Sigortalı çıkınca SGK'ya 10 günde bildirim yapmayana ceza

handanca

Daimi Üye
Yönetici
Sigortalı çıkınca SGK'ya 10 günde bildirim yapmayana ceza
işten ayrılış bildirgesi vermemenin cezası sgk ek 10 sigortali işten ayriliş bildirgesi cezasi çıkınca sigorta ne kadar devam eder çıkınca sigorta ne kadar geçerli
İhmalkarlığınız İdari para cezasına neden olabilir

5838 sayılı kanunla yapılan değişiklikle 1/8/2009 tarihinden itibaren artık tek bildirim yeterli olacak. 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun sigortalı bildirimi ve tesciline ilişkin 8. madde; sigortalılığın sona ermesine ilişkin 9. madde; işyeri, işyerinin bildirilmesi, devri, intikali ve nakline ilişkin 11. madde uyarınca yapılan bildirimler Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile ilgili bölge müdürlüklerine ve Türkiye İş Kurumu'na yapılması gereken bildirimlerin yerine geçecek.

5510 sayılı kanunla yapılan düzenleme uyarınca, SGK'ya 10 gün içinde İşten Ayrılış Bildirgesi verilmesi gerekmektedir.

01/08/2009 tarihine kadar on günlük süre dolmadan aylık prim ve hizmet belgesi verilmiş ise ayrıca sigortalı işten ayrılış bildirgesinin düzenlenmesi istenmeyecektir. Ancak, 01/08/2009 tarihinden itibaren hizmet akdinin sona erdiği tarih işverenler tarafından "Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi" düzenlenmek suretiyle ve e-Sigorta yoluyla sigortalılığın sona ermesini takip eden on gün içinde kuruma bildirilecektir. Kamu idarelerince;

- 4447 sayılı kanununa göre işsizlik sigortasına tabi olmayan sözleşmeli personel,

- Yurt dışı görevde çalışmak üzere işe alınan personel,

- Dış temsilciliklerde istihdam edilmekte olup temsilciliğin bulunduğu ülkede sürekli ikamet izni veya bu devletin vatandaşlığını da haiz bulunan Türk uyruklu sözleşmeli personelden, bulunduğu ülkenin sosyal güvenlik kurumunda sigortalı olduğunu belgeleyenler,

- Dış temsilciliklerde istihdam edilen sözleşmeli personelden uluslararası sosyal güvenlik sözleşmeleri çerçevesinde ve temsilciliğin bulunduğu ülkenin ilgili mevzuatının zorunlu kıldığı hallerde bulunulan ülkede sosyal sigorta kapsamında sigortalı yapılanlar,

hakkında işten ayrılış bildirgesi sigortalılığının sona ermesinden itibaren üç aylık süre içinde işverenler tarafından kuruma bildirilecektir.

Sigortalı işten ayrılış bildirgesine kaydedilen bilgiler ile ayrıca ilgili aylık prim ve hizmet belgelerinde yer alan bilgiler arasında mutabakatsızlık olması halinde aylık prim ve hizmet belgesindeki bilgiler esas alınacaktır.

5838 sayılı kanunla 5510 sayılı kanunun 102'nci maddesinde yapılan düzenlemeyle 01/08/2009 tarihinden itibaren on günlük süre içinde verilmeyen sigortalı işten ayrılış bildirgeleri hakkında bir asgari ücret tutarında idari para cezası uygulanacaktır.


 
Geri
Üst