*MeleK*
♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥
Fen ve İlimle ilgili sözler
fen ile ilgili özlü sözler fenle ilgili sözler fen ile güzel atasözleri
Fen ve ilimle ilgili güzel özlü sözleri sizlerle paylaşmak istiyorum bakalım ünlü kişiler bu konuda neler söylemişler🙂
Dünyada her şey için yaşam için başarı için en gerçek yol gösterici bilimdir fendir. Bilimve fennin dışında yol gösterici aramak aymazlık bilgisizlik doğru yoldan çıkmışlıktır . Yalnız bilimin ve fennin yaşadığımız her dakikadaki evrelerinin gelişimini anlamak vebilim ve fen dilinin çizdiği genel kuralları şu kadar bin yıl önce bugün aynı biçimde uygulamaya kalkışmak elbette bilim ve fennin içinde bulunmak değildir.(1924 ; S.D. II )
Ülkemizin en bayındır en latif en güzel yerlerini üç buçuk yıl kirli ayaklarıyla çiğneyen düşmanı yenen zaferin sırrı nerededir bilir misiniz ? Orduların yönetiminde bilim ve fen ilerlemelerini izlemek koşuldur. Bin iki bin binlerce yıl önceki ilkelerini kılavuz edinmektir. Ulusumuzu yetiştirmek için temel olan okullarımızın yüksek okullarımızın kurulmasında aynı yolu izleyeceğiz.
Evet; ulusumuzun siyasal toplumsal yaşamında ulusumuzun düşünce bakımından eğitiminde de kılavuzumuz bilim ve fen olacaktır. (1922; S.D. II )
Ülkemiz içinde uygar düşüncelerin çağdaş ilerlemelerin bir an yitirmeksizin yayılması vebilim ve fen adamlarının bu konuda çalışmayı bir namus borcu bilmesi gerekir.
Öğretmenlerimiz ozanlarımız edebiyatçılarımız ulusa bu felaket günlerini ve onun gerçek nedenlerini açık ve kesin olarak yazıp söyleyecekler bu kara günlerin dönmemesi için dünya yüzünde uygar ve çağdaş bir Türkiye’nin varlığını tanımak istemeyenlere onu tanımak zorunda olduğumuzu anımsatacaktır. (1922 / M.E.D.B. )
Gözlerimizi kapayıp yalnız yaşadığımızı varsayamayız. Ülkemizi bir çember içine alıp dünya ile ilgilenmeksizin yaşayamayız. Tersine gelişmiş uygarlaşmış bir ulus olarak uygarlık alanının üzerinde yaşayacağız : bu yaşam ancak bilim ve fenle olur. bilim ve fenve ulusun her bireyinin kafasına koyacağız . Bilim ve fen için bağ ve koşul yoktur . (1922; S.D. I )
Başarılı olmak için aydın sınıfla halkın zihniyet ve hedefi arasında doğal bir uyum sağlamak lazımdır.Yani aydın sınıfın halka telkin edeceği ideallerhalkın ruh ve vicdanından alınmış olmalıdır.1923
Halka yaklaşmak ve halkla kaynaşmak daha çok aydınlara yöneltilen bir fazifedir.Gençlerimiz ve aydınlarımız niçin yürüdüklerini ve yapacaklarını önce kendi beyinlerinde iyice kararlaştırmalıonları halk tarafından iyice benimsenip kabul edilebilecek bir hale getirmelionları ancak ondan sonra ortaya atmalıdır.1923
Taassup cahilliğe dayanır.Bundan olayı taassup cahildir.İlim mutlaka cahilliği yenero halde halkı aydınlatmak lazımdır.1023
Bu millet ve memleket ilmeirfana çok muhtaç;tahsil yapmış diploma almış gelmişonları korumak kadar doğal ve lüzumlu bir şey olmaktan başkapati parti eğitim ve öğretim görmek için ilim ve fen almak için Avrupa’yaAmerika’ya ve her tarafa çocuklarımızı göndermeye mecburuz ve göndereceğiz.İlim ve fen ve ihtisas nerede varsasanat nerede varsa gidipöğrenmeye mecburuz.Bu nedenle artık himaye çok zayıf kalır.Bunun yerine mecburiyet geçerli olur.1923
İlim ve özellikle sosyal bilimler dalındaki işlerde ben emir veremem.Bu alanda isterim ki beni bilim adamları aydınlatsınlar.Onun için siz kendi ilminizeirfanına güveniyorsanızbana söyleyinizsosyal ilimlerin güzel(yapıcı) yönlerini gösterinizben takip edeyim.1923
Benim manevi mirasım ilim ve akıldır.Benden sonrakilerbizim aşmak zorunda olduğumuz çetin ve köklü zorluklar karşısındagayelere tamamen eremediğimizi fakat asla taviz vermediğimiziakıl ve ilmi rehber edindiğimizi tasdik edeceklerdir.1923.
Milli Eğitim programımızın Milli Eğitim siyasetimizin temel taşı cahilliğin yok edilmesidir. Cahillik yok edilmedikçe yerimizdeyiz. .. yerinde duran bir şey ise geriye gidiyor demektir. Bir taraftan genel olan cahilliği yok etmeye çalışmakla beraber diğer taraftan toplumsal hayatta faal ve faydalı verimli elemanlar yetiştirmek lazımdır. Bu da ilk ve orta öğretimin uygulamalı bir şekilde olmasıyla mümkündür. Ancak bu sayede toplumlar iş adamlarına sanatkarlara sahip olur. Elbette milli dehamızı geliştirmek hislerimizi layık olduğu dereceye çıkarmak için yüksek meslek sahiplerini de yetiştireceğiz. Çocuklarımızı da aynı öğretim derecelerinden geçirerek yetiştireceğiz.
Milli Eğitim işlerinde kesinlikle zafere ulaşmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu ancak bu şekilde olur. Bu zafere ulaşılması için hepimizin tek vücut ve tek düşünce olarak esaslı bir program üzerinde çalışması lazımdır. Bence bu programın iki önemli noktası vardır: Sosyal hayatımızın ihtiyaçlarına uyumlu olması çağın gereklerine uygun olmasıdır.
İlim ve fen çalışmalarının merkezi okuldur. Bundan dolayı okul lazımdır. Okul adını hep beraber hürmetle saygıyla analım.
Yaptığımız ve yapmakta olduğumuz inkılâpların gayesi Türkiye Cumhuriyeti halkını tamamen çağdaş ve bütün mana ve şekliyle uygar bir toplum haline getirmektir . İnkılâplarımızın ana ilkesi budur. Bu gerçeği kabul edemeyen zihniyetleri darmadağın etmek zaruridir. Şimdiye kadar milletin beyinlerini paslandıran uyuşturan bu zihniyette bulunanlar olmuştur.
Fen ve ilimle ilgili güzel özlü sözleri sizlerle paylaşmak istiyorum bakalım ünlü kişiler bu konuda neler söylemişler🙂
Dünyada her şey için yaşam için başarı için en gerçek yol gösterici bilimdir fendir. Bilimve fennin dışında yol gösterici aramak aymazlık bilgisizlik doğru yoldan çıkmışlıktır . Yalnız bilimin ve fennin yaşadığımız her dakikadaki evrelerinin gelişimini anlamak vebilim ve fen dilinin çizdiği genel kuralları şu kadar bin yıl önce bugün aynı biçimde uygulamaya kalkışmak elbette bilim ve fennin içinde bulunmak değildir.(1924 ; S.D. II )
Ülkemizin en bayındır en latif en güzel yerlerini üç buçuk yıl kirli ayaklarıyla çiğneyen düşmanı yenen zaferin sırrı nerededir bilir misiniz ? Orduların yönetiminde bilim ve fen ilerlemelerini izlemek koşuldur. Bin iki bin binlerce yıl önceki ilkelerini kılavuz edinmektir. Ulusumuzu yetiştirmek için temel olan okullarımızın yüksek okullarımızın kurulmasında aynı yolu izleyeceğiz.
Evet; ulusumuzun siyasal toplumsal yaşamında ulusumuzun düşünce bakımından eğitiminde de kılavuzumuz bilim ve fen olacaktır. (1922; S.D. II )
Ülkemiz içinde uygar düşüncelerin çağdaş ilerlemelerin bir an yitirmeksizin yayılması vebilim ve fen adamlarının bu konuda çalışmayı bir namus borcu bilmesi gerekir.
Öğretmenlerimiz ozanlarımız edebiyatçılarımız ulusa bu felaket günlerini ve onun gerçek nedenlerini açık ve kesin olarak yazıp söyleyecekler bu kara günlerin dönmemesi için dünya yüzünde uygar ve çağdaş bir Türkiye’nin varlığını tanımak istemeyenlere onu tanımak zorunda olduğumuzu anımsatacaktır. (1922 / M.E.D.B. )
Gözlerimizi kapayıp yalnız yaşadığımızı varsayamayız. Ülkemizi bir çember içine alıp dünya ile ilgilenmeksizin yaşayamayız. Tersine gelişmiş uygarlaşmış bir ulus olarak uygarlık alanının üzerinde yaşayacağız : bu yaşam ancak bilim ve fenle olur. bilim ve fenve ulusun her bireyinin kafasına koyacağız . Bilim ve fen için bağ ve koşul yoktur . (1922; S.D. I )
Başarılı olmak için aydın sınıfla halkın zihniyet ve hedefi arasında doğal bir uyum sağlamak lazımdır.Yani aydın sınıfın halka telkin edeceği ideallerhalkın ruh ve vicdanından alınmış olmalıdır.1923
Halka yaklaşmak ve halkla kaynaşmak daha çok aydınlara yöneltilen bir fazifedir.Gençlerimiz ve aydınlarımız niçin yürüdüklerini ve yapacaklarını önce kendi beyinlerinde iyice kararlaştırmalıonları halk tarafından iyice benimsenip kabul edilebilecek bir hale getirmelionları ancak ondan sonra ortaya atmalıdır.1923
Taassup cahilliğe dayanır.Bundan olayı taassup cahildir.İlim mutlaka cahilliği yenero halde halkı aydınlatmak lazımdır.1023
Bu millet ve memleket ilmeirfana çok muhtaç;tahsil yapmış diploma almış gelmişonları korumak kadar doğal ve lüzumlu bir şey olmaktan başkapati parti eğitim ve öğretim görmek için ilim ve fen almak için Avrupa’yaAmerika’ya ve her tarafa çocuklarımızı göndermeye mecburuz ve göndereceğiz.İlim ve fen ve ihtisas nerede varsasanat nerede varsa gidipöğrenmeye mecburuz.Bu nedenle artık himaye çok zayıf kalır.Bunun yerine mecburiyet geçerli olur.1923
İlim ve özellikle sosyal bilimler dalındaki işlerde ben emir veremem.Bu alanda isterim ki beni bilim adamları aydınlatsınlar.Onun için siz kendi ilminizeirfanına güveniyorsanızbana söyleyinizsosyal ilimlerin güzel(yapıcı) yönlerini gösterinizben takip edeyim.1923
Benim manevi mirasım ilim ve akıldır.Benden sonrakilerbizim aşmak zorunda olduğumuz çetin ve köklü zorluklar karşısındagayelere tamamen eremediğimizi fakat asla taviz vermediğimiziakıl ve ilmi rehber edindiğimizi tasdik edeceklerdir.1923.
Milli Eğitim programımızın Milli Eğitim siyasetimizin temel taşı cahilliğin yok edilmesidir. Cahillik yok edilmedikçe yerimizdeyiz. .. yerinde duran bir şey ise geriye gidiyor demektir. Bir taraftan genel olan cahilliği yok etmeye çalışmakla beraber diğer taraftan toplumsal hayatta faal ve faydalı verimli elemanlar yetiştirmek lazımdır. Bu da ilk ve orta öğretimin uygulamalı bir şekilde olmasıyla mümkündür. Ancak bu sayede toplumlar iş adamlarına sanatkarlara sahip olur. Elbette milli dehamızı geliştirmek hislerimizi layık olduğu dereceye çıkarmak için yüksek meslek sahiplerini de yetiştireceğiz. Çocuklarımızı da aynı öğretim derecelerinden geçirerek yetiştireceğiz.
Milli Eğitim işlerinde kesinlikle zafere ulaşmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu ancak bu şekilde olur. Bu zafere ulaşılması için hepimizin tek vücut ve tek düşünce olarak esaslı bir program üzerinde çalışması lazımdır. Bence bu programın iki önemli noktası vardır: Sosyal hayatımızın ihtiyaçlarına uyumlu olması çağın gereklerine uygun olmasıdır.
İlim ve fen çalışmalarının merkezi okuldur. Bundan dolayı okul lazımdır. Okul adını hep beraber hürmetle saygıyla analım.
Yaptığımız ve yapmakta olduğumuz inkılâpların gayesi Türkiye Cumhuriyeti halkını tamamen çağdaş ve bütün mana ve şekliyle uygar bir toplum haline getirmektir . İnkılâplarımızın ana ilkesi budur. Bu gerçeği kabul edemeyen zihniyetleri darmadağın etmek zaruridir. Şimdiye kadar milletin beyinlerini paslandıran uyuşturan bu zihniyette bulunanlar olmuştur.