Osmanlıda deniz yolları

AuSSie-AnGeL

Daimi Üye
Üye
Osmanlıda deniz yolları
deniz ticaret yolları osmanlı ticaret yolları haritası osmanlıda deniz ticareti hint yolu osmanlıda denizcilik
OSMANLIDA DENİZ YOLLARI
denizcilikpj2_1240764212-6024.jpg

Anadolu, ilk çağlardan beri transit ticaretinin yoğun olduğu bir bölgeydi. Bu bakımdan, ülke içindeki hareketlilik, deniz ulaşımını gerekli kılıyordu. Kuzey ve Güney Anadolu limanlarıyla Kırım, Avrupa, Mısır ve Suriye limanları arasında, Selçuklular döneminden beri hareketlilik görülüyordu. Karadeniz, ticari açıdan olduğu kadar, savaş malzemesi ve asker sevki bakımından da önem taşıyordu. Macarristan'da savaşan ordunun demir ve gülle ihtiyacı, İran'daki ordu için Tuna buğdayı Trabzon limanından sevkediliyordu. Anadolu'da üretilen mallar da Karedeniz'in kuzeyindeki Azak, Kefe, Akkirman limanlarına taşınıyordu. Bu limanlar Arasında İtalyan gemiciler de faaliyet halindeydi. Orta Asya'dan başlayıp İran üzerinden Kafkasya'ya ulaşan ticaret malları buradan Balkanlar'a deniz yoluyla taşınıyordu. Oradan da Venedik'e ulaştırılıyordu. Doğudan gelen yolların ikincisi, İran üzerinden Suriye'ye, üçüncüsü ise Hint Denizi ve Basra Körfezi yoluyla yine Suriye'ye yahut Kızıldeniz üzerinden iskenderiye'ye ulaşıyordu. Osmanlılar 16. yüzyılda Akdeniz'in en güçlü donanmasıana sahip olmuşlardı. Bu sayede, iç ve dış ticarette önemli bir güvenlik unsuru oluşmuştu. Böylece Osmanlı barışı meydana gelmişti. Bu gelişme üzerine, Batılılar Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan'a giden yeni bir deniz yolu bulmaya mecbur kalmışlardı. Osmanlı ülkesinde, nehir ulaşımı da önem taşıyordu. Tuna, Fırat ve Dicle gibi büyük nehirler, bölgeler arası mal taşımacılığı bakımından işlek ticaret yolları halindeydi.
 
Geri
Üst