HALE ASAF resimleri
hale asaf hale asaf resimleri eserleri hakkında ın eserleri
1905 yılında İstanbul'da doğdu, 1938 yılında Paris'te öldü. Resim öğrenimine Almanya'da Berlin Akademisi'nde başladı. Sonra İstanbul'da İnas Sanayii Nefise Mektebinde Ömer Adil'in ve Feyhaman Duran'ın öğrencisi oldu. Maarif Vekaleti'nin bursuyla tekrar Almanya'ya gönderildi(1924). Buradan Fransa'ya geçerek, Paris'te resim çalışmalarını sürdürdü. Seramikçi İsmail Hakkı (Oygar) ile evlendi. Paris'teki Grande Chaumiêre atölyesinde çalıştı. Matisse ve Dufy'den dersler aldı. Yurda dönüşünde ^^Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliğin^^nin çalışmalarına katıldı (1928). Bu topluluğunun Ankara (1928) ve İstanbul (1929) sergilerinde yer aldı. Bir süre sonra Bursa Kız Öğretmen Okulu'nda resim öğretmenliği yaptı. İstanbul'a döndü. Sonra da Paris'e giderek bu kente yerleşti(1930). Bir yandan yakalandığı hastalıkla mücadele ederek resim çalışmalarını sürdürdü. İtalya'daki Faşist yönetimden kaçan yazar Antonio Ariante ile birlikte bir süre ^^Jeune Europa^^ galerisini yönetti. Hale Asaf'ın İstanbul Resim ve Heykel Müzesi'nde bulunan resimleri dışındaki eserleri bilinmemektedir.Türk resim sanatında akonstrüktif üslup anlayışına uygun dramatik içerikler kazandırma yolunda olan bir ressamın, Hale Asaf olduğu söylenebilir. Sanatçının 21 portre gerçekleştirdiği ancak bunlardan 10'unun günümüze ulaştığı; 13 Bursa manzarasından 10'unun; 5 Paris manzarasından 1'inin ve 1 de genel manzaranın günümüze ulaştığı bilinmektedir. Sanatçının, 1931 yılı Moskovit Salonu Sergisi'nde ve Paris'teki sergilerinde natürmortlar sergilediği bilinmekle birlikte bunlardan 4 tanesine ulaşılabilmiştir. Sanatçının 1925 yılında gerçekleştirmiş olduğu bir baykuş resminin bugün Amerika'da bir özel koleksiyonda bulunmakta olduğu tespit edilmiştir. Sanatçının gerçekleştirmiş olduğu yüzlerce kroki desenden 12 tanesini sergilediği ve bunlardan 6 tanesinin günümüze ulaştığı sonucuna varılmıştır. Sanatçının 1 adet de kopya gerçekleştirdiği belirlenmiştir. Tespit edilen 4 adet tablonun konularını belirleme çalışmaları ise, koleksiyonerlerin karşı çıkmaları nedeniyle sonuç vermemiştir.
alıntı
1905 yılında İstanbul'da doğdu, 1938 yılında Paris'te öldü. Resim öğrenimine Almanya'da Berlin Akademisi'nde başladı. Sonra İstanbul'da İnas Sanayii Nefise Mektebinde Ömer Adil'in ve Feyhaman Duran'ın öğrencisi oldu. Maarif Vekaleti'nin bursuyla tekrar Almanya'ya gönderildi(1924). Buradan Fransa'ya geçerek, Paris'te resim çalışmalarını sürdürdü. Seramikçi İsmail Hakkı (Oygar) ile evlendi. Paris'teki Grande Chaumiêre atölyesinde çalıştı. Matisse ve Dufy'den dersler aldı. Yurda dönüşünde ^^Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliğin^^nin çalışmalarına katıldı (1928). Bu topluluğunun Ankara (1928) ve İstanbul (1929) sergilerinde yer aldı. Bir süre sonra Bursa Kız Öğretmen Okulu'nda resim öğretmenliği yaptı. İstanbul'a döndü. Sonra da Paris'e giderek bu kente yerleşti(1930). Bir yandan yakalandığı hastalıkla mücadele ederek resim çalışmalarını sürdürdü. İtalya'daki Faşist yönetimden kaçan yazar Antonio Ariante ile birlikte bir süre ^^Jeune Europa^^ galerisini yönetti. Hale Asaf'ın İstanbul Resim ve Heykel Müzesi'nde bulunan resimleri dışındaki eserleri bilinmemektedir.Türk resim sanatında akonstrüktif üslup anlayışına uygun dramatik içerikler kazandırma yolunda olan bir ressamın, Hale Asaf olduğu söylenebilir. Sanatçının 21 portre gerçekleştirdiği ancak bunlardan 10'unun günümüze ulaştığı; 13 Bursa manzarasından 10'unun; 5 Paris manzarasından 1'inin ve 1 de genel manzaranın günümüze ulaştığı bilinmektedir. Sanatçının, 1931 yılı Moskovit Salonu Sergisi'nde ve Paris'teki sergilerinde natürmortlar sergilediği bilinmekle birlikte bunlardan 4 tanesine ulaşılabilmiştir. Sanatçının 1925 yılında gerçekleştirmiş olduğu bir baykuş resminin bugün Amerika'da bir özel koleksiyonda bulunmakta olduğu tespit edilmiştir. Sanatçının gerçekleştirmiş olduğu yüzlerce kroki desenden 12 tanesini sergilediği ve bunlardan 6 tanesinin günümüze ulaştığı sonucuna varılmıştır. Sanatçının 1 adet de kopya gerçekleştirdiği belirlenmiştir. Tespit edilen 4 adet tablonun konularını belirleme çalışmaları ise, koleksiyonerlerin karşı çıkmaları nedeniyle sonuç vermemiştir.
alıntı