Konuya cevap cer

öğrenme kuramları nelerdir davranışçı öğrenme kuramı davranışçı kuramları kuramı nedir

ÖĞRENME  KURAMLARI

Tüm öğrenme  durumlarını açıklayan tek bir kuram yoktur. Farklı  öğrenme durumları için farklı kuramlar geliştirilmiştir. Belli başlı öğrenme kuramları aşağıdaki  gibidir;

A. DAVRANIŞÇI KURAMLAR:  Öğrenmenin  nasıl

gerçekleştiğine odaklanırlar, sonuç  odaklıdırlar.

1. Klasik  koşullanma (Pavlovv)

2. Bitişik  kuramlar (Vvatson.Guthrie)

3. Bağ kuramı (Thorndike)

4. Edimsel koşullanma (skinner)

B. BİÜŞSEL  AĞIRLIKLI - DAVRANIŞÇI KURAMLAR:

Süreç odaklıdıriar.

1. işaret öğrenme (Tolman)

2. Sosyal öğrenme (Bandura)

C. BİLİŞSEL KURAMLAR:  Öğrenmenin  zihindeki

oluşumuna  odaklanırlar.

1. Geştalt  kuram (VVertheimer, Köhler, Kofka)

2. Bilgi-işlem kuramı

D. İNSANCIL (HÜMANİSTİK)  KURAMLAR:

Öğrenmenin  nasıl daha iyi olabileceğine odaklanırlar.

1. Ihtiyaçlar Hiyerarşisi (Maslow)

2. Benlik Kuramı (Rogers)

E. (NÖROFİZYOLOJİK  KURAM)

1. Beyin temelli  öğrenme modeli Burada yapılan smıflamalar farklı kaynaklarda farklı  şekillerde yapılmaktadır. Ancak sıntflama o  kadar önemli değildir. Hangi kuramın hangi  ilkeyi savunduğunu kavramak yeterli olacaktır.  Bir çok kaynak Davranışçılar ve bilişselciler  olmak üzere ikiye ayırmaktadır.

DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM

Deneysel, bilimsel bir yaklaşımdır. Etkisi 1960 lara kadar sürmüştür. Öğrenme uyarıcı-tepki ilişkisi içinde  açıklanır. Insan davranışlarının gözlenebilir hale  getirilmesi üzerinde çalışmışlardır. Kurucusu  VVatson'dur. Öğrenmeyi  gözlenebilen, ölçülebilen uyarıcı ve tepkilere  indirgemiştir. Thomdike, Pavlov, VVatson Skinner önde  gelen temsilcilerindendir.

Davranışçı yaklaşımın temel sayıltıları;

1. İnsanların öğrenmesi ile canlıların  öğr4enmesi

birbirine  benzerdir.

2. Hayvanlar  üzerindeki araştırmalarla insan

davranışları açıklanabilir.


Geri
Üst