Kadin Ve Hac
hamileyken mezarlığa gidilir mi hamileyken umreye gidilirmi hac melekleri hac melek hacca gelen melek
[FONT='Arial','sans-serif']KADIN VE HAC[/font]
Bu bölümde 37 cevap vardır.
[1- Kocanın izni olmadan haccetmek: Yoluna imkân şartları oluştuğu zaman farz haccı yerine getirmek gerekir. Kocanın izni bu şartlardan değildir. Onun buna mani olması caiz değildir. (el-Lecnetud Daime)
[FONT='Arial','sans-serif']2- Kadının yanında mahremi yoksa hac ona vacip olmaz. Eğer hac yapamadan ölürse onun yerine hac yapılması da gerekmez. Zira o buna imkân bulamamıştır. Allah Subhanehu haccı, imkân bulana farz kılmıştır. (İbn Useymin)
3- Mahremi olmadan hac yapan kadının haccı sahihtir fakat mahremsiz yolculuğa çıktığı için günah işlemiştir. (İbn Useymin)
4- Eğer kocasının izni varsa, kadın kocasının malıyla hacca gidebilir. (el-Lecnetud Daime)
[FONT='Arial','sans-serif']5- Kadın mikata hayızlı iken uğrarsa: hac veya umre yapmak isteyen kadının mikatı ancak ihramlı olarak geçmesi caizdir. Eğer hayız olmuşsa ihrama giremez, temizleninceye kadar tavaf yapamaz. Diğer bütün hac amellerini yapar. (İbn Useymin)
6- Safa ile Merve arasında sa’y etmek için temizlik şartı yoktur. Zira bu yerler mescid değildir. (İbn Useymin)
7- Tavafta remel: Bu kadınlar hakkında sünnet değildir. Erkeklere hastır. (İbn Useymin)[/font]
[FONT='Arial','sans-serif']8- Kadınlar iki yeşil bayrak arasında koşmaz. Aynı şekilde kadınların beraberinde olanlar da kadınları gözeterek bunu yapmaz. (İbn Useymin)
9- Hacerul Esvedi öpmek: Kadınların Haceru’l Esved’i öpmesi müstehap değildir. Selamlamayı ise ancak gece tavaf ederken yapar. Zira aksi halde bunda hem başkalarına zararı olur hem zarar görür. (İbn Fevzan
10- Kadınların Mina’ya ulaşınca ayın kaybolmasından sonra Müzdelife’de Akabe cemresinde taşlamaları, zahmet korkusu sebebiyle caizdir. (İbn Fevzan)
11- Kadın saçlarını başının önüne toplayıp etrafından “bir enmile miktarı” alarak kısaltır. (İbn Fevzan
12- “Bir enmile miktarı”: parmak uçları kadar demektir
13- İhramlı kadının giysisi: Kadınların hac ve umrede giyinmek üzere özel elbiseleri yoktur. Adet olan şekilde bedenini örten bir elbise giyer. Bu elbisede süs olmamalı ve erkeklere benzememelidir. (İbn Fevzan)
14- Kadın ihramlı iken peçe takamaz ve eldiven giyemez. Fakat Aişe ve Esma radıyallahu anhuma hadislerinde olduğu gibi erkeklerin bulunduğu yerde başından yüzüne doğru örtüsünü sarkıtarak yüzünü örter.(Hadis)
15- Taşlamada vekâlet: Eğer kadın kalabalıktan korkarsa kendi yerine taş atılması için vekâlet verebilir. (el-lecnetud Daime)
16- İhramlının, oynaşma, cima veya cimâyı hatırlatan konuşmalarla eşinden faydalanması caiz değildir. (İbn Fevzan)[/
17- Erkek, bayram günü Akabe cemresini bitirdikten, tıraş olduktan, ifada tavafını yaptıktan ve Safa ile Merve arasında say yaptıktan sonra eşinden faydalanabilir.
18- Kadının yüzünden örtüyü kaldırmak için ağaç parçası gibi bir şey kullanması gerekmez. (Muhammed Bin İbrahim)
19- İhramlı kadın, abdest alırken veya guslederken başından saç düşerse, bunu kasıtsız yaptığı için zarar vermez. (İbn Ba
20- Veda Tavafı: Hayızlı veya nifaslı kadından bu düşer. Ama ifada tavafı gereklidir. (İbn Useymin
21- İhrama zarar veren şeyler: Kişi bunlardan birini bilmeyerek, unutarak veya zorlanarak yaparsa bir şey gerekmez. (İbn Useymin
22- İhramlının elbise değiştirmesi: Kadının ihramlı iken ihtiyaç sebebiyle olsun veya olmasın elbise değiştirmesi caizdir. (İbn Useymin
23- İhramlı kadının çorap giymesi: Caizdir. Zira peygamber sallallahu aleyhi ve sellem kadınları bundan yasaklamamıştır. (İbn Useymin]
]24- Yüz örtüsü: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem kadının ihramlı iken peçe kullanmasını yasaklamıştır. Yüz örtüsü de bu yasak kapsamındadır. (İbn Useymin
25- Yasaklandığını ve bunun sahih delilini bilmeden ihramda peçe kullanan kadına bir şey gerekmez. (İbn Useymin)
26- İhram halinde iken kadınların yanından erkekler geçerse, kadınlar elbisesinin bir parçasıyla yüzünü örterler. (İbn Useymin)İhramlı kadın ifada tavafını yapamadan hayız olursa:
Eğer tekrar yapma imkânı varsa temizlendikten sonra yapar.
]— Eğer tekrarlamak meşakkat verecekse bu yolculukta tavaf ve say ederek devam eder. (İbn Useymin
28- Aciz veya hasta olan: Veda tavafına güç yetiremezse, mahmul üzerinde tavaf yapar. (el-Lecnetud Daime
]29- Kadın tavaf esnasında hayız kanının geldiğini hissederse: Hayız kanı çıktığı konusunda kesin emin oluncaya kadar tavafına devam eder. Bunun hayız kanı olduğuna emin olursa ayrılıp temizlenmeyi beklemesi gerekir. Temizlendiği 30- Kocası ölen kadın iddeti bitinceye kadar evinden çıkıp hacca gidemez, caiz değildir. (İbn Useymin]
[31- Kadının hac ve umre için bir erkeğe vekâlet vermesi caizdir. (İbn Fevzan
32- Kadının hac menasiklerini yerine getirdiği esnada aylık âdetini geciktirici hapları kullanması caizdir. (el-Lecnetud Daime
33- İhramlı iken altın takınmak: Kadının ihramlı iken israfa kaçmadan altın takınmasında sakınca yoktur. Lakin fitne korkusundan dolayı yabancı erkeklerden örtmelidir. (İbn Useymi
34- Tavaf yerinde kalabalık olması halinde kadının tavafı tekrar etmemesi daha faziletlidir. (İbn Useymin)
35- Kadınlara nispetle haccın tekrarı: Kadınların haccı tekrar etmemelerini kendileri için daha faziletli ve daha selametli görüyoruz. Tavafta kadınlarla erkekler sıkça karışmaktadır. Çoğunluk fitneye götüren sebeplerden sakınmamaktadır. (İbn Baz)
]36- Kocanın dinen, karısının hac nafakasını karşılaması gerekir mi?: Koca zengin olsa da karısının hac nafakasını dinen karşılamak zorunda değildir. Bu sadece bir iyilik kapısıdır. Hacca gitmek için nafakası olmayan kadın hac yapmak zorunda değildir. (el-Lecnetud Daime
37- Kadının Kabenin etrafında tavaf esnasında erkeklerin kalabalığı arasına girmesi caiz midir?: Nerede olursa olsun, kadının erkek kalabalığı arasına girmesi haramdır. Kalabalık olmadığı bir zamanı gözetmesi gerekir. Ya da Kâbe’den uzak da olsa geriden tavaf yapmalıdır. Bu fitneden daha uzaktır. (İbn Fevzan
[FONT='Arial','sans-serif']KADIN VE HAC[/font]
Bu bölümde 37 cevap vardır.
[1- Kocanın izni olmadan haccetmek: Yoluna imkân şartları oluştuğu zaman farz haccı yerine getirmek gerekir. Kocanın izni bu şartlardan değildir. Onun buna mani olması caiz değildir. (el-Lecnetud Daime)
[FONT='Arial','sans-serif']2- Kadının yanında mahremi yoksa hac ona vacip olmaz. Eğer hac yapamadan ölürse onun yerine hac yapılması da gerekmez. Zira o buna imkân bulamamıştır. Allah Subhanehu haccı, imkân bulana farz kılmıştır. (İbn Useymin)
3- Mahremi olmadan hac yapan kadının haccı sahihtir fakat mahremsiz yolculuğa çıktığı için günah işlemiştir. (İbn Useymin)
4- Eğer kocasının izni varsa, kadın kocasının malıyla hacca gidebilir. (el-Lecnetud Daime)
[FONT='Arial','sans-serif']5- Kadın mikata hayızlı iken uğrarsa: hac veya umre yapmak isteyen kadının mikatı ancak ihramlı olarak geçmesi caizdir. Eğer hayız olmuşsa ihrama giremez, temizleninceye kadar tavaf yapamaz. Diğer bütün hac amellerini yapar. (İbn Useymin)
6- Safa ile Merve arasında sa’y etmek için temizlik şartı yoktur. Zira bu yerler mescid değildir. (İbn Useymin)
7- Tavafta remel: Bu kadınlar hakkında sünnet değildir. Erkeklere hastır. (İbn Useymin)[/font]
[FONT='Arial','sans-serif']8- Kadınlar iki yeşil bayrak arasında koşmaz. Aynı şekilde kadınların beraberinde olanlar da kadınları gözeterek bunu yapmaz. (İbn Useymin)
9- Hacerul Esvedi öpmek: Kadınların Haceru’l Esved’i öpmesi müstehap değildir. Selamlamayı ise ancak gece tavaf ederken yapar. Zira aksi halde bunda hem başkalarına zararı olur hem zarar görür. (İbn Fevzan
10- Kadınların Mina’ya ulaşınca ayın kaybolmasından sonra Müzdelife’de Akabe cemresinde taşlamaları, zahmet korkusu sebebiyle caizdir. (İbn Fevzan)
11- Kadın saçlarını başının önüne toplayıp etrafından “bir enmile miktarı” alarak kısaltır. (İbn Fevzan
12- “Bir enmile miktarı”: parmak uçları kadar demektir
13- İhramlı kadının giysisi: Kadınların hac ve umrede giyinmek üzere özel elbiseleri yoktur. Adet olan şekilde bedenini örten bir elbise giyer. Bu elbisede süs olmamalı ve erkeklere benzememelidir. (İbn Fevzan)
14- Kadın ihramlı iken peçe takamaz ve eldiven giyemez. Fakat Aişe ve Esma radıyallahu anhuma hadislerinde olduğu gibi erkeklerin bulunduğu yerde başından yüzüne doğru örtüsünü sarkıtarak yüzünü örter.(Hadis)
15- Taşlamada vekâlet: Eğer kadın kalabalıktan korkarsa kendi yerine taş atılması için vekâlet verebilir. (el-lecnetud Daime)
16- İhramlının, oynaşma, cima veya cimâyı hatırlatan konuşmalarla eşinden faydalanması caiz değildir. (İbn Fevzan)[/
17- Erkek, bayram günü Akabe cemresini bitirdikten, tıraş olduktan, ifada tavafını yaptıktan ve Safa ile Merve arasında say yaptıktan sonra eşinden faydalanabilir.
18- Kadının yüzünden örtüyü kaldırmak için ağaç parçası gibi bir şey kullanması gerekmez. (Muhammed Bin İbrahim)
19- İhramlı kadın, abdest alırken veya guslederken başından saç düşerse, bunu kasıtsız yaptığı için zarar vermez. (İbn Ba
20- Veda Tavafı: Hayızlı veya nifaslı kadından bu düşer. Ama ifada tavafı gereklidir. (İbn Useymin
21- İhrama zarar veren şeyler: Kişi bunlardan birini bilmeyerek, unutarak veya zorlanarak yaparsa bir şey gerekmez. (İbn Useymin
22- İhramlının elbise değiştirmesi: Kadının ihramlı iken ihtiyaç sebebiyle olsun veya olmasın elbise değiştirmesi caizdir. (İbn Useymin
23- İhramlı kadının çorap giymesi: Caizdir. Zira peygamber sallallahu aleyhi ve sellem kadınları bundan yasaklamamıştır. (İbn Useymin]
]24- Yüz örtüsü: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem kadının ihramlı iken peçe kullanmasını yasaklamıştır. Yüz örtüsü de bu yasak kapsamındadır. (İbn Useymin
25- Yasaklandığını ve bunun sahih delilini bilmeden ihramda peçe kullanan kadına bir şey gerekmez. (İbn Useymin)
26- İhram halinde iken kadınların yanından erkekler geçerse, kadınlar elbisesinin bir parçasıyla yüzünü örterler. (İbn Useymin)İhramlı kadın ifada tavafını yapamadan hayız olursa:
Eğer tekrar yapma imkânı varsa temizlendikten sonra yapar.
]— Eğer tekrarlamak meşakkat verecekse bu yolculukta tavaf ve say ederek devam eder. (İbn Useymin
28- Aciz veya hasta olan: Veda tavafına güç yetiremezse, mahmul üzerinde tavaf yapar. (el-Lecnetud Daime
]29- Kadın tavaf esnasında hayız kanının geldiğini hissederse: Hayız kanı çıktığı konusunda kesin emin oluncaya kadar tavafına devam eder. Bunun hayız kanı olduğuna emin olursa ayrılıp temizlenmeyi beklemesi gerekir. Temizlendiği 30- Kocası ölen kadın iddeti bitinceye kadar evinden çıkıp hacca gidemez, caiz değildir. (İbn Useymin]
[31- Kadının hac ve umre için bir erkeğe vekâlet vermesi caizdir. (İbn Fevzan
32- Kadının hac menasiklerini yerine getirdiği esnada aylık âdetini geciktirici hapları kullanması caizdir. (el-Lecnetud Daime
33- İhramlı iken altın takınmak: Kadının ihramlı iken israfa kaçmadan altın takınmasında sakınca yoktur. Lakin fitne korkusundan dolayı yabancı erkeklerden örtmelidir. (İbn Useymi
34- Tavaf yerinde kalabalık olması halinde kadının tavafı tekrar etmemesi daha faziletlidir. (İbn Useymin)
35- Kadınlara nispetle haccın tekrarı: Kadınların haccı tekrar etmemelerini kendileri için daha faziletli ve daha selametli görüyoruz. Tavafta kadınlarla erkekler sıkça karışmaktadır. Çoğunluk fitneye götüren sebeplerden sakınmamaktadır. (İbn Baz)
]36- Kocanın dinen, karısının hac nafakasını karşılaması gerekir mi?: Koca zengin olsa da karısının hac nafakasını dinen karşılamak zorunda değildir. Bu sadece bir iyilik kapısıdır. Hacca gitmek için nafakası olmayan kadın hac yapmak zorunda değildir. (el-Lecnetud Daime
37- Kadının Kabenin etrafında tavaf esnasında erkeklerin kalabalığı arasına girmesi caiz midir?: Nerede olursa olsun, kadının erkek kalabalığı arasına girmesi haramdır. Kalabalık olmadığı bir zamanı gözetmesi gerekir. Ya da Kâbe’den uzak da olsa geriden tavaf yapmalıdır. Bu fitneden daha uzaktır. (İbn Fevzan
Son düzenleme: