doldurulup, Cehenneme atılır, onunla toka edenin kolları  ensesinden bağlanıp, Cehenneme sokulur, lüzumsuz ve şehvetle konuşan, her  kelimesi için, bin yıl Cehennemde kalır.) [R.Nasıhin]


(Komşu ve  arkadaş hanımına şehvetle bakmak yabancı kadına bakmaktan ve evli kadına bakmak,  kıza bakmaktan daha çok günahtır. Zina da böyledir.) [R. Nasıhin]


Bir  erkeğin bir kadınla tokalaşması, zaruretsiz konuşması, görünmeyen bir yerde  yalnız kalmaları haramdır. Peygamber efendimiz bile hiçbir kadınla  tokalaşmamıştır. Bir hadis-i şerifte buyuruyor ki:

(Elbette ben kadınlarla  tokalaşmam.) [Nesai, İbni Mace, Taberani]


Hazret-i Âişe validemiz de  buyurdu ki:

(Resulullah, kendisine helal olan kadınlardan başka, hiçbir  kadınla tokalaşmadı.) [Buhari, Müslim]


Yine hadis-i şeriflerde  buyuruluyor ki:

(Kişinin başına demirden bir şişin batırılması, nikah  düşen bir kadına dokunmasından daha hafif kalır.) [Taberani,  Beyheki]


(Yabancı kadınla kucaklaşan, şeytanla beraber zincire vurulup  ateşe atılır.) [Şir’a]


(Kadınlarla bir arada yalnız kalmaktan  sakının. Allah’a yemin ederim ki, bir kişi bir kadınla yalnız kalınca, aralarına  şeytan girer. Bir kimsenin çamurlu bir domuzla sıkışmış durumda olması, o kimse  için kendine helal olmayan bir kadına dokunmasından daha hafiftir.)  [Taberani]


Namahremle konuşmak

Kadınlar zaruret olmadıkça  namahrem erkeklerle konuşamaz. Ramuz’un 469. sayfasında yazılı ilk hadis-i şerif  şöyle:

(Ey kadınlar, ancak mahreminiz olan erkeklerle konuşun, mahreminiz  olmayanlarla konuşmayın!) [İbni Said]


Siz iffetli  olursanız

Erkekler, iffetsiz [yani namussuz] olursa, geneleve falan  giderse, karıları, kızları da kötü yola düşebilir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu  ki:

(Siz iffetli olursanız, kadınlarınız da iffetli olur.)  [Hakim]


(Ey gençler, namusunuzu koruyun, zina etmeyin! İyi bilin  ki, namusunu koruyana Cennet vardır.) [Hakim]


(Kötülükten korunmak  için, nikahlı yaşayın ve iffetli olun!) [İbni Asakir]

(Onun bunun  karısını, kızını ayartan bizden değildir.) [İ.Ahmed]

(Zina eden, aynı  şeye maruz kalır.) [İ.Neccar]

["Çalma elin kapısını, çalarlar kapını",  "Eden bulur" denmiştir.]


Kur'an-ı kerimde mealen, (Fuhşun açığına da,  gizlisine de yaklaşmayın) buyuruluyor. (Enam 151)

Buradaki yaklaşmayın  demek, zinaya götürecek sebeplerden, hareket ve işlerden sakının, yabancı  kadınları düşünmeyin, onlarla konuşmayın, onların seslerini dinlemeyin, onlara  bakmayın demektir. Yabancı kadınlara bakmak gözü zayıflatır, kalbi karartır.  Peygamber efendimiz de, "göz zinası" hakkında buyuruyor ki:

(Yabancı  kadına şehvetle bakmak göz zinasıdır, onu tutmak el zinasıdır, ona gitmek ise  ayakların zinasıdır.) [R.Nasıhin]


(Bir yabancı kadın görüp de,  Allah’tan korkarak, başını ondan çevirene, Allahü teâlâ, ibadetlerin tadını  duyurur.) [Ebu Davud, İ.Ahmed, Hakim]


(Avret yerini açana,  başkasının avret yerine bakana Allah lanet etsin!) [Beyheki]

(Kadının  yüzünden ve iki eli ayasından başka bütün bedeni avrettir.) [M.Enhür] 


Kadınların, Kur'an-ı kerim, mevlid, ilahi okuyarak seslerini erkeklere  duyurmaları haramdır. [Hoparlör, radyo ve TV ile duyurmaları ise mekruh olur.]  (Tergib-üs-salat, Hadika)


Sual: Aşağıdaki iddialar reformcu bir  yazara ait. Cevap verir misiniz?

(Karşılaşan iki arkadaşın birbirinin  elini öpmesi sünnettir.)

CEVAP

Haram olduğu Redd-ül  Muhtar’da yazılıdır.


(Peygamberimiz kadınlara el öptürmemişse de,  onlarla müsafeha ederdi. Çünkü müsafeha etmek sünnettir. Eğer Peygamberimiz  şimdi olsaydı kadınlara mutlaka el öptürürdü. Çünkü âlimlerin elini öpmek  caizdir.)

CEVAP

Peygamber efendimizin kadınlarla müsafeha ettiği  yalandır.Âlimin, ana-babanın eli öpülür. Fakat namahrem kadın, bir  âlimin elini öpemez. İmam-ı Rabbanihazretleri buyuruyor ki: 

(Peygamber efendimiz erkeklerle müsafeha ederek sözleştikten sonra,  kadınlarla da sözleşme yaptı. Kadınların biati yalnız söz ile oldu. Mübarek eli  kadınların eline dokunmadı.) [3/.41]


Tibyan’da Mümtehine suresinin  12. âyetinin açıklamasında deniyor ki:

Peygamber efendimiz, kendisi ile biat  edilirken hiçbir yabancı [namahrem] kadınla müsafeha yapmamıştır. Hazret-i Âişe  dedi ki:

(Peygamber efendimizin kadınlarla biati söz ile idi. Onun eli,  hiçbir yabancı kadının eline değmemiştir.) [Müslim]


(Doktor, kadına  dokunuyor, günah olmuyor da, benim elimi öpünce niçin günah  olsun?)

CEVAP

Doktor, zaruret olunca, ihtiyaç miktarı kadına  dokunması caizdir. İhtiyaçtan fazla yerini açması haramdır. El öpmekte bir  zaruret yok ki doktorla mukayese edilsin.


(Âlim evlat, cahil babasına  imam olamaz.)

CEVAP

Bunu kölenin imamlığına benzetmiş. Kölenin  imamlığı mekruhtur. Sebebi, köle hizmetle meşgul olduğu için ilim tahsiline  vakit bulamaz. Eğer âlim olursa imamlığı mekruh olmaz. A’manın [körün] imamlığı  da mekruhtur. Bunun sebebi de, elbisesini temizleyememesidir. Fakat temiz olan  a’manın da imam olması mekruh değildir. Çünkü Peygamber efendimiz, a’ma olan  İbni Mektum hazretlerini defalarca kendi yerine imamlığa seçmişti. (Nimet-i  İslam)


Namahreme bakmak günahtır

Sual: Bazı ateistler,  “Peygamber zamanında kadınlar örtünmezdi. Umacı gibi örtünmek o zaman yoktu.  Hazret-i Âişe başı açık gezerdi. Şimdiki örtünmeyi, sonradan, yobazlar  uydurdu) diyorlar. Bu durum hicab âyeti gelmeden önce değil miydi?

Bir  de ateistlerin etkisi altında kalan, bir arkadaş, “Kadınlara bakmak, onlarla  konuşmak, hatta onlarla beraber oturmak da günah değildir. Kadınların erkeklerle  namaz kılmasının da mahzuru olmaz. Resulullah kadınların arka safta kılmasını  söylemesi huşu açısındandır. Yoksa beraber kılmalarında mahzur olmaz. Tesettür  detaydandır” diyor. Kadınların açık gezmesi, onlara bakmak ve konuşmak günah  değil mi?

CEVAP

Elbette günahtır. İçkiyi yasaklayan âyet-i kerime  gelmeden önce müslümanlardan içki içenler vardı. Bunu örnek gösterip de içki  yasak değildi demek yanlış olduğu gibi, hicab âyetinden önceki durumu bildirip  kadınlarla konuşmanın, onlara bakmanın, onlarla oturmanın günah olmadığını  söylemek de böyle yanlıştır.


Hicab [tesettür = örtünme] âyeti gelmeden  önce, kadınlar örtünmezler, Resulullaha gelip, bilmediklerini sorup  öğrenirlerdi. Resulullah efendimiz birinin evine gitse, kadınlar da gelir,  oturur, dinler, istifade ederlerdi. Beydavi’de ve Buhari’nin  tefsir kısmında bildirildiği gibi, hicretten üç yıl sonra, Ahzab ve beş  yıl sonra Nur surelerindeki hicab âyetleri gelip, kadınların yabancı  erkekler yanında, oturmaları, bunlarla konuşmaları yasak edildi. Bundan sonra,  Resulullah efendimiz, kadınların bilmediklerini, mübarek hanımlarından  sormalarını emreyledi.


Hicab âyetinden önceki durumu bildirip kadınların  açılmasının mahzuru olmadığını söylemek, Müslümanları aldatmak olur. Resulullah  efendimizin mübarek hanımı Ümm-i Seleme validemiz anlatır:

Meymune  ile birlikte Resulullahın yanında idik. İki gözü de görmeyen İbni Ümmi Mektum  izin isteyip içeri girdi. Resulullah bunu görünce, bize (İçeri geçin)  buyurdu. (O a'mâ değil mi, bizi görmez) dedim. (O sizi görmüyorsa,  siz onu görmüyor musunuz?) Yani, o kör ise, siz kör değilsiniz ya, buyurdu.  (Tirmizi, Ebu Davud, İ. Ahmed)


Hadis-i şeriflerde buyuruluyor  ki:

(Yabancı kadını görünce, yüzünüzü ondan ayırın! Ansızın görmek günah  olmaz ise de, tekrar bakmak günah olur.) [Ebu Davud,  Darimi]


(Buluğa eren kız, yüz ve elinden başka yerini namahreme  gösteremez.) [Ebu Davud]


(Şarkıcı kadının aldığı para haram olduğu  gibi, onu dinlemek ve yüzüne bakmak da haramdır. Haramla beslenen vücuda  Cehennem ateşi layıktır.) [Taberani]


(Bir kadın koku sürünüp  dışarı çıkar ve kokusunu duyurmak için bir topluluğun yanından geçerse, ona  bakana da, kendisine de zina günahı [göz zinası] yüklenir.)  [Nesai]


(Gözler zina eder, eller zina eder, ayaklar zina eder,  ferc zina eder.) [Ahmed, Taberani] 


(Gözün zinası harama  [namahreme] bakmak, dilin zinası fuhuş konuşmaktır.) [Buhari, Müslim,  Ebu Davud]


(Bir kadın, cezbedici koku sürer ve erkekler de ona bakarsa  evine gelene kadar Allahü teâlânın gazabında olur.)  [Taberani]


(Bir kadın, güzel kokular sürünüp, göz alıcı güzel  elbiseler giyerek, bir topluluğun yanından geçerse, zina işlemiş gibi günaha  girer.) [İbni Hibban]


(Harama bakmayan gözler, Cehennem ateşi  görmez.) [İsfehani]

(Kadına, şehvetle bakanın, gözlerine erimiş kurşun  dökülüp Cehenneme atılır.) [M. Enhür]


(Komşu kadına, arkadaş  hanımına şehvet ile bakmak, yabancı kadına bakmaktan on kat daha günahtır. Evli  kadınlara bakmak, kızlara bakmaktan daha günahtır.)  [Taberani]


Kadınların saçları da avrettir. Avret yerine bir zaruret  olmadan şehvetsiz de bakmak haramdır.


İmam-ı Gazali hazretleri  buyuruyor ki:

Kadınların, kızların, başı, saçı, kolları, bacakları açık  olarak sokağa çıkmaları haram olduğu gibi, ince, süslü, dar, hoş kokulu elbise  ile çıkmaları da haramdır. Böyle çıkmalarına izin veren, razı olan ana babası,  kocası veya kardeşi de, onun günahına ve azabına ortak olurlar. (Kimya-yı  saadet)


İmam-ı Zehebi de buyuruyor ki:

Erkeklere ziynetini  gösteren kadınlara, mesela altın, inci gibi şeyleri örtüsünün üstüne takan, koku  süren, renkli ve ipek kumaş örtünmüş olan, kol ağızları geniş olup kolları  görünen ve bunlar gibi kendilerini erkeklere gösteren kadınlara Allahü teâlâ  dünyada ve ahirette azap edecektir. (Zevacir-İbni Hacer-i Mekki)  


Tesettüre riayet etmemek ve ziynetlerini göstermek gibi günahlar,  kadınlarda çok olduğu için, Resulullah efendimiz, (Mirac gecesi Cehennemi  gösterdiler, çoğunun kadın olduğunu gördüm) buyurdu.  (Tirmizi)


Harama bakmamak için 

Sual: Sokağa açık-saçık çıkmış  bayanlara bakmamaya çalışsak da bazen de bakabiliyoruz. Bu gibi durumlarda günah  işlememek için ne yapmalıyız?

CEVAP

Harama bakmamak için şunları  bilmeli:

a- Yabancı kadınlara bakmak gözü zayıflatır, kalbi karartır.  Gözümüzün zayıflamaması, kalbimizin kararmaması için bakmamaya çalışmalıyız.  İmam-ı Rabbani hazretleri, (Haramlar, yaldızlanmış necaset gibidir) buyuruyor.  Dışı süslü ama, içi berbat. Bunu düşünebilen bakmaz.


b- (Avret  yerini açana ve ona bakana Allah lanet etsin) hadis-i şerifini düşünerek  lanetlik olmamak için hep bu hadis-i şerifi hatırlamalıdır.


c-  (Allah’ın azabından korkarak, başını yabancı kadından çevirene, Allahü teâlâ  ibadetin tadını duyurur) hadis-i şerifini düşünerek ibadetlerin zevkine  varabilmek için bayanlara bakmamalıyız.


d- (Kadına, şehvetle  bakanın, gözlerine erimiş kurşun dökülüp, Cehenneme atılır) hadis-i şerifini  düşünerek, gözümüze erimiş kurşun dökülerek Cehenneme atılmaktan korkmalıyız. 


e- Yabancı kadına bakmak iffetsizlik, yani namussuzluktur. Durup  dururken niye namussuz olalım?


f- Baktığımız kadınlar, birisinin  anası, bacısı, kızı veya karısıdır. Birisi bizim anamıza, bacımıza, kızımıza ve  karımıza baksa razı olur muyuz? İffetli insan razı olmaz. Bizim baktığımız bayan  da mutlaka birisinin anası, bacısı, kızı veya karısıdır. Namussuzluk olan bu işi  nasıl yaparız? Bir hadis-i şerifte, (Erkekler, namuslu olun ki, karılarınız  kızlarınız da namuslu olsun) buyuruluyor. Karımızın kızımın namussuz  olmasına sebep olmamız kadar ahmaklık var mıdır?


g- Atalarımız da  çalma elin kapısını çalarlar kapını buyuruyorlar. Kapımızın başkaları tarafından  çalınmaması için kimseye kötü gözle bakmamamız gerekir.


Kadınlara  yaklaşmayın

Sual: Kur’anda (Zina etmeyin) denmeyip de, niye,  (Zinaya yaklaşmayın) deniyor?

CEVAP

Evet, Kur’an-ı kerimde,  (Zinaya yaklaşmayın) buyuruluyor. (İsra 32)


Yine, Kur’an-ı  kerimde, (Ana ve babanı dövme) denmez; ama, (Ana babana öf deme)  buyurulur. (İsra 23)


Bu âyet-i kerimede öf demeden maksat, onlara  üzücü bir şey söyleme demektir. (Beydavi)


Burada, en hafifi  söylenerek, bundan bile sakınılması, böylece daha kötü olan işe yaklaşılmaması  emredilmektedir.


(Zinaya yaklaşmayın) ifadesi de, zinaya götürecek  sebeplerden, hallerden, hareketlerden ve işlerden sakının demektir. Yani  erkekler için, yabancı kadınları düşünmeyin, onlara gülümsemeyin, onlara selam  vermeyin, ihtiyaç olmadıkça onlarla konuşmayın, hal hatır sormayın, yüzlerine  karşı dua etmeyin, onlara mektup, mesaj yazmayın, mailleşmeyin, chat yapmayın,  onların seslerini dinlemeyin, onlara bakmayın, onlarla tokalaşmayın, yalnız bir  odada kalmayın, dans etmeyin vesaire demektir.


Kadınlar için de, dikkati  çekici elbise giyinmeyin, kocanızdan başkasına makyaj yapmayın, ziynetlerinizi  göstermeyin, koku sürünerek sokağa çıkmayın, onların görebileceği yerlerde  durmayın, onlarla selamlaşmayın, tebrikleşmeyin, yüzlerine karşı dua etmeyin,  tokalaşmayın vesaire demektir.


Sual: Kadınların, yabancı erkeklere  şehvetsiz bakması, caiz değil midir?

CEVAP

Şehvetsiz, ihtiyaç  kadar, yabancı erkeklere bakmak caizdir. Şehvetten emin olan kadının yabancı  erkeğe bakması, erkeğin erkeğe veya erkeğin, mahremi olan kadınlara bakması gibi  caizdir, yani günah değildir. Şehvetle bakması ise, haram olur. Ancak ben  şehvetsiz bakıyorum diyerek, yabancı erkeklere bakmayı âdet haline getirmesi,  ihtiyaçsız bakması uygun olmaz.


Sual: (Kendileri görülmediği için  namahremle telefonla sohbet, mesajlaşmak veya mailleşmek caiz olur) deniyor.  Bunda bir ölçü yok mudur?

CEVAP

İhtiyaçsız konuşmak caiz olmaz.  Kur’an-ı kerimdeki, (Zinaya yaklaşmayın) ifadesi, zinaya götürecek  sebeplerden, hallerden, hareketlerden ve işlerden sakının demektir. Mesela  erkekler için, yabancı kadınları düşünmeyin, onlara gülümsemeyin, ihtiyaç  olmadıkça onlarla konuşmayın, selam vermeyin, hal hatır sormayın, onlar duyacak  şekilde dua etmeyin, onlara mektup, mesaj yazmayın, mailleşmeyin, chat yapmayın,  onların seslerini dinlemeyin, onlara bakmayın gibi anlamlara geldiği kitaplarda  yazılıdır.


alıntı


Geri
Üst