İ
İslami Yazar
Forum Okuru
Kuranı Kerim Hakkında muhtelif malumat
Kuranı Kerim Cebrail Aleyhisselam vasıtasıyla bizim peygamberimiz Hz. Muhammed'e indirilen ve Onun da ümmetine öğrettiği yüce bir Kitabullahtır.
Bize dinimizi öğretmek için gönderilen Kuranı Kerim hakkında Muhtelif bilgileri sizlerle paylaşmak istedik.
Kuranı Kerim'i tercüme caiz midir?
Kuranı Kerim'in Tercemesi caizdir diyen olduğu gibi caiz değildir diyen de olmuştur. Bu hususu biraz açalım.
İki çeşit terceme vardır. Harfi terceme: yani ilave ve açıklama yapmadan tertip manalarına tam riayet ederek bir müradif yani eş anlamlı hale getirmek suretiyle bir sözü bir dilden başka bir dile çevirmek.
İkincisi ise Manevi terceme dir. Yani bir sözü tertip ve murat olan tüm manalarına riayet etmeden başka bir dil ile izah Ve şerh etmektir.
Kuranı Kerim'i harfiyyen tercüme etmek yani Kuran'ın nazmı, üslubu Ve kelimeleri yerine başka bir nazm üslup ve kelime koyup yüklendiği mana Ve maksatları ona yüklemek mümkün değildir.
Kuranı Kerim'in Manevi tercümesi ise caizdir. Bunda hiç bir mahzur yoktur. Osmanlılar' zamanında böyle tercümeler yapıldığı gibi zamanımızda da yapılmaktadır. Bütün islam uleması bunu caiz görmektedir. Ayrıca her vaiz vaaz ettiği zaman Kuranı Kerim'in bir ayetini okuyup Türkçe mealini vermektedir. Vaiz tarafından verilen meal manevi tercüme kabilindendir. Tercümei maneviyeye dikkat edilmesi gereken husus şudur. Kuranı tercüme edilirken istikametini değiştirip Kuranıın murat etmediği şeyleri eklememek lazımdır.
Kuran okumayı öğrenmek için Her zaman abdestli olmak gerekir mi?
Ekseriya Kuranı öğrenme yaşı küçük yaşlarda olduğu için çocukların devamlı abdestli olmaları mümkün değildir. Ve Bu çocukları her zaman abdest almaya zorlamak da nefret etmelerine vesile olabilir. Bunun için mümeyyiz olan çocukların abdestsiz olarak Kuranı taşımalarında bir beis yoktur. Öğrenim meselesi olmazsa çocukta olsa onu taşımak haramdır. Akıl baliğ olan kimse ise ne taşımak in ne de öğrenmek için abdestsiz olarak Kuranı elleyemez. Ancak emtia yani bir bez veya havlu İle Kuranı taşımakta bir beis yoktur. Mesela Kuranı çantaya koyup göbeğinden yüksekte olarak taşımak caizdir.
Kuranı Yabancı ülkelere götürmek caiz midir?
Kuranı Kerim'i Müslüman olmayan memleketlere ehli küfrün eline düşme korkusu olmazsa götürmekte herhangi bir beis yoktur. Ehli küfrün eline düşmesi muhtemel ise onu götürmek caiz değildir İbni Ömer'den şöyle rivayet edilmiştir: Peygamber (a.s.) Kuran'ın düşman memleketlerine götürülmesini nehyetti.
Kuran ve dini kitaplarla ticaret Caiz midir?
Kuranıkerim ile dini kitapları bastırıp onlarla alışveriş yapmak caizdir. Kutsal kitabımızı ve dini eserlerimizi dünyaya ve ticarete alet edilmesin diye onların basılmasını ve ticaretini yasaklamak, okunmalarına ve yayılmalarına set çekmek anlamına gelir. Buda İslam'a ve Kuran'a düşmanlık yapan kimsenin işine yarar. Kur'anı Kerim'in satışı meselesi İbn-i Abbas'a soruldu. Oda, Bunda bir beis yoktur. Çünkü hattatlar el emeğini alıyorlar.
Kuran okuyana selam verilir mi?
Selam vermek İslam dininde imanın şiarı ve müminin diğer bir mümin için Bir duasıdır fakat selamın zaman ne yeri vardır. Yani her zaman ve her yerde selam verilmez. Zikir, fikir, okumak ve namaz gibi ibadetle meşgul olan kimseye de selam vermek caiz değildir.
Bize dinimizi öğretmek için gönderilen Kuranı Kerim hakkında Muhtelif bilgileri sizlerle paylaşmak istedik.
Kuranı Kerim'i tercüme caiz midir?
Kuranı Kerim'in Tercemesi caizdir diyen olduğu gibi caiz değildir diyen de olmuştur. Bu hususu biraz açalım.
İki çeşit terceme vardır. Harfi terceme: yani ilave ve açıklama yapmadan tertip manalarına tam riayet ederek bir müradif yani eş anlamlı hale getirmek suretiyle bir sözü bir dilden başka bir dile çevirmek.
İkincisi ise Manevi terceme dir. Yani bir sözü tertip ve murat olan tüm manalarına riayet etmeden başka bir dil ile izah Ve şerh etmektir.
Kuranı Kerim'i harfiyyen tercüme etmek yani Kuran'ın nazmı, üslubu Ve kelimeleri yerine başka bir nazm üslup ve kelime koyup yüklendiği mana Ve maksatları ona yüklemek mümkün değildir.
Kuranı Kerim'in Manevi tercümesi ise caizdir. Bunda hiç bir mahzur yoktur. Osmanlılar' zamanında böyle tercümeler yapıldığı gibi zamanımızda da yapılmaktadır. Bütün islam uleması bunu caiz görmektedir. Ayrıca her vaiz vaaz ettiği zaman Kuranı Kerim'in bir ayetini okuyup Türkçe mealini vermektedir. Vaiz tarafından verilen meal manevi tercüme kabilindendir. Tercümei maneviyeye dikkat edilmesi gereken husus şudur. Kuranı tercüme edilirken istikametini değiştirip Kuranıın murat etmediği şeyleri eklememek lazımdır.
Kuran okumayı öğrenmek için Her zaman abdestli olmak gerekir mi?
Ekseriya Kuranı öğrenme yaşı küçük yaşlarda olduğu için çocukların devamlı abdestli olmaları mümkün değildir. Ve Bu çocukları her zaman abdest almaya zorlamak da nefret etmelerine vesile olabilir. Bunun için mümeyyiz olan çocukların abdestsiz olarak Kuranı taşımalarında bir beis yoktur. Öğrenim meselesi olmazsa çocukta olsa onu taşımak haramdır. Akıl baliğ olan kimse ise ne taşımak in ne de öğrenmek için abdestsiz olarak Kuranı elleyemez. Ancak emtia yani bir bez veya havlu İle Kuranı taşımakta bir beis yoktur. Mesela Kuranı çantaya koyup göbeğinden yüksekte olarak taşımak caizdir.
Kuranı Yabancı ülkelere götürmek caiz midir?
Kuranı Kerim'i Müslüman olmayan memleketlere ehli küfrün eline düşme korkusu olmazsa götürmekte herhangi bir beis yoktur. Ehli küfrün eline düşmesi muhtemel ise onu götürmek caiz değildir İbni Ömer'den şöyle rivayet edilmiştir: Peygamber (a.s.) Kuran'ın düşman memleketlerine götürülmesini nehyetti.
Kuran ve dini kitaplarla ticaret Caiz midir?
Kuranıkerim ile dini kitapları bastırıp onlarla alışveriş yapmak caizdir. Kutsal kitabımızı ve dini eserlerimizi dünyaya ve ticarete alet edilmesin diye onların basılmasını ve ticaretini yasaklamak, okunmalarına ve yayılmalarına set çekmek anlamına gelir. Buda İslam'a ve Kuran'a düşmanlık yapan kimsenin işine yarar. Kur'anı Kerim'in satışı meselesi İbn-i Abbas'a soruldu. Oda, Bunda bir beis yoktur. Çünkü hattatlar el emeğini alıyorlar.
Kuran okuyana selam verilir mi?
Selam vermek İslam dininde imanın şiarı ve müminin diğer bir mümin için Bir duasıdır fakat selamın zaman ne yeri vardır. Yani her zaman ve her yerde selam verilmez. Zikir, fikir, okumak ve namaz gibi ibadetle meşgul olan kimseye de selam vermek caiz değildir.