Bunu inkar eden Allahı ve ayetlerini inkar etmiş olur.İster inanın ister inanmayın.Konu detaylı anlatılmış.Ek bilgi verirsek ;
Peygamber (s.a.v.) Efendimiz buyurdular ki:
-“Şu üç şeyden korkuyorum: Âlimin sürçmesi, Münafıkların Kur’an böyle diyor diyerek tartışmaya girişmesi, Kaderin inkâr edilmesi.” (Taberani)
Peygamber Efendimizin bu hadisi şerifleri, bugün; “Kur’an’da başörtüsü yok” diyerek küfre girenlerin hallerini en bariz bir ifadeyle açığa kavuşturmaktadır. Oysa ki Kur’an’da çok açık bir ifade ile başörtüsünün Allah’ın emri olduğu şu ayeti kerimede belirtilmektedir:
Allahu Teala Kur’an’da başörtüsü konusunda buyuruyor ki :
-“ Vel-yeDribne bi-Humûrihinne alâ cuyûbihinne” mealen: “O mü’mine kadınlara söyle baş örtülerini yakalarının üzerlerine kadar örtsünler” ( Nur S. Ayet:31)
Yukarıda yazılı ayeti kerime hakkında müminlerin annesi hazreti Aişe’nin şu mealde bir açıklaması vardır. Allahü teala;
-“Mü`min kadınlar başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar!” âyetini indirince onlar eteklerinden kesip hemen onunla başlarını örttüler.” (Buhari)
Ehl-i Sünnet alimleri mümine kadınların nasıl örtüneceği hususunu Rasulullah’tan rivayet edilen şu mealdeki habere ve benzer diğer hadisi şeriflere göre belirlemişlerdir. Hazreti Ebû Bekir`in kızı Esmâ (ki Âişe validemizin ablasıdır) ince bir elbise ile örtülü olarak Resûlullahın huzuruna girdi. Resûlullah ondan yüzünü çevirdi ve kendi mübarek yüzünü ve ellerini işaret ederek;
– “Ey Esmâ! Kadın ergenlik çağına ulaşınca vücudunun şurası(el) ve burası (yüz) dışında kalan yerlerinin görülmesi (gösterilmesi) caiz değildir” buyurdu. (Ebu Davud)
Hazreti Âişe bildirir: “Resûlullah efendimiz,
-“Allah`a ve ahiret gününe inanan bir kadın ergenlik çağına varınca yüzü ve elleri dışında herhangi bir yerini açması helâl değildir!” buyurdu. (Buhari)
Başörtüsü inkârcılığı yapanların; “Kur’an’da başörtüsü yoktur. ” sözlerinin mesnetsiz olduğunu, yukarıda belirtilen ayeti kerimede geçen “ Humur ” kelimesinin anlamının bütün ehl-i sünnet alimlerinin tercümelerinde ve tefsirlerinde ve arabça sözlüklerde “başörtüleri “olarak geçmekte olduğunu belirtelim. Humurun tekili ise, hımar=başörtüsü demektir. Not Hımarın başında bulunan H Türkçe olmayan noktalı Ha’dır.
Bu ayeti kerime bizlere, kadınların Allah’ın örtünme emrini uyguladıkları takdirde, bir çok rahatsız edici durumlardan kurtulabileceklerini haber vermektedir. Bir başka ayette;
-“ Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin hanımlarına söyle (evden çıkarlarken) üstlerine vücutlarını iyice örten dış elbiselerini giysinler. Bu, onların tanınıp eziyet edilmemelerine en elverişli olandır.”
( Ahzab suresi ayet: 59)
BAŞÖRTÜSÜ HAKKINDA BAZI HADİS-İ ŞERİFLER
Hadisi şerifte, Peygamberimiz (s.a.v.);
-“Hür kadının, yüzünden ve iki eli ayasından başka, bütün bedeni avrettir” buyurdu.
-“Gözlerin zinası (şehvetle) bakmak, dilin zinası (haramı) konuşmaktır.” (Buhari) (Mecmaul-enhür)
-“Ya Ali! Harama (tesadüfen) bakışın ardından (kasıtlı) olarak tekrar bakma; çünkü, şüphesiz (tesadüfen olan) birincisi sana (muaf)tır ve (kasıtlı olan) sonuncusu sana muaf değildir.” (Tirmizi)
Örtülü çıplaklar!
Müslim ve Muvatta kitaplarındaki hadisi şerifte,
” Örtülü çıplak ve başları deve hörgücü gibi yükseltilmiş kadınlar, Cennete girmeyecek. Kokusunu bile duymayacaklardır. Halbuki, Cennetin kokusu, çok uzaklardan duyulacaktır” buyuruldu.
Bu hadisi şerif, kadınların ince, şeffaf veya cilde yapışık dar elbise, çorap, baş örtüsü ile örtünmelerini ve saçlarını, başlarının üstünde küme yapmalarını yasak etmektedir. Böyle örtünmek, çıplak gezmek gibidir.
Kadınlar ve erkekler için bedenin belli yerlerini örtmeleri Allah’ın emridir. Buna itiraz edenler; “Biz Allah’a inanıyoruz” deseler de bu sözlerinde samimi değillerdir. Örtünmek farzdır. Örtünmenin farz olduğunu inkar etmeden açık gezinenler Müslümanlıktan çıkmazlar. Sadece işledikleri açıklıktan dolayı günaha girerler. Küfre girenler ise örtünmeyi hakir görüp inkâr edenlerdir. Müminler ancak; Allah’ın rızasına önem verir. İnkarcıların kınamalarını asla önemsemezler. Başörtüsü kadının güzelliğine gölge getirmez. Bilakis onu daha da saygın ve daha güzel kılar. Bir kadın Allah rızası için başını örter ve tesettüre riayet ederse, bir ömür boyu ona farz sevabı yazılır.