Ayşegül AYRANCI
Daimi Üye
Sağlıklı yaşamayı öğreniyoruz
Sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmak ve kazandırmak hayatın bir gereğidir. Hele ki bir öğretmen örnek model olacağı için bu alışkanlığı kazandırmalıdır. Bir öğretmen olarak sağlıklı yaşama alışkanlık kazanımında öğrencilere destek olurken günlük hayattan vereceğiniz örneklerle sağlıklı yaşamak nasıl olur sorusuna yanıt bulabilirsiniz. Sağlık için neler yenmeli, nasıl yenmeli sorularına yanıt bularak hayatınız konusunda doğru kararlar verebilirsiniz.
Mesela elinizde bir meyve ile sınıfa giriş yaparak çocuklar ben bu armutu az önce manavdan aldım sizce hemen yemeli miyim? Ben bu armutu nasıl yemeliyim gibi sorular sorarak meyve eve sebzeleri yıkayarak yeme konusuna değinilmeye çalışılmalıdır. Meyve ve sebzeleri yemeden önce yıkamamız gerektiği konusuna değinerek aynı zamanda elerlimizi yemek yemeden önce mutlaka yıkamalıyız konusuna da değinilmelidir. Temizlik konusunu aldığımız bu günde kişisel temizlik konularına da değinebiliriz. Haftada en az 1 kere banyo yapmalıyız. Mikrop deneyi uygulaması gerçekleştirilebilinir. Krem sürdüğümüz ellere sim dökülüğr. Simlerin mikrop olduğu hatırlatılır. Sabunla güzelce köpürtülerek eller yıkanıp mikropları gönderme uygulaması gerçekleştirilir. Böylece temiz çocuk olmanın ilkesini de yerine getirmenin mutluluğunu yaşayabilecek çocuklar.
Temiz çocuk ol şarkısını bu güne ekleyerek bütünlük elde edebiliriz.
Temiz çocuk ol
Temiz çocuk ol
Sağlıklı yaşa
Elini yıka
Temiz çocuk ol
Yemekten sonra
Dişini fırçala
Temiz çocuk ol
Tuvalet temizliğinin önemi hakkında konuşma, sağlıklı beslenmede taze besin tüketiminin önemi gibi konularda gün içinde gerçekleştirilebilecek sohbet etkinliklerine eşlik edebilir.
Fen etkinliği için gün içinde farklı bir etkinlik olması açısından yeşil renk deneyi yaptırılabilir. Mesela yeşil rengi karıştırırken mavi ve sarı renklerin birleşiminden faydalanmayı farklı bir şekilde gösterebiliriz. Bir şişe içine sarı grapon kağıdı konulur içine su dökülür. Ardından mavi renkli grapon kağıdı atılır ve bir miktar daha su dökülür. İki renk karışımını bu şekilde bularak yeşil rengin ortaya çıkışını kanıtlamaya çalışabiliriz. Sonra yeşil renk kullanarak suluboyayla resim yaptırılabilir.
Mesela elinizde bir meyve ile sınıfa giriş yaparak çocuklar ben bu armutu az önce manavdan aldım sizce hemen yemeli miyim? Ben bu armutu nasıl yemeliyim gibi sorular sorarak meyve eve sebzeleri yıkayarak yeme konusuna değinilmeye çalışılmalıdır. Meyve ve sebzeleri yemeden önce yıkamamız gerektiği konusuna değinerek aynı zamanda elerlimizi yemek yemeden önce mutlaka yıkamalıyız konusuna da değinilmelidir. Temizlik konusunu aldığımız bu günde kişisel temizlik konularına da değinebiliriz. Haftada en az 1 kere banyo yapmalıyız. Mikrop deneyi uygulaması gerçekleştirilebilinir. Krem sürdüğümüz ellere sim dökülüğr. Simlerin mikrop olduğu hatırlatılır. Sabunla güzelce köpürtülerek eller yıkanıp mikropları gönderme uygulaması gerçekleştirilir. Böylece temiz çocuk olmanın ilkesini de yerine getirmenin mutluluğunu yaşayabilecek çocuklar.
Temiz çocuk ol şarkısını bu güne ekleyerek bütünlük elde edebiliriz.
Temiz çocuk ol
Temiz çocuk ol
Sağlıklı yaşa
Elini yıka
Temiz çocuk ol
Yemekten sonra
Dişini fırçala
Temiz çocuk ol
Tuvalet temizliğinin önemi hakkında konuşma, sağlıklı beslenmede taze besin tüketiminin önemi gibi konularda gün içinde gerçekleştirilebilecek sohbet etkinliklerine eşlik edebilir.
Fen etkinliği için gün içinde farklı bir etkinlik olması açısından yeşil renk deneyi yaptırılabilir. Mesela yeşil rengi karıştırırken mavi ve sarı renklerin birleşiminden faydalanmayı farklı bir şekilde gösterebiliriz. Bir şişe içine sarı grapon kağıdı konulur içine su dökülür. Ardından mavi renkli grapon kağıdı atılır ve bir miktar daha su dökülür. İki renk karışımını bu şekilde bularak yeşil rengin ortaya çıkışını kanıtlamaya çalışabiliriz. Sonra yeşil renk kullanarak suluboyayla resim yaptırılabilir.