SGK'ya işe girişi verilen sigortalı işe başlamazsa ne yapmalıyız?
işe giriş bildirgesi iptali sigortalı işe giriş bildirgesi nedir iptal dilekçesi ssk iptali evrakları nelerdir
İşverenlerin SGK 'ya yanlış yada eksik yapılan her işlem bir şekilde İPC cezasına çarptırıldığını biliyoruz.Bu durumların olmaması için uygulamaların doğru yapılması gerekiyor.
Bildiğiniz gibi 5510 sayılı kanunun 4-1/a bendi kapsamında sigortalı sayılanlara ait sigortalı işe giriş bildirgesi en geç sigortalı çalışmaya başlamadan önce kuruma verilmektedir. Diğer bir ifade ile yarın işe başlatılacak sigortalıya ait işe giriş bildirgesi en geç bu gün verilmektedir. Bununla birlikte işe başlayacak sigortalılar çeşitli nedenlerle işe giriş bildirgesinde belirlenen günde işe başlamadığı gibi bildirgede belirlenen günden daha sonraki bir günde de işe başlamaktadır.
Bu durumla karşılaşan işverenlerin yapması gereken işlemle ilgili SGK tarafından yapılmış bir düzenleme bulunmakla birlikte;
1-İşe giriş bildirgesinde sigortalının işe başlayacağı günde işyeri yetkilileri ve çalışan bordrolu sigortalılar tarafından bir tutanak tutulması,
2-Aynı gün içerisinde işyerinin işlem gördüğü Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlüğü'ne hitaben işe başlamayan sigortalının işe giriş bildirgesinin iptal edilmesi ile ilgili dilekçe yazılması,
3-Dilekçenin ekine iptali istenen işe giriş bildirgesi ile tutulan tutanağın eklenmesi,
4-Yazılan bu dilekçenin en geç aynı gün içerisinde kuruma elden yada iadeli taahhütlü posta yolu ile gönderilmesi gerekmektedir.
Aksi takdirde kurum işverene, işe giriş bildirgesi verilen sigortalıya ait aylık prim ve hizmet belgesinin verilmediği iddiası ile idari para cezası uygulayacak, işveren aksini belge ile ispat edemediği için cezayı ödemek zorunda kalacaktır. Bunun yanında; böyle bir durumla karşılaştığı halde iptalle ilgili işlem yapmayan işveren hakkında kötü niyetli bir sigortalının ilerleyen yıllarda hizmet tespit davası açabileceği ve kuvvetle ihtimaldir ki bu davayı kazanabileceği özellikle hatırlanmalıdır. Bu nedenle bu belgenin ayrıca 10 yıl saklanması işveren yararına olacaktır
İşverenlerin SGK 'ya yanlış yada eksik yapılan her işlem bir şekilde İPC cezasına çarptırıldığını biliyoruz.Bu durumların olmaması için uygulamaların doğru yapılması gerekiyor.
Bildiğiniz gibi 5510 sayılı kanunun 4-1/a bendi kapsamında sigortalı sayılanlara ait sigortalı işe giriş bildirgesi en geç sigortalı çalışmaya başlamadan önce kuruma verilmektedir. Diğer bir ifade ile yarın işe başlatılacak sigortalıya ait işe giriş bildirgesi en geç bu gün verilmektedir. Bununla birlikte işe başlayacak sigortalılar çeşitli nedenlerle işe giriş bildirgesinde belirlenen günde işe başlamadığı gibi bildirgede belirlenen günden daha sonraki bir günde de işe başlamaktadır.
Bu durumla karşılaşan işverenlerin yapması gereken işlemle ilgili SGK tarafından yapılmış bir düzenleme bulunmakla birlikte;
1-İşe giriş bildirgesinde sigortalının işe başlayacağı günde işyeri yetkilileri ve çalışan bordrolu sigortalılar tarafından bir tutanak tutulması,
2-Aynı gün içerisinde işyerinin işlem gördüğü Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlüğü'ne hitaben işe başlamayan sigortalının işe giriş bildirgesinin iptal edilmesi ile ilgili dilekçe yazılması,
3-Dilekçenin ekine iptali istenen işe giriş bildirgesi ile tutulan tutanağın eklenmesi,
4-Yazılan bu dilekçenin en geç aynı gün içerisinde kuruma elden yada iadeli taahhütlü posta yolu ile gönderilmesi gerekmektedir.
Aksi takdirde kurum işverene, işe giriş bildirgesi verilen sigortalıya ait aylık prim ve hizmet belgesinin verilmediği iddiası ile idari para cezası uygulayacak, işveren aksini belge ile ispat edemediği için cezayı ödemek zorunda kalacaktır. Bunun yanında; böyle bir durumla karşılaştığı halde iptalle ilgili işlem yapmayan işveren hakkında kötü niyetli bir sigortalının ilerleyen yıllarda hizmet tespit davası açabileceği ve kuvvetle ihtimaldir ki bu davayı kazanabileceği özellikle hatırlanmalıdır. Bu nedenle bu belgenin ayrıca 10 yıl saklanması işveren yararına olacaktır