Vücudumuzu Tanımaya Hazır Mısınız Çocuklar?

Ayşegül AYRANCI

Daimi Üye
Vücudumuzu Tanımaya Hazır Mısınız Çocuklar?
Anasınıfı etkinlikleri içinde bulunan en zor kavratılan konular arasında yer alır vücudumuz konusu. Her ne kadar vücudu dış bölümleriyle çocuklara tanıtmak kolay olsa da çocuklar kimi zaman iç organ deyince farklı düşünmektedirler. Vücudumuzda görünmeyen gövdenin alt bölümünde yer alan birtakım organlar diyerek somutlaştırarak her sene konuya değinmekteyim. Öğrenciler açısından ne kadar algılanması zor olsa da slayt hikayeler, tekerlemeler, şiirler, basit anlatımlı videolar ile çocuklara bu konu aktarılabilmektedir. Tabii bir sefer söylenildiği gibi anlaşılması beklenmiyor. Çocuklara tekrar ederek ve arada sorular sorarak ipuçları vererek zamanla kavratma mümkün olabilmektedir. Ben flash kart kullanımı ya da bazı bilmece ipuçlarını öğrendiklerimiz kutusuna atarak pekiştirme işlemini yapma taraftarıyım. Siz de anasınıfı öğretmeni olarak bu tarz bir yaklaşım gösterirseniz emin olun daha iyi kavrama zenginliğiyle karşılaşabilirsiniz.

8c26731d0966cea5548d95060d17883d.png


Üst resime eklemiş olduğum bazı ipuçlarıyla verilen iç organ isimleri eğlenilerek öğrenilenler listesindedir. Aynı zamanda galeriye eklemiş bulunduğum tuvalet kağıdı ruloları ile yapılan iskelet resmi de oldukça faydalı olabilmektedir. Çocuklar açısından bakıldığında iskeleti yaparken skeleton dansını yapmak da eğlenceli olacaktır. Aynı zamanda oldukça kolay öğrenebileceklerdir.

22ddb438c3c4ceebf161c0913e9907e8.jpg
maxresdefault.jpg

Alt ve üst resimde eklenmiş olan resimlerdeki açıklamalı vücut bölümü tanıtan afişleri dikkat çekmek amacıyla sınıfın belirli köşelerine asmak da fayda sağlayabilecektir. Çocuklar için öğrenimi oldukça kolay gerçekleştirilen basit çizgi filmli anlatımları link olarak eklemeden geçmek istemiyorum. Youtube kanalında size sunduğum link ile tek tıkla pek çok farklı vücutla alakalı video seçeneğine ulaşabilirsiniz. Tanıtım amaçlı bu videoları değerlendirebileceğiniz gibi aynı zamanda sizlerin hazırlayacağınız slayt hikayeler de hoş olabilecektir.Aşağıya eklediğim tekerleme ve parmak oyunlarını da es geçmeyin.

Biz Kimiz?

Ben en uzunlarıyım adım da “ORTA” benim (Orta parmak gösterilir.)

Benden biraz kısa olana da “YÜZÜK” derler. (Yüzük parmak gösterilir.)

Ondan kısa olan da “İŞARET” tir. (İşaret parmak gözterilir.)

En tombulumuzun adı “BAŞ”(Baş parmak gösterilir.)

En ufağımız ise “SERÇE”dir (Serçe parmak sallanır.)

Birleştiğimiz yer “AVUÇ” (Avuç açılır,parmaklar gerilir.)

Toplu adımıza “EL”derler. (El sallanır.)

Peki size ne derler? (Çocuklar işaret edilir.)


Vücut Bölümleri

Gıdı gıdı mahallesi (Boğaz)

Aşçı dükkanı (Ağız)

Horhor çeşmesi (Burun)

Aynacılar (Göz)

Kemancılar (Kaş)

Düz bayır (Alın)

Otlu çayır (Saç)

SAĞ EL, SOL EL

İşte sağ elim, havaya kaldırırım (Sağ el yukarı kaldırılır.)

Bu da sol elim gökyüzünü tutarım. (Sol el yukarı kaldırılır.)

Sağ el, sol elime bakar, (Eller karşılıklı tutulur.)

İşte böyle “şap şap” yapar. (İki kez alkışlanır.)


Baş Parmakçık

Baş parmakçık baş parmakcık (Eller arkaya saklanır.)

Nerdesin nerdesin burdayım efendim (Sağ el yumulu baş parmak açık ve dik olarak arkadan çıkarılır.)

Burdayım efendim (Sol el yumulu baş parmak açık ve dik olarak arkadan çıkarılır.)

Nasılsın efendim teşekkür ederim (İki parmak tokalaşır.)

Parmak kaç parmak kaç (Sağ ve sol el kapalı olarak arkaya saklanır ve sırayla tüm parmaklar kullanılır.)


Vücudumuz

Baş, gövde, bacaklar, (Vücudun bölümleri sırasıyla gösterilir.)

Hepsi benim vücudumda var. (Vücut bütün olarak gösterilir.)

Ona iyi bakarım,

Her gün spor yaparım. (Kollar omuz hizasında açılıp kapanır.)

Yararlı besinlerle, (Yeme hareketi yapılır.)

Vücuduma sağlık katarım. (Pazular gösterilerek güçlü olma hareketi yapılır.)


vucudumuzu-taniyalim.jpg
 
Geri
Üst