İş Yerinde Başarı Kuralları

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan *MeleK*
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

*MeleK*

♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥
İş Yerinde Başarı Kuralları
işyeri çalışma kuralları işyerinde başarı iş yerinde başarı rüyada eski işyerinde çalışmak çalışma kuralları

• İş yerinde konuk karşılayan taraf erkek veya kadın ayırımı olmadan konuğunu ayakta karşılamalıdır.
• İş yaşamı ile özel yaşam birbirine karıştırılmamalı, özel işler iş saatleri dışında yapılmalıdır.
• İş yerinde kullanıma açık telefon, faks ve kırtasiye malzemeleri özel işler için kullanılmamalıdır.
• İş yerinde çok acil durumlar dışında özel telefon görüşmeleri yapılmamalıdır.
• Telefonla aradığımız kişiye önce kendimizi tanıtmamız bizi tatsız karışıklıklardan kurtarır.
• Telefonla aradığımız kişiyi bir başka telefonu yanıtlamak üzere beklemeye almamalıyız.
• Telefonla yapacağımız bir davette, davetli kişiye yer ve zaman dışında, katılacak kişileri de bildirerek tercih hakkı vermemiz yerinde bir davranış olacaktır.
• Telefonla sona erdirecek, arayan taraf olmalıdır.
• Telefonla arayan kişi, hat kesilmesi sonucunda yarıda kalan konuşmayı tamamlamak üzere karşı tarafın aramasını beklemeden hemen tekrar aramalıdır.
• Telefonla bir yere davet edildiğimizde, daha sonra yanıtlayacağımızı söylemek yerine, programımızı kontrol eder etmez hemen geri arayacağımızı bildirmemiz yerinde bir davranış olur.
• Telefonla aradığınız kişi o sırada bir konuk ağırlamakta ise konuşmayı çok kısa tutmak gerekir.
• Önemli bir telefon beklediğimiz durumlarda, bizi arayan kişiye o telefon gelince kendisini beklemeye almak durumunda kalacağımızı bildirmemiz uygun bir davranıştır.
• Telefon görüşmelerimizde konferans sistemini kullanacağımız zaman karşı tarafı kesinlikle bundan haberdar etmemiz gereklidir.
• Telefonla yanlış bir yeri aradığımızı fark ettiğimiz anda, oranın kaç numara olduğunu sormak yerine, aramakta olduğumuz numarayı tekrarlamak doğru olacaktır.
• Telefondaki sesimiz, yüzümüzü görmeden konuşan karşı taraf için, tüm duygu ve mimiklerimizi ileten çok önemli bir enstrümandır.
• Telefonla görüşürken yanımızda bir başkası da varsa, aynı anda iki tarafla da konuşmamalı, tercihimizi yapmalıyız.
• Telefonda uzun süreli bir görüşme için aradığımız kişiye, önce zamanının uygun olup olmadığını sormalıyız.
• Sokakta ya da postanede, telefon kuyruğunda beklerken. O sırada konuşmakta olan kişiye kulak misafiri olmayacağımız bir uzaklıkta durmalıyız.
• Cep telefonuyla aradığımız kişiye öncelikle konuşabileceği rahat bir yerde olup olmadığını sormalıyız.
• Halka açık telefonda bir dizi görüşmemiz olacaksa, arkada bekleyen kişilere acil görüşmeleri olup olmadığını sormalı, eğer varsa sıramızı onlara vermeliyiz.
• Cep telefonu mesaj servisine not bırakırken ismimizi belirtmeyi unutmamalıyız.
• Cep telefonumuzu kullanırken, sabit telefonlarda olduğu gibi arama saatlerimize dikkat etmeliyiz.
• Cep telefonumuzu kolay ulaşabileceğimiz bir yerde taşımalıyız; ona ulaşıncaya kadar geçen süre boyunca çalması çevremizdekileri rahatsız edecektir.
• Görüşmek istediğimiz kişiyi cep telefonundan aradığımız zaman bunu kesinlikle sekreterimiz aracılığıyla yapmamalıyız.
• Sessiz iletişim yapmamız gerektiğinde cep telefonumuzun zil sesini kısarak SMS aracılığı ile haberleşebiliriz.
• Çok yakın dost ya da iş arkadaşlarımızla otururken çalan cep telefonumuzu cevaplamak zorunda kalırsak, mikrofonun üzerini hafifçe kapayarak onlardan izin istemeli ve arayan kişinin kim olduğunu belirtmeliyiz.
• İzin almadan hiç kimsenin cep telefonu numarasını başkalarına vermemeliyiz.
• Yasaların da belirttiği gibi araç kullanırken cep telefonumuzu kullanmamız yanlıştır. Görüşmelerimizi aracımızı uygun bir şekilde kenara park ettikten sonra yapmalıyız.
• İş yerinde çalışma mekanını toplu ve düzenli tutmak gerekir. Dağınıklık işe özensizliği çağrıştırır.
• Bir iş görüşmesinde konuşmak kadar karşı tarafı dinlemenin de önemli olduğu unutulmamalıdır.
• İş yerinde bir görüşme anında sürekli çalan telefonlar ve onları yanıtlamak konuğa büyük bir saygısızlıktır.
• İş yerinde insanların konuşmalarına kulak kabartıp masalarındaki belgelere göz gezdirilmemeli, gizliliğe saygı gösterilmelidir.
• İş yerinizde çalışma arkadaşlarınıza yüksek tonda seslenmeyin, Gerekiyorsa yerinizden kalkıp yanlarına giderek konuşun.
• İş yerinde bir tartışma anında sinirlerinize hakim olun ve böyle bir anda o ortamdan uzaklaşın. Bunu yapamadığınız zaman hemen özür dileyin.
• İş yerinde her zaman temiz olmak ve nahoş durumlardan kaçınmak için diş fırçanızla deodorantınızı elinizin altında bulundurmalısınız.
• İş yerinde fazla makyaj, sesli takılar, göz alıcı desenli giysiler uygun değildir. Orada sizin kendinizi nasıl hissettiğiniz değil, başkalarının sizin için ne hissettiği önemlidir.
• İş yerinde işin niteliğine uygun, giyimler seçilmelidir, bir moda evi ile finans kuruluşunun giyim tarzları çok farklıdır.
• İş yerinde kadınlar için olduğu kadar erkekler için de giyim kuralları vardır. Yağlı, kepekli saçlar, tıraşsız bir yüz, açık gömlek yakası, üst üste uyumsuz çizgili kıyafetlerden kaçınılmalıdır.
• İş yerinizde kullandığınız parfüm ve traş losyonlarınız, hafif ve ferah kokulu olmalı, iş arkadaşlarınız hava alabilmek için pencerelere koşuşturmak zorunda kalmamalıdır.
• İş yaşamında reddedilmesi gereken bir öneriye doğrudan hayır demek yerine nazik bir dil kullanılarak şirket politikasına uygun olmadığı belirtilmelidir.
• İş yaşamında yanıtı bilinmeyen sorulara doğrudan bilmiyorum demek yerine, karşı tarafa bu konunun araştırılacağı bildirilmeli veya yanıtı bilen bir kişiye yönlendirilmelidir.
• İş yaşamında sert geçeceğini bildiğiniz bir toplantıya bile yumuşak bir ses tonu ve güleryüzle başlarsanız, gergin havayı büyük ölçüde yumuşatabilirsiniz.
• İş yaşamında randevulara tam zamanında gidilmeli, bir gecikmenin söz konusu olması halinde ise bu durum karşı tarafa hemen bildirilmelidir.
• İş yerinde kimsenin dış görünüşü hakkında '' ne kadar hasta görünüyorsun '' ,'' ne kadar kilo almışsın '' gibi yorumlar yapmayınız.
• İş yerinde ağlama, sızlama ve duygusal dışa vurumlar olmamalı, böyle bir anda kapalı bir odada sakinleşmek çözüm olarak benimsenmelidir.
• İş yerinde gereksiz konuşmalardan, sızlanmalardan ve dedikoducu diye anılmaktan sakınmalıdır. Bu durum kişiye gelecekteki kariyerinde olumlu puan kazandırmaz.
• İş yaşamında cinsiyet farkı gözetilmemelidir. Kadın veya erkek kapının yakınında olan kişi kapıyı açmalı, asansörde de kapıya yakın duran kimse ilk giren ve çıkan olmalıdır.
• Bir kapıdan girildikten sonra, nezaket kurallarına uyan her insan, arkadan gelen kişi için eliyle kapıya kısa bir süre açık tutmalı sonra yoluna devam etmelidir.
• Kalabalık bir asansörde, binenlere yer açmak amacıyla geriye çekilmek, inenlere de yol vermek gerekir.
• İş yaşamında başkalarının yaptığı işlerden dolayı size gelen övgüleri üstlenmeyiniz.
• İşinize zamanında gidin, toplantılara her zaman hazır olun, iletilmesi gereken raporları geciktirmeden yerlerine ulaştırın.
• İş yerinde toplantı düzenlemenin kuralları uygulanmalıdır. Katılımcılara toplantının amacı, başlama ve bitiş saati bildirilmeli, ajanda hazırlanmalıdır. Konuklar, masada yüzleri kapıya dönük olarak oturtulmalı, uzun sürecek toplantılara önceden gerekli ikramlar hazırlanmalıdır.
• İşinize birkaç dakika önce gelmek size o çalışma gününe başlamanız için bir hazırlık süresi sağlayacaktır.
• Zamanında yetişmesi olası görülmeyen bir iş için üstünüze gerekçeli açıklama yapmayı ihmal etmeyin.
• İş yaşamında hırslı kişi olmak ne kadar itici ise, insiyatif kullanan kişi olmak da o kadar takdir toplar. Çünkü, insiyatif motivasyon sağlar.
• İşyerinde çalışma saatlerinin bitmesini beklercesine gözünüz saatte olmasın. Saate çok bakmak geçen zamanı hızlandırmaz.
• İş yerinde olabildiğince fazla süre bulunmalısınız. Mazeret izinlerini sadece var oldukları için sonuna kadar kullanmak gerekmez.
• İş yerinde çevrenizdeki insanların varlığının farkında olmalı, bir doğum günü çiçeği, bir yardım önerisi ile ilişkileri daha sağlam ve verimli bir hale getirmelisiniz.
• İş yerinde gizli bir bilgiye sahipseniz, her ne pahasına olursa olsun, o gizli tutulmalıdır.
• İş yerinde meslektaşlarınız, arkadaşlarınız bile olsa özel sorunlarınızı hiçbir şekilde tartışmayınız.
• İş yerinde ödünç para istemek en iyi dostlukların bile bozulmasına neden olabilir. Acil bir durumda borç aldınız ise bunu geciktirmeden geri ödemeniz gerekir.
• Herkes kendisine iltifat edilmesinden hoşlanır. Güzel bir sözle bir insanın o günün keyifli geçmesini sağlayabiliriz.
• İş yaşamında konuşma yeteneğiniz yeterli değilse, bunu geliştirmeli, kendinizi doğru ifade edememe engelini ortadan kaldırmalısınız.
• Cep telefonumuzu kapalı tutmamız gereken yerde açık unutmuşsak, arandığımızda kesinlikle cevaplamadan hemen kapalı duruma getirmeliyiz.
• Cep telefonlarını yanımıza almayacağımız durumlarda kapalı tutmakta yarar vardır.
• İş yerinde sizden bir dakikanızı isteyen kişiye, gerçekten bir dakikanız olduğunu ve uzun bir görüşme ise sonraki bir zamana ertelemenin daha sağlıklı olacağını belirtmekten kaçınmayın.
• İş yerinde size gereken kırtasiye malzemesini önceden hazırlamak diğer insanlardan ödünç malzeme isteyen kişi olmanızı önleyecektir.
 
Geri
Üst