Eğitimde İletişimin Amaçları
eğitimde iletişim iletişimin amaçları iletişimin amacı amaçları nelerdir amacı nedir
Ders planlarını ve eğitim oturumlarını hazırlamadan önce davranışsal hedeflerimizin neler olduğunu bilmemiz gerekmektedir. Bu nedenle, iletişim çabalarımız için aklımızda spesifik bazı amaçları yerleştirmemiz şarttır. İletişimin gözönünde tutulabilecek bazı amaçları şöyledir:
Davranış Değiştirme: Bu açık şekilde görülecektir ki, iletişimin ilk amacı, öğrenmenin insan davranışlarındaki değişim olduğu tanımıyla örtüşecektir. Etkin bir eğitim ve etkin bir iletişim esnasında, davranış modellerimizde de değişim oluşmaktadır.
Hareket Oluşturma:Hepimiz yönetim tanımının şöyle yapıldığını biliyoruz; “Başkaları aracılığıyla işlerin yapılmasını sağlama sanatıdır”. Bu tanımı bir de şöyle düzenleyerek yapalım, “Başkaları aracılığıyla doğru işlerin yapılmasını sağlama sanatıdır”.
Etkin bir eğitim sürecinde katılımcılarınız işin nasıl yapılacağını öğreneceklerdir. İş yalınlaştırma uzmanları bize herzaman daha iyi bir yol olduğunu anlatıyorlar. Etkin bir iletişim katılımcılarımızın daha iyi bir yolla öğrenebilmelerine yardımcı olur.
Bilgi Verme / Alma : Eğitim oturumları esnasında yetenek ve tutum gibi yeni kavramlar iletilmektedir. Bu konu hakkında “ne” sorusu yanında “neden” sorusunun da önemi unutulmamalıdır.
İletişimin önemini daha iyi anlamak için kendinize yalnızca şu soruyu sormalısınız : “Ne kadar zamanımı iletişimle geçiriyorum?” Eğer bu günü kendiniz için bir avaraj olarak kabul ederseniz, bugün okumak, yazmak, dinlemek ya da konuşmak gibi iletişim safhaları için zamanınızın kaçta kaçını harcamış bulunuyorsunuz?
Bu soru belirli aralıklarla ve defalarca araştırıldı ve sonuçların şaşırtıcı olduğu görüldü. Ortalama bir insan gün içerisinde geçirdiği bir zamanın %80’nini iletişim süreci için harcamaktadır. Şimdi bunu kendi oranınızla karşılaştırın. Biraz şaşırtıcı olmakla birlikte, biz, birçok eğitimcinin bu oranın %80’in de üzerinde olduğunu öğrenmiş buluyoruz.
Şimdi size belirgin bir soru soruyoruz: İletişim kurmanız için size ne kadar ödeniyor? Daha önce bahsettiğimiz %30 verimlilik oranıyla, kendi iletişiminizdeki verimlililk oranınızı karşılaştırdığınızda size fazla ödeme mi yoksa az ödeme mi yapılıyor olduğunu söyleyebilecek misiniz?
Anlaşma Sağlama : Bir öneceki amaca paralel olarak, bu amaç da anlamanın iletilmesini ve alınmasını içermektedir. Çift yönlü bir iletişim çabası ile sizin eğitim tekniğiniz, katılımcılarınızın sunulan konu içeriğini gerçekten anlıyor olmasını sağlar. Bu nedenle yanlış anlamaları engellemek için dikkatli olmalıyız.
İkna Etme : Katılımcılarımızın kişisel motivasyonları için uygun bir iklim yaratmak önemli bir noktadır. İkna edici iletişimler bu konuda yardımcı olabilir. Bundan sonra fikirlerinizi ve kavramlarınızı katılımcılara satabilirsiniz.
Ders planlarını ve eğitim oturumlarını hazırlamadan önce davranışsal hedeflerimizin neler olduğunu bilmemiz gerekmektedir. Bu nedenle, iletişim çabalarımız için aklımızda spesifik bazı amaçları yerleştirmemiz şarttır. İletişimin gözönünde tutulabilecek bazı amaçları şöyledir:
Davranış Değiştirme: Bu açık şekilde görülecektir ki, iletişimin ilk amacı, öğrenmenin insan davranışlarındaki değişim olduğu tanımıyla örtüşecektir. Etkin bir eğitim ve etkin bir iletişim esnasında, davranış modellerimizde de değişim oluşmaktadır.
Hareket Oluşturma:Hepimiz yönetim tanımının şöyle yapıldığını biliyoruz; “Başkaları aracılığıyla işlerin yapılmasını sağlama sanatıdır”. Bu tanımı bir de şöyle düzenleyerek yapalım, “Başkaları aracılığıyla doğru işlerin yapılmasını sağlama sanatıdır”.
Etkin bir eğitim sürecinde katılımcılarınız işin nasıl yapılacağını öğreneceklerdir. İş yalınlaştırma uzmanları bize herzaman daha iyi bir yol olduğunu anlatıyorlar. Etkin bir iletişim katılımcılarımızın daha iyi bir yolla öğrenebilmelerine yardımcı olur.
Bilgi Verme / Alma : Eğitim oturumları esnasında yetenek ve tutum gibi yeni kavramlar iletilmektedir. Bu konu hakkında “ne” sorusu yanında “neden” sorusunun da önemi unutulmamalıdır.
İletişimin önemini daha iyi anlamak için kendinize yalnızca şu soruyu sormalısınız : “Ne kadar zamanımı iletişimle geçiriyorum?” Eğer bu günü kendiniz için bir avaraj olarak kabul ederseniz, bugün okumak, yazmak, dinlemek ya da konuşmak gibi iletişim safhaları için zamanınızın kaçta kaçını harcamış bulunuyorsunuz?
Bu soru belirli aralıklarla ve defalarca araştırıldı ve sonuçların şaşırtıcı olduğu görüldü. Ortalama bir insan gün içerisinde geçirdiği bir zamanın %80’nini iletişim süreci için harcamaktadır. Şimdi bunu kendi oranınızla karşılaştırın. Biraz şaşırtıcı olmakla birlikte, biz, birçok eğitimcinin bu oranın %80’in de üzerinde olduğunu öğrenmiş buluyoruz.
Şimdi size belirgin bir soru soruyoruz: İletişim kurmanız için size ne kadar ödeniyor? Daha önce bahsettiğimiz %30 verimlilik oranıyla, kendi iletişiminizdeki verimlililk oranınızı karşılaştırdığınızda size fazla ödeme mi yoksa az ödeme mi yapılıyor olduğunu söyleyebilecek misiniz?
Anlaşma Sağlama : Bir öneceki amaca paralel olarak, bu amaç da anlamanın iletilmesini ve alınmasını içermektedir. Çift yönlü bir iletişim çabası ile sizin eğitim tekniğiniz, katılımcılarınızın sunulan konu içeriğini gerçekten anlıyor olmasını sağlar. Bu nedenle yanlış anlamaları engellemek için dikkatli olmalıyız.
İkna Etme : Katılımcılarımızın kişisel motivasyonları için uygun bir iklim yaratmak önemli bir noktadır. İkna edici iletişimler bu konuda yardımcı olabilir. Bundan sonra fikirlerinizi ve kavramlarınızı katılımcılara satabilirsiniz.