Fiat'ın yeni Doblo'su 263'ü de Tofaş üretecek
yeni doblo ne zaman çıkacak yeni doblo resimleri resmi 2009 ne zaman çıkıyor
Tofaş ve Fiat, Türkiye'de üretilen Doblo modelinin yerine geçecek olan yeni bir hafif ticari aracın üretimi için anlaştı.
370 milyon euro tutarındaki yatırımla üretimine başlanacak ve 2009 yılında piyasaya çıkacak olan araç yılda 120 bin adet üretilecek. Bunun 70 bini yurtdışına ihraç edilecek.
Tofaş CEO'su Ali Pandır, 2000 yılından bu yana 700 bin adet üretilen Doblo'daki başarılarının, bu yeni projenin alınmasında büyük etkisi olduğunu belirterek, "Doblo ile Fiat'ın güvenini kazanmıştık. Bu nedenle yeni proje için bizim seçilmemizden daha doğal bir şey olamazdı" dedi.
Bu projeyi alarak, muhtemel adaylar İtalya ve Polonya'yı geride bıraktıklarına dikkat çeken Pandır, "Tofaş artık uluslararası bir üretici olduğunu kanıtladı" diye konuştu.
2 milyar euro ihracat hedefi
Pandır, yeni araçta Tofaş'ın Ar-Ge bölümünün çok daha büyük rol oynayacağını belirterek, "Özellikle Minicargo projesinde Ar-Ge konsundaki yetkinliğimizi kanıtladık. Bu projede Tofaş'ın Ar-Ge bölümü, Minicargo'dakinden daha fazla rol oynayacak" ifadesini kullandı.
Kod adı "263" olan proje, üç yıla yayılmış toplam 370 milyon euro'luk yatırımla gerçekleştirilecek. Tofaş Mali ve Finansal Hizmetler Direktörü (CFO) Nezih Olcay ise proje için 147.5 milyon euro Ar-Ge yatırımı, 222.5 milyon euroda sabit yatırım yapılacağını bildirdi.
263'ün, 8 yıllık bir proje olduğunu belirten Olcay, projenin finansmanının 2 yıl geri ödemesiz, 10 yıl vadeli dış kaynaklı kredi ile sağlandığını kaydetti.
Bu projeyle birlikte üretim kapasitesini yılda 360 bin adede çıkarmış olacaklarını söyleyen Tofaş CEO'su Ali Pandır, aracın üretimi başladığında yıllık ihracat gelirlerinin de 2 milyar euro olacağını kaydetti.
Projenin fikri mülkiyet haklarının, tıpkı Minicargo'daki gibi Tofaş'a ait olacağını kaydeden Pandır, "Alım garantisi, 'al veya öde' prensip anlaşması kapsamında gerçekleştirileceğinden, 263 projesi de Tofaş için ihracat riski içermeyen, kapsamlı ve sürekli bir proje olacak" dedi.
263 projesi, şirketin cirosuna yıllık 1.2 milyar dolarlık katkı yapacak. Yeni araç projesinin finansmanı, ilk iki yılı geri ödemesiz 10 yıl vadeli dış kredi ile sağlanacak.
Çevreci bir araç olacak
263 kodlu aracın Doblo'nun yenilenmiş hali olmayacağını belirten Tofaş CEO'su Pandır, isminin ne olacağına da ileride karar verileceğini belirtiyor. Yeni aracın üretime başlamasıyla mevcut Doblo modeli üretimden kalkacak.
Ancak Rusya gibi ülkelerde üretimi devam edecek. Modern, dayanıklı ve tasarımıyla ilgi çekici olması planlanan yeni araç, aynı zamanda çevreci ve çok amaçlı olacak.
Tofaş Ar-Ge Direktörü Kemal Yazıcı da, aracın bütün geliştirme çalışmalarının Bursa'da gerçekleştirileceğini, bu projedeki İtalyan desteğinin en aza indirildiğini bildirdi. Yazıcı, 6 kişilik tasarım ekibinin şu anda İtalya'da bulunduğunu iletti.
Yazıcı, araçta alternatif yakıt kullanımı konusunda da çalışmalar yapılacağını, karbondioksit salınımı düşük alternatiflerin gündeme geleceğini belirtiyor.
Yazıcı, bu alternatifler arasında biyo yakıtlar, dur-kalk (Stop&Go) sistemi ve yarı hibrid modellerin de olabileceğine dikkat çekiyor. Ayrıca aracın motorları, Euro 5 çevre normunda olacak
Tofaş ve Fiat, Türkiye'de üretilen Doblo modelinin yerine geçecek olan yeni bir hafif ticari aracın üretimi için anlaştı.
370 milyon euro tutarındaki yatırımla üretimine başlanacak ve 2009 yılında piyasaya çıkacak olan araç yılda 120 bin adet üretilecek. Bunun 70 bini yurtdışına ihraç edilecek.
Tofaş CEO'su Ali Pandır, 2000 yılından bu yana 700 bin adet üretilen Doblo'daki başarılarının, bu yeni projenin alınmasında büyük etkisi olduğunu belirterek, "Doblo ile Fiat'ın güvenini kazanmıştık. Bu nedenle yeni proje için bizim seçilmemizden daha doğal bir şey olamazdı" dedi.
Bu projeyi alarak, muhtemel adaylar İtalya ve Polonya'yı geride bıraktıklarına dikkat çeken Pandır, "Tofaş artık uluslararası bir üretici olduğunu kanıtladı" diye konuştu.
2 milyar euro ihracat hedefi
Pandır, yeni araçta Tofaş'ın Ar-Ge bölümünün çok daha büyük rol oynayacağını belirterek, "Özellikle Minicargo projesinde Ar-Ge konsundaki yetkinliğimizi kanıtladık. Bu projede Tofaş'ın Ar-Ge bölümü, Minicargo'dakinden daha fazla rol oynayacak" ifadesini kullandı.
Kod adı "263" olan proje, üç yıla yayılmış toplam 370 milyon euro'luk yatırımla gerçekleştirilecek. Tofaş Mali ve Finansal Hizmetler Direktörü (CFO) Nezih Olcay ise proje için 147.5 milyon euro Ar-Ge yatırımı, 222.5 milyon euroda sabit yatırım yapılacağını bildirdi.
263'ün, 8 yıllık bir proje olduğunu belirten Olcay, projenin finansmanının 2 yıl geri ödemesiz, 10 yıl vadeli dış kaynaklı kredi ile sağlandığını kaydetti.
Bu projeyle birlikte üretim kapasitesini yılda 360 bin adede çıkarmış olacaklarını söyleyen Tofaş CEO'su Ali Pandır, aracın üretimi başladığında yıllık ihracat gelirlerinin de 2 milyar euro olacağını kaydetti.
Projenin fikri mülkiyet haklarının, tıpkı Minicargo'daki gibi Tofaş'a ait olacağını kaydeden Pandır, "Alım garantisi, 'al veya öde' prensip anlaşması kapsamında gerçekleştirileceğinden, 263 projesi de Tofaş için ihracat riski içermeyen, kapsamlı ve sürekli bir proje olacak" dedi.
263 projesi, şirketin cirosuna yıllık 1.2 milyar dolarlık katkı yapacak. Yeni araç projesinin finansmanı, ilk iki yılı geri ödemesiz 10 yıl vadeli dış kredi ile sağlanacak.
Çevreci bir araç olacak
263 kodlu aracın Doblo'nun yenilenmiş hali olmayacağını belirten Tofaş CEO'su Pandır, isminin ne olacağına da ileride karar verileceğini belirtiyor. Yeni aracın üretime başlamasıyla mevcut Doblo modeli üretimden kalkacak.
Ancak Rusya gibi ülkelerde üretimi devam edecek. Modern, dayanıklı ve tasarımıyla ilgi çekici olması planlanan yeni araç, aynı zamanda çevreci ve çok amaçlı olacak.
Tofaş Ar-Ge Direktörü Kemal Yazıcı da, aracın bütün geliştirme çalışmalarının Bursa'da gerçekleştirileceğini, bu projedeki İtalyan desteğinin en aza indirildiğini bildirdi. Yazıcı, 6 kişilik tasarım ekibinin şu anda İtalya'da bulunduğunu iletti.
Yazıcı, araçta alternatif yakıt kullanımı konusunda da çalışmalar yapılacağını, karbondioksit salınımı düşük alternatiflerin gündeme geleceğini belirtiyor.
Yazıcı, bu alternatifler arasında biyo yakıtlar, dur-kalk (Stop&Go) sistemi ve yarı hibrid modellerin de olabileceğine dikkat çekiyor. Ayrıca aracın motorları, Euro 5 çevre normunda olacak