*MeleK*
♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥
Kadin İlmİhalİ hakkında bilgiler
Kadin İlmİhalİ
adetliyken sac boyanırmı adetliyken saç boyama saç kestirmek günah mı sac boyanirmi adet döneminde boyanırmı
Gusülden sonra meni çıkarsa yıkanmak gerekir mi?
[FONT=Times New Roman,Times][SIZE=+1]Gusülden sonra kadından gelen meni;[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times][SIZE=+1]Emzikli bir kadının çocuğu ağlarsa, gusül fırsatı da yoksa, göğsünü yıkayarak çocuğuna süt verebilir[/SIZE][/FONT]
Kadın kocası ile sevişirse abdesti bozulur mu?
[FONT=Times New Roman,Times]Üstlerinde elbise olmadan çıplak bir şekilde veya sıcaklığı belli edecek şekilde ince bir elbise sevişirlerse abdestleri bozulur.
[FONT=Times New Roman,Times]Ancak sıcaklığı belli etmeyecek şekilde kalın bir elbise ile sevişirde mezi denilen yaşlık gelmezse abdest bozulmaz. Eğer yaşlık gelirse bozulur.[/FONT]
Oje ve Benzeri Şeyler Gusle Mani mi?
[FONT=Times New Roman,Times]Guslün sahih olması için suyun deriye ve tırnağa temas etmesi gerekir. Bu temasa mani olan şey gusle manidir. Kadın guslederken tırnağının altında, üstünde veya vücudunun başka bir yerinde suyun temasına mani olan hamur, balık pulu, ruj, oje gibi şeyler olursa bunları gidermesi vaciptir. Bunlar giderilmeden gusül caiz olmaz.[/FONT] [FONT=Times New Roman,Times]Oje, gusül abdestinden sonra sürülmüş olsa bile onunla ne gusül ne de abdest olmaz.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times]Dolayısıyle oje ile hiçbir ibadet olmaz.[/FONT]
Saç Boyamak
Resulullah (s.a.v.) buyuruyor:
Hz. Câbir (r.a.) anlatıyor:
"Ebu Kuhâfe, Fetih günü Resülullah aleyhissalâtu vesselam'a getirilmişti. Saçları köpük gibi bembeyazdı. Aleyhissalâtu vesselâm:
"Bunu hanımlarından birine götürün(de bunun saç ve sakalının rengini) değiştirsin. Fakat siyah(a boyamak)tan da kaçınınız" buyurdular."
Süheybü'I-Hayr (r.a.) anlatıyor:
"Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"(Ağaran saç ve sakallarınızı boyamada) kullandığınız en iyi boya şüphesiz şu siyahtır. (Çünkü siyah boya) kadınlarınızı size daha çok rağbet ettiricidir, düşmanınızın içinde de hakkınızda daha çok korku doğurucudur."
Hz. Enes (r.a.)'a: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm saç ve sakalını boyadı mı?" diye sorulmuştu, şu cevabı verdi: "Aleyhissalâtu vesselâm, sakalının ön kısmında, onyedi veya yirmi tel kadar bir aklık görmüştür (bunlar için boya olur mu!) diye cevap verdi."
Ebû Hüreyre (r.a)'tan nakledilen bir hadiste şöyle buyurulur:
"Yahudi ve Hıristiyanlar (saçlarını) boyamaz. Siz onların aksini yapınız: yani saçlarınızı boyayınız"
[SIZE=-1](Buhârî, Enbiyâ, 50; Libas, 67; Müslim, Libas, 80; Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Nesâî, Zîne, 14).
"Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir"
[SIZE=-1](Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Tirmizî, Libâs, 20; Nesâî, Zîne, 16; İbn Mâce, Libâs, 32; Ahmed b. Hanbel, V, 147, 150, 154).
İslâm'ın çıkışından önce yahudi ve hıristiyanlar güzel görünme ve süslenmenin Allah'a kullukla bağdaşmayacağını düşünerek, saçı boyayıp rengini değiştirmekten kaçınırlardı. Hz. Peygamber, ashabına bağımsız bir kişilik kazandırmak için saçı ve sakalı kına veya başka bir boya maddesi ile boyayabileceklerini bildirdi. Ancak bu emir bağlayıcı olmayıp mendupluk bildirir. (1)
Diğer yandan kullanılacak boyada siyah renk tercih edilmemelidir. Çünkü saç boyası genellikle yaşlı erkeklerin beyazlaşan saçları için söz konusu olur.
Siyah renk yaşlı kimseyi, olduğundan çok genç gösterir. Bu durum kınalama veya boyayı amacından saptırabilir.
Ancak saçı beyazlaşan kimse genç olursa, onun siyaha boyamasında bir sakınca görülmemiştir. Nitekim Sa'd b. Ebî Vakkas, Ukbe b. Âmir, Hasan, Hüseyin ve Cerîr gibi sahabelerin bu rengi tercih ettikleri nakledilmiştir. (1)
Genç kimsenin siyah boya kullanmasında da bir sakınca yoktur. Diğer yandan boya malzemesi olarak kına ve vesîme denilen, boya sanayiinde kullanılan bir bitkinin tercih edilmesi tavsiye edilmiştir El, ayak veya başa sürülen kınanın katı olan malzemesi temizlendikten sonra deri veya saçlarda bıraktığı renk, suyun deriye nüfûzuna engel değildir. Bu yüzden abdest veya gusle mani olmaz. (1)
Konuyla ilgili hadissleri değerlendiren islam bilginleri saçın siyah dışındaki renklere boyanmasını, kına ile boyanmasını kural olarak caiz görmekle birlikte, üçüncü şahısların yanlış anlamasına ve aldanmasına yol açacağı için siyahla boyanmasının cevazında müterredit davranmışlardır. Kadınların saçlarını siyaha boyatması ise umumuiyetle caiz görülür. (2)
[SIZE=+1]Saç Boyası ve Gusül
[/SIZE][/SIZE][/FONT]
adetliyken sac boyanırmı adetliyken saç boyama saç kestirmek günah mı sac boyanirmi adet döneminde boyanırmı
Gusülden sonra meni çıkarsa yıkanmak gerekir mi?
[FONT=Times New Roman,Times][SIZE=+1]Gusülden sonra kadından gelen meni;[/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman,Times][SIZE=+1]Kendisine değil de, kocasına aitse, guslü tekrarlamaz, yalnız abdest alması gerekir.[/SIZE][/FONT]
- [FONT=Times New Roman,Times][SIZE=+1]Kadın meninin kandisine ait olduğu kanaatine varırsa, yani meni sarı ve ince olursa guslü tekrarlar.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times][SIZE=+1]Emzikli bir kadının çocuğu ağlarsa, gusül fırsatı da yoksa, göğsünü yıkayarak çocuğuna süt verebilir[/SIZE][/FONT]
Kadın kocası ile sevişirse abdesti bozulur mu?
[FONT=Times New Roman,Times]Üstlerinde elbise olmadan çıplak bir şekilde veya sıcaklığı belli edecek şekilde ince bir elbise sevişirlerse abdestleri bozulur.
[FONT=Times New Roman,Times]Ancak sıcaklığı belli etmeyecek şekilde kalın bir elbise ile sevişirde mezi denilen yaşlık gelmezse abdest bozulmaz. Eğer yaşlık gelirse bozulur.[/FONT]
Oje ve Benzeri Şeyler Gusle Mani mi?
[FONT=Times New Roman,Times]Guslün sahih olması için suyun deriye ve tırnağa temas etmesi gerekir. Bu temasa mani olan şey gusle manidir. Kadın guslederken tırnağının altında, üstünde veya vücudunun başka bir yerinde suyun temasına mani olan hamur, balık pulu, ruj, oje gibi şeyler olursa bunları gidermesi vaciptir. Bunlar giderilmeden gusül caiz olmaz.[/FONT] [FONT=Times New Roman,Times]Oje, gusül abdestinden sonra sürülmüş olsa bile onunla ne gusül ne de abdest olmaz.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times]Dolayısıyle oje ile hiçbir ibadet olmaz.[/FONT]
Saç Boyamak
Resulullah (s.a.v.) buyuruyor:
Hz. Câbir (r.a.) anlatıyor:
"Ebu Kuhâfe, Fetih günü Resülullah aleyhissalâtu vesselam'a getirilmişti. Saçları köpük gibi bembeyazdı. Aleyhissalâtu vesselâm:
"Bunu hanımlarından birine götürün(de bunun saç ve sakalının rengini) değiştirsin. Fakat siyah(a boyamak)tan da kaçınınız" buyurdular."
Süheybü'I-Hayr (r.a.) anlatıyor:
"Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"(Ağaran saç ve sakallarınızı boyamada) kullandığınız en iyi boya şüphesiz şu siyahtır. (Çünkü siyah boya) kadınlarınızı size daha çok rağbet ettiricidir, düşmanınızın içinde de hakkınızda daha çok korku doğurucudur."
Hz. Enes (r.a.)'a: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm saç ve sakalını boyadı mı?" diye sorulmuştu, şu cevabı verdi: "Aleyhissalâtu vesselâm, sakalının ön kısmında, onyedi veya yirmi tel kadar bir aklık görmüştür (bunlar için boya olur mu!) diye cevap verdi."
Ebû Hüreyre (r.a)'tan nakledilen bir hadiste şöyle buyurulur:
"Yahudi ve Hıristiyanlar (saçlarını) boyamaz. Siz onların aksini yapınız: yani saçlarınızı boyayınız"
[SIZE=-1](Buhârî, Enbiyâ, 50; Libas, 67; Müslim, Libas, 80; Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Nesâî, Zîne, 14).
"Saçın beyazlığını değiştirmek için kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir"
[SIZE=-1](Ebû Dâvud, Tereccül, 18; Tirmizî, Libâs, 20; Nesâî, Zîne, 16; İbn Mâce, Libâs, 32; Ahmed b. Hanbel, V, 147, 150, 154).
İslâm'ın çıkışından önce yahudi ve hıristiyanlar güzel görünme ve süslenmenin Allah'a kullukla bağdaşmayacağını düşünerek, saçı boyayıp rengini değiştirmekten kaçınırlardı. Hz. Peygamber, ashabına bağımsız bir kişilik kazandırmak için saçı ve sakalı kına veya başka bir boya maddesi ile boyayabileceklerini bildirdi. Ancak bu emir bağlayıcı olmayıp mendupluk bildirir. (1)
Diğer yandan kullanılacak boyada siyah renk tercih edilmemelidir. Çünkü saç boyası genellikle yaşlı erkeklerin beyazlaşan saçları için söz konusu olur.
Siyah renk yaşlı kimseyi, olduğundan çok genç gösterir. Bu durum kınalama veya boyayı amacından saptırabilir.
Ancak saçı beyazlaşan kimse genç olursa, onun siyaha boyamasında bir sakınca görülmemiştir. Nitekim Sa'd b. Ebî Vakkas, Ukbe b. Âmir, Hasan, Hüseyin ve Cerîr gibi sahabelerin bu rengi tercih ettikleri nakledilmiştir. (1)
Genç kimsenin siyah boya kullanmasında da bir sakınca yoktur. Diğer yandan boya malzemesi olarak kına ve vesîme denilen, boya sanayiinde kullanılan bir bitkinin tercih edilmesi tavsiye edilmiştir El, ayak veya başa sürülen kınanın katı olan malzemesi temizlendikten sonra deri veya saçlarda bıraktığı renk, suyun deriye nüfûzuna engel değildir. Bu yüzden abdest veya gusle mani olmaz. (1)
Konuyla ilgili hadissleri değerlendiren islam bilginleri saçın siyah dışındaki renklere boyanmasını, kına ile boyanmasını kural olarak caiz görmekle birlikte, üçüncü şahısların yanlış anlamasına ve aldanmasına yol açacağı için siyahla boyanmasının cevazında müterredit davranmışlardır. Kadınların saçlarını siyaha boyatması ise umumuiyetle caiz görülür. (2)
[SIZE=+1]Saç Boyası ve Gusül
- Eğer saç boyası saç telleri üzerinde bir tabaka teşkil ederse gusle manidir. (3)
- Su saçların aralarına ve altlarındaki deriye kadar geçecektir. Bunlar sık olsa bile, suyun ulaşması sağlanacaktır. Bunların araları ve dipleri kuru kalsa, gusül tamamlanmış olmaz. .... önemli olan diplerine suyun geçmesidir. (4)
[/SIZE][/SIZE][/FONT]