İ
İslami Yazar
Forum Okuru
Hamilelik doğum kontrolü ve kürtaj hakkında hükümler.
İslam ümmetinin imanlı neslinin çoğalması evliliğin amaçlarındandır. Peygamber efendimiz Hz Muhammed (s.a.s) evlenin çoğalın ben sizin çokluğunuzla övüneceğim diye buyurmuştur. Gücü yeten aklı yerinde her müslümanın neslinin devamı için evlenmesi şarttır.
Salih evlat sahibi olmak için neler yapmalı?
Kişinin çocuk sahibi olabilmesi için evli olması şarttır. Her müslüman dinin buyruklarına uyan Salih, güzel ahlaklı, dindar bir çocuğu olsun ister. Kişinin bu özelliklere sahip bir evlada sahip olmasının ilk kaidesi, evlenirken tercihini doğru yapmasıdır. (Evlenilen kadının dindar, karakterli, saliha olması ) Hayırlı evlat sahibi olmak için alınan tedbirler tohumun kadının rahmine bırakıldığı andan itibaren başlar.
Erkeğin spermi kadının yumurtasıyla döllendikten sonra kadının, ruhi durumu beslenmesi, davranışları, ana rahminde bulunan bebeğin saki veya said yazılmasına sebeptir.
Cimaya başlamadan erkeğin besmele çekmesi hayırlı neticeler doğurur. Besmelesiz atılan tohumdan hayır beklemek Yaradan istemedikçe güç bir ihtimaldir. Lakin ol demesi kâfi olan Yüce Mevlam dilerse füccardan da salih evlatlar yeşertebilir.
Münasebete başlamadan önce kadının ve erkeğin besmele çekerek Allah’ım, bizi şeytandan uzak tut ve şeytanı da bize vereceğin evlattan uzak tut diye dua etmesi gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki her hayrın başı bismillah tır.
Hamile kalmamak için doğum kontrolü yapmak caiz midir?
Fazla çocuk sahibi olanlar, daha fazla çocuk yapıp bakmaya gücü olmayanlar yeni bir gebeliğin olmaması için tedbirler alır. Zamanımızda türlü türlü korunma yöntemleri mevcuttur. Çocuk olmaması için bu türlü korunma yöntemlerinden birini tercih etmek caizdir.
Kürtaj yapmak caiz midir?
Kürtaj var olan bir hamileliği sonlandırma işlemidir. Kürtaj yapanların kendince sebepleri vardır. Bazı kadınlar geçim sıkıntısının endişesi, iyi terbiye verememe, çocuk büyütme isteğinin olmaması, zina, tecavüz gibi durumlardan dolayı gebeliğini tahliye etmek isterler. Terbiye edememe, geçim sıkıntısı gibi bahaneler kürtaj yaptırmak için mazeret değildir. Zina ve tecavüz den meydana gelen çocuğun kürtajla alınması hakkında fetva verilmişse de bazı âlimler bu fetvaya karşı çıkmış ve caiz olmadığını belirtmiştir. Bosna savaşını hatırlayalım. Birçok kadın tecavüze uğramış ve hamile kalmıştır fakat Bosna müftülüğü hamile kadınlara kürtaj için fetva vermediğini biliyoruz. Burada her şeyden habersiz, suçsuz günahsız bir canlının hayatı söz konusudur. Her şeyden habersiz bu günahsız bebeği aldırmak öldürmek caiz değildir. Böyle bir fiilden meydana gelen çocuk iyi terbiye edilip yetiştirilirse, hayırlı bir evlat olacaktır.
Tıbba göre kadının hamileliği kendi açısından hayati tehlike oluşturuyorsa bebek alınabilir. İki candan birini tercih etmek gerekir. Dinimiz İslam’da özürsüz çocuk aldırmak caiz değildir. (Annenin ölümüne sebep olacak bebeğin uzuvları gelişmeden alınması gerekir.)
Down sendromlu bebek alınır mı?
Genetik farklılık olan down sendromlu 5 aylık bebeğin kürtajla alınması caiz değildir. Bebeği sırf hasta diye aldırmak doğru değildir. Bu durumda olan çocuğu yetiştirmek her ne kadar zor olsa da kişi Allaha tevekkül edip sabretmelidir. Belki de tabi tutulduğu bu imtihan cennete girmesine sebep olacaktır. Dört ayı geçtikten sonra çocuk aldırmanın caiz olmadığını tekrar yineleyelim.
Salih evlat sahibi olmak için neler yapmalı?
Kişinin çocuk sahibi olabilmesi için evli olması şarttır. Her müslüman dinin buyruklarına uyan Salih, güzel ahlaklı, dindar bir çocuğu olsun ister. Kişinin bu özelliklere sahip bir evlada sahip olmasının ilk kaidesi, evlenirken tercihini doğru yapmasıdır. (Evlenilen kadının dindar, karakterli, saliha olması ) Hayırlı evlat sahibi olmak için alınan tedbirler tohumun kadının rahmine bırakıldığı andan itibaren başlar.
Erkeğin spermi kadının yumurtasıyla döllendikten sonra kadının, ruhi durumu beslenmesi, davranışları, ana rahminde bulunan bebeğin saki veya said yazılmasına sebeptir.
Cimaya başlamadan erkeğin besmele çekmesi hayırlı neticeler doğurur. Besmelesiz atılan tohumdan hayır beklemek Yaradan istemedikçe güç bir ihtimaldir. Lakin ol demesi kâfi olan Yüce Mevlam dilerse füccardan da salih evlatlar yeşertebilir.
Münasebete başlamadan önce kadının ve erkeğin besmele çekerek Allah’ım, bizi şeytandan uzak tut ve şeytanı da bize vereceğin evlattan uzak tut diye dua etmesi gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki her hayrın başı bismillah tır.
Hamile kalmamak için doğum kontrolü yapmak caiz midir?
Fazla çocuk sahibi olanlar, daha fazla çocuk yapıp bakmaya gücü olmayanlar yeni bir gebeliğin olmaması için tedbirler alır. Zamanımızda türlü türlü korunma yöntemleri mevcuttur. Çocuk olmaması için bu türlü korunma yöntemlerinden birini tercih etmek caizdir.
Kürtaj yapmak caiz midir?
Kürtaj var olan bir hamileliği sonlandırma işlemidir. Kürtaj yapanların kendince sebepleri vardır. Bazı kadınlar geçim sıkıntısının endişesi, iyi terbiye verememe, çocuk büyütme isteğinin olmaması, zina, tecavüz gibi durumlardan dolayı gebeliğini tahliye etmek isterler. Terbiye edememe, geçim sıkıntısı gibi bahaneler kürtaj yaptırmak için mazeret değildir. Zina ve tecavüz den meydana gelen çocuğun kürtajla alınması hakkında fetva verilmişse de bazı âlimler bu fetvaya karşı çıkmış ve caiz olmadığını belirtmiştir. Bosna savaşını hatırlayalım. Birçok kadın tecavüze uğramış ve hamile kalmıştır fakat Bosna müftülüğü hamile kadınlara kürtaj için fetva vermediğini biliyoruz. Burada her şeyden habersiz, suçsuz günahsız bir canlının hayatı söz konusudur. Her şeyden habersiz bu günahsız bebeği aldırmak öldürmek caiz değildir. Böyle bir fiilden meydana gelen çocuk iyi terbiye edilip yetiştirilirse, hayırlı bir evlat olacaktır.
Tıbba göre kadının hamileliği kendi açısından hayati tehlike oluşturuyorsa bebek alınabilir. İki candan birini tercih etmek gerekir. Dinimiz İslam’da özürsüz çocuk aldırmak caiz değildir. (Annenin ölümüne sebep olacak bebeğin uzuvları gelişmeden alınması gerekir.)
Down sendromlu bebek alınır mı?
Genetik farklılık olan down sendromlu 5 aylık bebeğin kürtajla alınması caiz değildir. Bebeği sırf hasta diye aldırmak doğru değildir. Bu durumda olan çocuğu yetiştirmek her ne kadar zor olsa da kişi Allaha tevekkül edip sabretmelidir. Belki de tabi tutulduğu bu imtihan cennete girmesine sebep olacaktır. Dört ayı geçtikten sonra çocuk aldırmanın caiz olmadığını tekrar yineleyelim.