İkinci El Araba Alımında Öneriler

PaSikA

Yeni Üye
Üye
İkinci El Araba Alımında Öneriler
taksiden çıkma araçlar taksi çıkması nasıl anlaşılır taksi cıkmaları sarıdan çıkma taksiler sarıdan arabalar
Günümüzde araba pazarlarında artık kadınları da araba ararken görmek mümkün. Sıfır araba tercih eden kadınların yanı sıra ikinci el arabalara yönlen çokça kadın var. İkinci el araba almaya karar veren bir kadın nelere dikkat etmeli? İşte size ipuçları... Gündüz gözüyle alın Kullanılmış otomobil alırken tam anlamıyla inceleyebilmek, basit çizik ve darbeleri görmek için mutlaka gün ışığına ihtiyaç vardır. Bu nedenle satın almayı düşündüğünüz otomobili mutlaka gündüz görün ve anlaşmanızı gündüz yapın. Fiyatları mutlaka karşılaştırın Karar verdiğiniz marka ve model otomobili almadan önce mutlaka fiyat araştırması yapın. Gerek gazete ilanlarını, gerek galerileri, gerekse de açık otomobil pazarlarını iyice araştırın. Fiyatları karşılaştırıp daha sonra otomobili almaya niyetlenin. Ne kadar çok otomobile bakarsanız, alacağınız otomobilin fiyatı o kadar içinize siner ve en avantajlısını alabilirsiniz. Boyanın orijinalliği nasıl kontrol edilir? Ayna kenarı, kenar çıtaları, anten bağlantı yeri, tampon gibi yerlerde boya izlerinin olması, otomobilin boyasının orijinal olup olmadığını gösterir. Kapı veya cam fitilleri de kontrol edilerek aracın boyanıp boyanmadığı tespit edilebilir. Ayrıca otomobilin çeki demiri gibi zor görülen kısımlarında unutulan bir bant da boya yapıldığının somut bir kanıtıdır.

Kaput ve kapılara dikkat! Kaput veya kapıların kapandığında birleşim yerlerinin birbirine eşit olması gerekir. Eşit olmaması parça değişimine işarettir. Motorun yağ yaktığını nasıl anlarsınız? Motorun üflemesini anlamak için motora yağ konulan kapak açılır ve motor çalıştırılır. Motor ısındıktan sonra yağ, egzostan ve monifolddan gaz halinde çıkmıyor, segmanlar yukarıya doğru yağ atıyorsa, bu motorun yağ yaktığı anlamına gelir. Bu, zamanla çok masraf çıkarır. Motorun yağ haznesinin kapağı açılıp bakıldığında buharlaşan gazlar görülüyorsa, bu da pistonun aşındığını gösterir. Birkaç saat park halinde kalmış bir otomobilin altına yatılarak bakıldığında, motorla şanzıman arasından yağ aktığı görülürse, krank keçelerinde kaçak olduğu anlaşılır. Motorun sesini mutlaka dinleyin! Otomobili çalıştırıp mutlaka motorun sesini dinleyin. Bu size motor hakkında referans olacaktır. Otomobili motoru soğukken çalıştırdığınızda rölantisi düzgünse ve uğultu yapmıyorsa bu iyiye işarettir.Motoru çalıştırdığınızda sesi dinlerken egzozun da patlak olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Eğer egzoz aşırı yıpranmış ve delinmişse bu durum kendini sesiyle ele verir. Radyatör ve hortumlar Radyatörün ve motor hortumlarının su kaçırıp kaçırmadığına bakın. Radyatör suyunu kontrol edin, eğer su paslı ve yağlıysa sorun var demektir. Radyatör, motor çalışırken köpürme yapıyorsa, bu silindir kapağı contasında kaçak olduğunu gösterir.

Aküyü unutmayın! Alacağınız otomobilin kaputunu kapatmadan önce aküsünü kontrol etmeyi unutmayın. Akü başları okside olup yağlanmış ise akünün ömrü azalmış demektir. Ayrıca akünün çatlak olup olmadığına da bakın. Şasi ve motor numaralarını mutlaka kontrol edin Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için, ruhsattaki bilgilerle şasi ve motor numaralarını karşılaştırın. Yoksa çalıntı otomobil alıp daha sonra başınızı ağrıtırsınız. Gizli kalmış bölümleri gözden kaçırmayın! Halı, paspas altı gibi göz önünde olmayan bölümlerde paslanma ya da parça değişimi olabilir. Bu bölgeleri kontrol ederseniz, daha sonra bir sürprizle karşılaşmaktan kurtulabilirsiniz. Paslanma menteşelerden başlar Otomobilde paslanma olup olmadığını ilk bakışta anlamak bazen zor olabilir. Bunu anlamak için paslanmanın başlangıç noktaları olan kapı, bagaj ve kaput menteşelerinin etrafına bakabilirsiniz.Tavan, tavan çıtalarının kenarları ve çamurlukların metal kısımları paslanmaya müsait yerlerdir. Bu bölgelerdeki tahribata dikkat edilmeli.

maxikadin.com
 
Cevap: İkinci El Araba Alımında Öneriler

Şasiye dikkat! Şasinin tamir görmemiş olmasına dikkat edin. Şasinin eğilip sonra düzeltilmiş olması otomobilin fiyatını ucuzlatır. Otomobil takla atmış ve kasa yenilenmiş olabilir.

Bunu da şasinin bağlantı noktalarında sökülüp takılma ve anahtar izleri arayarak tespit etmek mümkündür. Bombelerin düzlüğünü kontrol edin Otomobilin yanlarında bulunan bombelerde herhangi bir şekil bozukluğu varsa, bu darbe aldığını gösterir. Bunu tespit etmek için otomobilin sol ve sağ köşelerinden bombelere göz hizasından bakabilirsiniz. Kilometreyi ihmal etmeyin! İkinci el otomobil alırken dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biri de yaptığı kilometredir. Çünkü bu otomobilin yıpranmasıyla doğru orantılı olan en belirgin değişkendir. Kilometre göstergesinde oynama yapılıp yapılmadığını da ya aracın bakım kitapçığına bakarak ya da bir uzmanına göstererek anlayabilirsiniz. Yedek parça sorunu var mı? 3 yaşın üzerindeki ikinci el ithal otomobil almaya karar verirseniz, üretiminin durdurulmuş olup olmadığına dikkat edin. Çünkü üretimi durmuş ithal otomobillerde yedek parça sorunu yaşayabilirsiniz. Bunu iyice araştırmadan otomobil almayın.


Belgelere dikkat! İkinci el alırken yasal yükümlülükleri de unutmamak gerekir. Bazı otomobiller Türkiye'ye kaçak olarak sokulmaktadır. Bu nedenle Avrupa otomobil alırken gümrük kâğıdının veya ithal belgesinin mutlaka kontrol edilmesi gerekli. Çünkü ruhsat sahte olabilir. Ayrıca otomobilin hacizli olup olmadığını ve vergi borçlarını araştırmayı unutmayın. Otomobilin içine oturduğunuzda dikkat edeceğiniz hususlar Otomobilin sürücü mahalline oturduğunuzda ön konsoldaki göstergelerin çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Camlar otomatikse açıp kapayarak deneyin. Merkezi kilidi, emniyet kemerini ve koltuk ayarlarını da kontrol edin. Tavan ve koltuk döşemelerine de bakmayı ihmal etmeyin. Lambaları, farları ve sinyalleri ise yakarak deneyin. Son kararınızı vermeden önce deneme sürüşü yapın Kullanılmış otomobil alırken eğer son karar verme aşamasına geldiyseniz, o zaman mutlaka otomobili bizzat kendiniz binerek test ediniz.

Öncelikle otomobilin yapısı ruhunuza uygunsa ve ona ısındıysanız ilk aşama tamamlanmıştır demektir. Otomobili uzun ve bozuk bir parkurda camlar ve müzik kapalı olarak test edin. Kontağı çevirdiğinizde marşın hemen alıp almadığını dikkat edin. Motorun rölantide düzgün çalışıp çalışmadığına, gaz yiyip yemediğine bakın. Otomobili kullanırken aracın seriliğine, viteslerin rahat geçip geçmediğine bakabilirsiniz. Sürüş esnasında başta motorun olmak üzere diğer sesleri dinleyerek, otomobilin genel durumunu tahlil edebilirsiniz. Virajları biraz keskin girerseniz otomobilin savurup savurmadığına bakarken bir yandan da aksların, viraj demirlerinin, salıncakların, amortisörlerin ve lastiklerin durumunu kontrol etme imkânı bulabilirsiniz. Bozuk satıhda otomobil geziniyorsa ya ön takım bozuktur ya da ayar istiyor demektir. Taksiden çıkma otomobillere dikkat İkinci el otomobil alırken, özellikle daha önce taksi olarak kullanılan otomobillere dikkat etmek gerekiyor. Bu otomobillerde yıpranma payı diğer araçlara göre çok daha fazla oluyor. Bu nedenle otomobilin taksiden çıkma olup olmadığını anlamak için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunuyor: Motor şasi numarasından Trafik Müdürlüğü'ne sorulmalı. Taksimetrenin takılabileceği standart yerlerinin delik olup olmadığı kontrol edilmeli. Tavan ışığına bakılmalı. Bazı izlerin yok edilmesi mümkün değildir. Sarı boya tespit edilebilir. Bunun için kapı mukavvasını sökmek yeterli. Kilometre önemli. Normalde bir otomobil sürekli kullanılsa bile bir yılda 30–40 bin km yol yapar. Ama taksi sadece bir ayda 15–20 bin km yol kat eder. Ayrıca şirket otomobilleri de taksiler gibi fazla kilometre yapabilir. Bu sebeple otomobilin modeli küçük kilometresi çok ise büyük olasılıkla taksiden çıkma olabilir.

maxikadin.com
 
Geri
Üst