ÖSS'yi kazanmanın en basit yolu!
öss yi kazanmanın yolları öss yi kazanma yolları kazanma teknikleri üniversiteyi kazanmanın
ÖSS'yi kazanmanın en basit yolu zamanı iyi kullanmak, faydalı çalışma saatlerini iyi tespit etmekten geçiyor.
Liseyi bitiren gençlerin en büyük sorunu haline gelen Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavını (ÖSS) kazanmanın çok basit yollar var. Genç Dergisi bu ay ÖSS'yi sorun eden, kazanamıyorum diyen öğrenciler için çok önemli tavsiyelerde bulundu.
Dergide, konuyla ilgili olarak yer alan çok faydalı bir yazı:
Erken kalkan yol alır. Bu mantığa göre ne kadar erken kalkarsan ÖSS'yi de o kadar erken kazanırsın. Şaka bir yana: Hayatta her şeyin olduğu gibi; ders çalışmanın da ders çalışırken zamanı doğru kullanmanın da bir ilmi, bir yöntemi var. Aşağıda konunun uzmanları tarafından yapılmış çeşitli önerilerden bir demet bulacaksınız.
İDEAL DERS ÇALIŞMA SAATLERİ
İdealleriniz arasında ders çalışma gibi can sıkıcı bir konu olmasa da ideal ders çalışma saati diye bir şey var. Şöyle oluyor: Anlama, dikkat ve konsantrasyonumuz günün belli saatlerinde artar ve azalır. Bunun için öncelikle kendinizi iyi gözlemleyin: "Hangi saatlerde çalıştığımda daha kolay anlıyorum, hangi saatlerde zorlanıyorum..." Çalışmanızı en kolay öğrendiğiniz, dikkatinizi en kolay toplayabildiğiniz saatlerde gerçekleştirmeniz gerek.
İdeal ders çalışma saati kişiden kişiye değişiklikler gösterebilmekte. Ancak en verimli saatler, bir çok insan için sabah saatleridir.
Çünkü:
- Beyin dinlenmiştir.
- Zaten uykumuzu almış olduğumuz için ders çalışırken uyku bastırması ihtimali diğer saatlere göre daha düşüktür.
- Şehrin beyni yoran uğultusu yoktur. (İstanbul'da yaşanlar hariç. )
- Ailemiz uyumaktadır. Bundan dolayı (horlayanları saymazsak) evde pek ses de yoktur.
- Televizyonda ilgimizi çekecek programlar yoktur. (Bazı üçüncü sınıf dizilerin 8., 9. tekrarlarını izlemekten mazoşist bir zevk alıyorsak o başka.)
- Telefon görüşmesi yapamayız. (Biz yapmak istesek de karşıdaki yapmaz. Zaten sabahın köründe uyandırılmanın siniriyle bunu pek de kibar olmayan bir şekilde size gayet net izah edecektir.)
- Sokağa çıkmak istemeyiz. (Aslında yataktan bile kalkmak istemeyiz.)
- Dikkatimiz açıktır.
SINAV KAZANDIRAN SAATLER
08:00 -11:00
Kortizol gibi uyanıklık veren hormonların en fazla salgılandığı periyod sabah 08:00-11.00 arasıdır. Uzmanlar bu saatlerin; planlama, düzenleme ve ileriye dönük yapıcı fikir üretimi için en verimli saatler olduğu görüşünde birleşiyor.
16:00- 18:00
Saat 16:00- 18:00 arası zihni canlılığın geri döndüğü saatler. Uzun dönemli hafızaya almak istediğiniz konuları çalışmak için ideal saat aralığı günün bu vakitlerdir.
19:00 -22:00
Saat 19:00'dan sonra yine zihni çalışma için verimli bir ara var. Yaklaşık 3 saat sürüyor.
Kalıcı bir öğrenme için bellemek istediğiniz konular üzerinde üzerinde ilk olarak zihnin en açık olduğu sabah saatlerinde yoğunlaşın. Sonra akşama doğru 16:00-18:00 arası bu bilgileri tekrar edin.
ZAMANI USTACA KULLANMAK
Öncelikle; zamanınızı planlarken; başkasını örnek almak yerine, kendi yetenek, bilgi, beceri, tutum ve ihtiyaçlarınızdan yola çıkmanız daha yararlı olacaktır.
Çalışma planınızı yaparken; derslerin zorluk kolaylık derecelerini göz önüne alın. Zor gelen dersleri dikkatinizi en iyi yoğunlaştırabildiğiniz saatlerde çalışın.
Herhangi bir dersle ilgili çalışma gün ve saatlerinizi belirlerken; o dersin sınıfta veya dersanede işlendiği güne yakın olmasına dikkat edin. Böylelikle hem yakın aralıklarla tekrar yapmış olursunuz hem de ders çalışırken aklınıza takılan soruları unutmadan hocalarınıza sorabilirsiniz.
Çalışma saatleriniz istikrarlı olsun. Yani mümkün olduğunca her gün aynı saatlerde çalışın ki beyniniz otomatik olarak kendini o saatlerde ders çalışma moduna getirebilsin.
Çalışma saatlerinizi mümkün olduğunca yemek saatiyle çakıştırmamaya özen gösterin. Yemek arasından hemen sonra değil en az yarım saat sonra tekrar ders çalışmaya başlayın.
Yaygın görüşe göre yarım saatten az bir çalışma verimsizdir. Yarım saatten kısa süreleri, bir kitabı karıştırmak, liste yapmak gibi işler için kjullanılabilirsiniz.
Verimli çalışma için en yararlı zaman dilimleri ortalama1.5 saatlik sürelerdir. Ancak yazı yazma, ödev hazırlama gibi çalışmalar için 2-3 saat ayrılabilir.
Otobüs, tren vapur gibi araçlarda boşa harcadığınız zamanı da ders çalışarak değerlendirebilirsiniz. Bunun için küçük kartlara ders notları yazıp, cebinize koyabilir ya da daha önceden banda kaydettiğiniz ders notlarını dinleyebilirsiniz.
ZAMANIN EN BÜYÜK İKİ DÜŞMANI
Televizyon ve telefondan hepten vageçemiyorsak bile mümkün mertebe aşağıdaki taktikleri uygulayanlar faydasını görecektir:
Ders çalışırken televizyonunuzu muhakkak kapalı tutun.
Günlük tv rehberlerine göz atarak, ilginizi çeken programları birebir belirlemek; televizyonu sürekli açık tutup, olur olmaz zamanlarda dikkatinizin dağılmasının önüne geçecektir.
Televizyonu sadece seçtiğiniz programın başlama saatinde açın. Bitince kapatın. Bunu yapmakta zorlanıyorsanız; çalar saatinizi programın bitiş saatine kurun.
Çok önemli bir telefon beklemediğiniz sürece ders çalıştığınız süre içinde telefonunuzu kapalı turun.
Telefon görüşmeleriniz için önceden bir zaman belirleyin. Ve bütün konuşmalarınızı bu süre içinde bitirin.
DİNLENMEYİ DE BİLMEK GEREK
Pek çok eğitimci bir öğrenci için okul saati dışında yaklaşık iki saatlik dinlenme süresini gayet makul ve uygun görmektedir.
Bu saatleri; sosyal faaliyetler, sohbet, dinlendirici okuma, resim, müzik, spor ve koleksiyon çalışmalarının biri ya da birkaçı ile doldurabilirsiniz.
Genel olarak 1.5 saatten sonra vücut yorulma sinyalleri verir. Esneme, dikkat dağılması, uyku bastıması vb. Sinyaller gelmeye başladıktan sonra çalışmaya kısa bir ara verin. Bu ara 15-20 dakikayı geçmesin.
Kısa dinlenmelerde dikkatin dağılmaması için çalışma yerinden fazla uzaklaşmayın.
Ders arasında:
- Gözlerinizi kapatıp uzanabilir,
- gökyüzüne bakıp müzik dinleyebilir,
- el ve yüzünüzü yıkayabilir,
- yahut hafif hareketler yapabilirsiniz.
Dinlenmeden maksat illa hiçbir şey yapmadan oturmak değildir. Amaç; farklı işlerle meşgul olarak beynin değişik kısımlarının çalıştırılması, bu esnada yorulan kısmların dinlendirilmesidir. Bunu da sakın unutmayın.
ÖSS'yi kazanmanın en basit yolu zamanı iyi kullanmak, faydalı çalışma saatlerini iyi tespit etmekten geçiyor.
Liseyi bitiren gençlerin en büyük sorunu haline gelen Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavını (ÖSS) kazanmanın çok basit yollar var. Genç Dergisi bu ay ÖSS'yi sorun eden, kazanamıyorum diyen öğrenciler için çok önemli tavsiyelerde bulundu.
Dergide, konuyla ilgili olarak yer alan çok faydalı bir yazı:
Erken kalkan yol alır. Bu mantığa göre ne kadar erken kalkarsan ÖSS'yi de o kadar erken kazanırsın. Şaka bir yana: Hayatta her şeyin olduğu gibi; ders çalışmanın da ders çalışırken zamanı doğru kullanmanın da bir ilmi, bir yöntemi var. Aşağıda konunun uzmanları tarafından yapılmış çeşitli önerilerden bir demet bulacaksınız.
İDEAL DERS ÇALIŞMA SAATLERİ
İdealleriniz arasında ders çalışma gibi can sıkıcı bir konu olmasa da ideal ders çalışma saati diye bir şey var. Şöyle oluyor: Anlama, dikkat ve konsantrasyonumuz günün belli saatlerinde artar ve azalır. Bunun için öncelikle kendinizi iyi gözlemleyin: "Hangi saatlerde çalıştığımda daha kolay anlıyorum, hangi saatlerde zorlanıyorum..." Çalışmanızı en kolay öğrendiğiniz, dikkatinizi en kolay toplayabildiğiniz saatlerde gerçekleştirmeniz gerek.
İdeal ders çalışma saati kişiden kişiye değişiklikler gösterebilmekte. Ancak en verimli saatler, bir çok insan için sabah saatleridir.
Çünkü:
- Beyin dinlenmiştir.
- Zaten uykumuzu almış olduğumuz için ders çalışırken uyku bastırması ihtimali diğer saatlere göre daha düşüktür.
- Şehrin beyni yoran uğultusu yoktur. (İstanbul'da yaşanlar hariç. )
- Ailemiz uyumaktadır. Bundan dolayı (horlayanları saymazsak) evde pek ses de yoktur.
- Televizyonda ilgimizi çekecek programlar yoktur. (Bazı üçüncü sınıf dizilerin 8., 9. tekrarlarını izlemekten mazoşist bir zevk alıyorsak o başka.)
- Telefon görüşmesi yapamayız. (Biz yapmak istesek de karşıdaki yapmaz. Zaten sabahın köründe uyandırılmanın siniriyle bunu pek de kibar olmayan bir şekilde size gayet net izah edecektir.)
- Sokağa çıkmak istemeyiz. (Aslında yataktan bile kalkmak istemeyiz.)
- Dikkatimiz açıktır.
SINAV KAZANDIRAN SAATLER
08:00 -11:00
Kortizol gibi uyanıklık veren hormonların en fazla salgılandığı periyod sabah 08:00-11.00 arasıdır. Uzmanlar bu saatlerin; planlama, düzenleme ve ileriye dönük yapıcı fikir üretimi için en verimli saatler olduğu görüşünde birleşiyor.
16:00- 18:00
Saat 16:00- 18:00 arası zihni canlılığın geri döndüğü saatler. Uzun dönemli hafızaya almak istediğiniz konuları çalışmak için ideal saat aralığı günün bu vakitlerdir.
19:00 -22:00
Saat 19:00'dan sonra yine zihni çalışma için verimli bir ara var. Yaklaşık 3 saat sürüyor.
Kalıcı bir öğrenme için bellemek istediğiniz konular üzerinde üzerinde ilk olarak zihnin en açık olduğu sabah saatlerinde yoğunlaşın. Sonra akşama doğru 16:00-18:00 arası bu bilgileri tekrar edin.
ZAMANI USTACA KULLANMAK
Öncelikle; zamanınızı planlarken; başkasını örnek almak yerine, kendi yetenek, bilgi, beceri, tutum ve ihtiyaçlarınızdan yola çıkmanız daha yararlı olacaktır.
Çalışma planınızı yaparken; derslerin zorluk kolaylık derecelerini göz önüne alın. Zor gelen dersleri dikkatinizi en iyi yoğunlaştırabildiğiniz saatlerde çalışın.
Herhangi bir dersle ilgili çalışma gün ve saatlerinizi belirlerken; o dersin sınıfta veya dersanede işlendiği güne yakın olmasına dikkat edin. Böylelikle hem yakın aralıklarla tekrar yapmış olursunuz hem de ders çalışırken aklınıza takılan soruları unutmadan hocalarınıza sorabilirsiniz.
Çalışma saatleriniz istikrarlı olsun. Yani mümkün olduğunca her gün aynı saatlerde çalışın ki beyniniz otomatik olarak kendini o saatlerde ders çalışma moduna getirebilsin.
Çalışma saatlerinizi mümkün olduğunca yemek saatiyle çakıştırmamaya özen gösterin. Yemek arasından hemen sonra değil en az yarım saat sonra tekrar ders çalışmaya başlayın.
Yaygın görüşe göre yarım saatten az bir çalışma verimsizdir. Yarım saatten kısa süreleri, bir kitabı karıştırmak, liste yapmak gibi işler için kjullanılabilirsiniz.
Verimli çalışma için en yararlı zaman dilimleri ortalama1.5 saatlik sürelerdir. Ancak yazı yazma, ödev hazırlama gibi çalışmalar için 2-3 saat ayrılabilir.
Otobüs, tren vapur gibi araçlarda boşa harcadığınız zamanı da ders çalışarak değerlendirebilirsiniz. Bunun için küçük kartlara ders notları yazıp, cebinize koyabilir ya da daha önceden banda kaydettiğiniz ders notlarını dinleyebilirsiniz.
ZAMANIN EN BÜYÜK İKİ DÜŞMANI
Televizyon ve telefondan hepten vageçemiyorsak bile mümkün mertebe aşağıdaki taktikleri uygulayanlar faydasını görecektir:
Ders çalışırken televizyonunuzu muhakkak kapalı tutun.
Günlük tv rehberlerine göz atarak, ilginizi çeken programları birebir belirlemek; televizyonu sürekli açık tutup, olur olmaz zamanlarda dikkatinizin dağılmasının önüne geçecektir.
Televizyonu sadece seçtiğiniz programın başlama saatinde açın. Bitince kapatın. Bunu yapmakta zorlanıyorsanız; çalar saatinizi programın bitiş saatine kurun.
Çok önemli bir telefon beklemediğiniz sürece ders çalıştığınız süre içinde telefonunuzu kapalı turun.
Telefon görüşmeleriniz için önceden bir zaman belirleyin. Ve bütün konuşmalarınızı bu süre içinde bitirin.
DİNLENMEYİ DE BİLMEK GEREK
Pek çok eğitimci bir öğrenci için okul saati dışında yaklaşık iki saatlik dinlenme süresini gayet makul ve uygun görmektedir.
Bu saatleri; sosyal faaliyetler, sohbet, dinlendirici okuma, resim, müzik, spor ve koleksiyon çalışmalarının biri ya da birkaçı ile doldurabilirsiniz.
Genel olarak 1.5 saatten sonra vücut yorulma sinyalleri verir. Esneme, dikkat dağılması, uyku bastıması vb. Sinyaller gelmeye başladıktan sonra çalışmaya kısa bir ara verin. Bu ara 15-20 dakikayı geçmesin.
Kısa dinlenmelerde dikkatin dağılmaması için çalışma yerinden fazla uzaklaşmayın.
Ders arasında:
- Gözlerinizi kapatıp uzanabilir,
- gökyüzüne bakıp müzik dinleyebilir,
- el ve yüzünüzü yıkayabilir,
- yahut hafif hareketler yapabilirsiniz.
Dinlenmeden maksat illa hiçbir şey yapmadan oturmak değildir. Amaç; farklı işlerle meşgul olarak beynin değişik kısımlarının çalıştırılması, bu esnada yorulan kısmların dinlendirilmesidir. Bunu da sakın unutmayın.