Sokak Trendi | Converse | 100.Yıl
converse üretim yeri metro converse fiyatları all star fiyatları
Converse, 100.yılı’nı özel bir projeyle kutluyor.. İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerimizde adeta bir trend haline gelen, converseler, bu yaza “Red” isimli 100 ünlü kişi tarafından yapılan tasarımlarla giriş yapıyor. 100.Yıl özel baskıları ve tasarımları ile Century Koleksiyonu epey satıcak gibi.. Beklentiler bir hayli yüksek seviyede.
Ülkemizde 3.sezonuna giriş yapan Converseler, “Red” koleksiyonunu aids’e karşı verilen mücadeleyi desteklemek için tasarlatmış. Tasarımcılar arasında ise, başta Cadillac ve Hummer markaları için muhteşem tasarımlar yapmış olan Gary Koepke (Ünlü Reklamcı) dikkatleri üzerine çekiyor.
Converseler, neredeyse en fazla tercih edilen ayakkabılar, belki kullanım rahatlığı, belki hafif olması ya da ismi’nin arkasında sakladığı, Kurt Cobain’in ölene kadar ayağına yapışmasını sağlayan o siyah amerikan kültürü. Converse 100.Yılı nedeniyle, Kurt Cobain imzalı modeller de çıkarıyor ama sınırlı sayıda ve ilginç olanı ayakkabıların üzerinde Kurt’un günlük pasajları ve şarkı sözlerinden bazı alıntılamalar olacak..
Ayakkabılar Mayıs ayında piyasaya çıkıyorlar.. Ancak Kurt Cobain hayranlarının başlatmış olduğu bir de tartışma var tabi. Onlar Kurt Cobain’in onuruna yapılan bu ayakkabıların, aslında Kurt Cobain’in hatırasına saygısızlık olduğunu düşünüyorlar ve bu konularda tartışmalar oluşturuyorlar. Aykırı duruşun simgesi Kurt vs Converse projesine Nirvana hayranlarının kızması, Victoria Beckham’in da bir ayakkabı markası haline getirilmiş olması nedeniyle olsa gerek ki; Kurt Cobain’e resmen hakaret edildiğini, kirletildiğini düşünüyorlar.. Müziği ile anılmalı Kurt..
Converselerin tasarımları da aslında yıllar içinde çok değişmiş, incelendiğinde Spor ayakkabısı olarak piyasaya girmişti 100 yıl evvel. Daha sonra 1921 gibi bir All Star yıldızı olan Chuck Taylor imzalı modellerini çıkardı. Tabi müzik piyasasıyla kaynaşması da bu yıllarda gerçekleşti. Önce spor salonlarında baş gösteren converseler aynı senelerde müzik salonlarında da piyasaya girdi.. Kimi starların t-shirt, levi’s kot ve converseleriyle poz vermeleri punk ve rock camiası’nın sembolü haline gelmesine ise katkısı büyük. Converse geçmişi, The Clash, The Replacements, Green Day, Amy Winehouse, Beatles, Beach Boys, Lily Allen, Arctic Monaaas gibi yıldızların fotoğrafları ile süslü.
Günümüze gelidiğinde ise, converse markası’nın dikkat çektiği bir konu daha var, Nike.. Converse 2001′den beri bir Nike markası, yani artık o asi duruşu eskisi kadar güçlü bir şekilde temsil edemiyor.. Ancak Nike’in pazarlama harcamaları ve politikaları sayesinde Converse aslında piyasalarda eskisinden daha güçlü bir duruşa sahip.
Ülkemizde de bir converse çılgınlığı hakim, özellikle son 2 sene içerisinde bir patlama mevcut diyebiliriz. Ünlülerle ününe ün katmış olması ve nike’in gücünü arkasına almış olması, ülkemizde hem eski duruşunu hem de yeni duruşu’nun kabul görmesine yol açıyor ve bugün dikkat ederseniz eğer, merkezi bölgelerde converse giyenlerin giymeyenlere oranı neredeyse yuzde 70ler’e dayanıyor. Yani o meşhur T-shirt, Levi’s kot ve Converse kültürü ülkemizde sağlam bir yere sahip.
Converseler, Nike markası ile beraber değerlendirmeye alındığında ise, değinmek istediğim farklı bir nokta ortaya çıkıyor, Fiyat. 2001′de Converse’i ele geçiren Nike’in ilk yaptığı iş, Amerika’daki fabrikaları kapatıp, Asya’ya taşıması. Günümüzde Nike ve Converse fabrikaları’nın neredeyse tamamı Asya’da.. Yani üretim, asya’ya kaymış durumda.
Converse, 100.yılı’nı özel bir projeyle kutluyor.. İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerimizde adeta bir trend haline gelen, converseler, bu yaza “Red” isimli 100 ünlü kişi tarafından yapılan tasarımlarla giriş yapıyor. 100.Yıl özel baskıları ve tasarımları ile Century Koleksiyonu epey satıcak gibi.. Beklentiler bir hayli yüksek seviyede.
Ülkemizde 3.sezonuna giriş yapan Converseler, “Red” koleksiyonunu aids’e karşı verilen mücadeleyi desteklemek için tasarlatmış. Tasarımcılar arasında ise, başta Cadillac ve Hummer markaları için muhteşem tasarımlar yapmış olan Gary Koepke (Ünlü Reklamcı) dikkatleri üzerine çekiyor.
Converseler, neredeyse en fazla tercih edilen ayakkabılar, belki kullanım rahatlığı, belki hafif olması ya da ismi’nin arkasında sakladığı, Kurt Cobain’in ölene kadar ayağına yapışmasını sağlayan o siyah amerikan kültürü. Converse 100.Yılı nedeniyle, Kurt Cobain imzalı modeller de çıkarıyor ama sınırlı sayıda ve ilginç olanı ayakkabıların üzerinde Kurt’un günlük pasajları ve şarkı sözlerinden bazı alıntılamalar olacak..
Ayakkabılar Mayıs ayında piyasaya çıkıyorlar.. Ancak Kurt Cobain hayranlarının başlatmış olduğu bir de tartışma var tabi. Onlar Kurt Cobain’in onuruna yapılan bu ayakkabıların, aslında Kurt Cobain’in hatırasına saygısızlık olduğunu düşünüyorlar ve bu konularda tartışmalar oluşturuyorlar. Aykırı duruşun simgesi Kurt vs Converse projesine Nirvana hayranlarının kızması, Victoria Beckham’in da bir ayakkabı markası haline getirilmiş olması nedeniyle olsa gerek ki; Kurt Cobain’e resmen hakaret edildiğini, kirletildiğini düşünüyorlar.. Müziği ile anılmalı Kurt..
Converselerin tasarımları da aslında yıllar içinde çok değişmiş, incelendiğinde Spor ayakkabısı olarak piyasaya girmişti 100 yıl evvel. Daha sonra 1921 gibi bir All Star yıldızı olan Chuck Taylor imzalı modellerini çıkardı. Tabi müzik piyasasıyla kaynaşması da bu yıllarda gerçekleşti. Önce spor salonlarında baş gösteren converseler aynı senelerde müzik salonlarında da piyasaya girdi.. Kimi starların t-shirt, levi’s kot ve converseleriyle poz vermeleri punk ve rock camiası’nın sembolü haline gelmesine ise katkısı büyük. Converse geçmişi, The Clash, The Replacements, Green Day, Amy Winehouse, Beatles, Beach Boys, Lily Allen, Arctic Monaaas gibi yıldızların fotoğrafları ile süslü.
Günümüze gelidiğinde ise, converse markası’nın dikkat çektiği bir konu daha var, Nike.. Converse 2001′den beri bir Nike markası, yani artık o asi duruşu eskisi kadar güçlü bir şekilde temsil edemiyor.. Ancak Nike’in pazarlama harcamaları ve politikaları sayesinde Converse aslında piyasalarda eskisinden daha güçlü bir duruşa sahip.
Ülkemizde de bir converse çılgınlığı hakim, özellikle son 2 sene içerisinde bir patlama mevcut diyebiliriz. Ünlülerle ününe ün katmış olması ve nike’in gücünü arkasına almış olması, ülkemizde hem eski duruşunu hem de yeni duruşu’nun kabul görmesine yol açıyor ve bugün dikkat ederseniz eğer, merkezi bölgelerde converse giyenlerin giymeyenlere oranı neredeyse yuzde 70ler’e dayanıyor. Yani o meşhur T-shirt, Levi’s kot ve Converse kültürü ülkemizde sağlam bir yere sahip.
Converseler, Nike markası ile beraber değerlendirmeye alındığında ise, değinmek istediğim farklı bir nokta ortaya çıkıyor, Fiyat. 2001′de Converse’i ele geçiren Nike’in ilk yaptığı iş, Amerika’daki fabrikaları kapatıp, Asya’ya taşıması. Günümüzde Nike ve Converse fabrikaları’nın neredeyse tamamı Asya’da.. Yani üretim, asya’ya kaymış durumda.
Peki, Üretimi Asya’da yapılan Converse, ülkemizde neden 89YTL’den 259YTL’ye kadar yükselen bir pazar’a sahip ? Amerika’da bu ücretlendirme 24 Dolar’dan başlıyor. Bu da muhtemelen Nike’in pazarlamadaki başarısı’nın bir kanıtı. Öyle ki, tekstil’de güçlü olduğunu bildiğimiz ülkemiz aslında bu konularda başarısız..
“RED” ve 100.yıl temalı çalışmalara gelecek olursak; 5 isimle karşımıza çıkıyor..
Kids, Kız ve Erkek çocukları için tasarlanan kids serisinde, kücük hanımlar için ateş böceği, çiçek ve aaaaawork ön plana çıkarken, genç delikanlılar için ise grafiklemeler düşünülmüş.
Metro, ince tabanı ve parlak renkleri ile dikkat çeken koleksiyon’da Jack Purcell modeli de mevcut.
Performance, Dwyane Wade’in ( Basketbolcu ) ismini taşıyan tasarımlar kısacası Nba seyircisi için tutkulu modeller var bu seride.
Varsity, siyah, beyaz, yeşil, mavi, kırmızı, pembe, sarı, kahverengi ve gri’nin kullanıldığı, eğlence’nin ön planda tutulduğu, 30′lu yıllardan 70′li yıllara dayanan çizgi’nin yansıtılmaya çalışıldığı, Chack Taylor, One Star tasarımlarını da içeren, rock teması’nın da hissedildiği, çiçekli, çizgili, graffitili, puantiyeli, ateş böcekli, tasarımlar, canvas, keten ve denim kumaşları ile vitrinleri süsleyecek.
Varvatos, koyu renkli modelleri ve deri kullanımı ile dikkat çekiyor. Gri, Beyaz ve Haki rengi de mevcut.
“RED” ve 100.yıl temalı çalışmalara gelecek olursak; 5 isimle karşımıza çıkıyor..
Kids, Kız ve Erkek çocukları için tasarlanan kids serisinde, kücük hanımlar için ateş böceği, çiçek ve aaaaawork ön plana çıkarken, genç delikanlılar için ise grafiklemeler düşünülmüş.
Metro, ince tabanı ve parlak renkleri ile dikkat çeken koleksiyon’da Jack Purcell modeli de mevcut.
Performance, Dwyane Wade’in ( Basketbolcu ) ismini taşıyan tasarımlar kısacası Nba seyircisi için tutkulu modeller var bu seride.
Varsity, siyah, beyaz, yeşil, mavi, kırmızı, pembe, sarı, kahverengi ve gri’nin kullanıldığı, eğlence’nin ön planda tutulduğu, 30′lu yıllardan 70′li yıllara dayanan çizgi’nin yansıtılmaya çalışıldığı, Chack Taylor, One Star tasarımlarını da içeren, rock teması’nın da hissedildiği, çiçekli, çizgili, graffitili, puantiyeli, ateş böcekli, tasarımlar, canvas, keten ve denim kumaşları ile vitrinleri süsleyecek.
Varvatos, koyu renkli modelleri ve deri kullanımı ile dikkat çekiyor. Gri, Beyaz ve Haki rengi de mevcut.