Drama derslerinde eğlenceli etkinlikler

Ayşegül AYRANCI

Daimi Üye
Drama derslerinde eğlenceli etkinlikler
Anasınıfı çocukları için içlerindeki enerjiyi boşaltmaya yardımcı en kaliteli oyunlardan biri de drama etkinlikleridir. Birçok çocuk için hissettiklerini anlatmada bir araç olan drama etkinlikleri ısınma ve rahatlama çalışmaları bütünlüğüyle son derece kaliteli zaman geçirmeye yardımcı olabilmektedir. Öğrenciler açısından drama etkinlikleriyle zenginleştirdiğiniz planlarda çok daha kaliteli zaman geçirdiğinizin farkındalığını hissedebilirsiniz. Spor yaparken ısınma çalışması olarak uygulanan okul çağının her dönemi uygulanan çalışma önerileri çocukların eğlenmesine rehber olabilmektedir. Sizler için sunulan bu ısınma çalışmaları arasında yer alan öneriler zincirini aşağıda sunmaya gayret edeceğim. Konuyla bütünlük arz edici çalışmalar gerçekleştirerek kendinizi daha iyi ifade edebilir, çocuk ruhunu anlayacak çalışmaları gerçekleştirmeye zemin hazırlayabilirsiniz.

- Önce serbest sonra komutlu yürüme: Yukarı uzanma, ayak ucunda yürüme, topuk ile yürüme, ayaklar içe - dışına basılarak yürüme, popo çıkarılarak yürüme, sekerek yürüme.


- Halka şeklinde durulur. Ayaklar kapalı olarak; Ayak ucunda yükselme, diz çekme, ayaklar omuz hizasında açılarak başı öne – arkaya – sağa-sola hareket ettirme, dik duruş, eğri duruş, kollar yana sarkıtılarak yorgun duruşu, yana eğilmeler, ayak ucuna ellerle dokunmalar, popoya ellerle vuruşlar, kalçayla dairesel hareketler...


- Sağa dönülerek tek sıra olunur. Küçük adımlarla koşulur. Lider elini bir kez çırpar. Ters yönde koşmaya devam edilir. İki defa çırpınca kendi etrafında iki kez dönüp, koştuğu yönde koşmasını sürdürmeye çalışır. Ayaklar kalçaya vurdurularak koşmaya devam edilir. Yavaş adımlarla yürünür. Sağ ayak karına 20 kez çekilerek yere indirilir. Ancak hiç yere basılmaz. Sonra sol bacağa geçilir. Kollar kullanılarak üç kez derin nefes alınarak nabız atışları kontrol edilir.

Bu bahsedilen çalışmalar eşliğinde gerçekleştirilen başlangıçlar ile çocuklar hareket ettikçe zevk alır ve süreklilik arz eden bir şekilde bu hareketleri tekrar etmek isterler.

Rahatlama çalışması önerisi:

1. Aşama: Klasik müzik eşliğinde özgünce dans edilir.

2. Aşama: Sonra eşleşilerek dansa devam edilir.

3. 3. aşamada ritme uyularak dans edilir.


- Tüm vücut yere temas edecek şekilde sırt üstü yere yatılır. (Göz kapatılmayabilir. ) Klasik müzik çalınır. Küçükken bizde iz bırakan bir hikayenin düşünülmesi istenir( ya ada öğretmenin anlattığı bizim unutamadığımız bir hikaye de düşünülebilir). Müzik sesi kapatılırken yumuşak bir ses tonu ile yavaşça oturulması istenir. Öğrencilerden sırasıyla düşünülen hikaye ve neden o hikayenin hayatımızda kalıcı iz bırakmış olabileceği açıklanır.

Drama örnekleri:

*Önce kar tanecikleri krapon kağıdından yuvarlama yapılarak küçük top haline getirilir. Şişirilmemiş bir balonun içine atılır hepsi.( Kar tanelerinin çok olması önerilir).
Daha sonra balon şişirilir ve bağlanır. Toplu iğne ile balonlar patlatılır.
Aynı işlem için bir sürü balon hazırlamanız gerekecek, çünkü bir daha bir daha öğretmenim diyecekler.


* Öğretmen ‘Evet çocuklar şimdi ben Kral Aslanın yaşadığı ormana onu aramaya gidiyorum. (Bir tane aslan seçilir ve o bir köşede uyuyordur.) Benimle gelmek ister misiniz? Çok eğlenceli bir orman gezisi olacağını düşünüyorum. Diyerek çocukların hepsinin katılımını sağlar. Yalnız çok dikkatli olmalıyız! Ormanda bazı tuzaklar olabilir! Bunlara çok dikkat etmeliyiz. Birde çok sessiz olmamız gerekiyor! Aslana yakalanmamaya dikkat edeceğiz. Haydi, şimdi sessizce beni takip edin bakalım. Yönergesiyle etkinliği rehberlik ederek başlatmış olur.
Öğretmen daha önceden sınıfın farklı köşelerine tuzaklar hazırlamıştır. Tuzakların hazırlanmış olduğu bölüm orman olarak kabul edilir. İlk tuzak bir su birikintisi. Öğretmen : ‘Heeeey oda ne bir su birikintisi. Eyvah! Çocuklar bu bir tuzak olabilir bunu geçmek için ne yapabiliriz?’ Diye sorar. Çocukların cevapları değerlendirilir ve üstünden atlama çözümü gelmesi halinde uygulanarak devam edilir.
Biraz sonra karşılarına bir tuzak daha çıkar. Bu tuzağın sadece bir işareti vardır. Öğretmen bu tuzağı ip bağlayarak hazırlamıştır. Öğretmen çocuklara tekrar sorar: ‘Eyvah çocuklar yine bir tuzak daha. Şimdi bunu nasıl geçeceğiz?’ İp biraz yukarıdan bağlıdır. Çocuklar altından geçebilmeleri konusunda yönlendirilir. Ormanda geziye devam ederler.
Sonrasında karşılarına güzel bir çiçek bahçesi çıkar. Öğretmenin hazırlamış olduğu renkli fon kartonlarla yapılmış olan çiçekler yerdedir. Hepsi birden çiçekleri toplarlar. Daha sonra aslana ulaşırlar. Aslan olan çocuk yerinde uyumuş numarası yapıyordur. Çocuklar çiçekleri toplarken ses çıkarmışlardır. Bu arada aslan uyanıp çocukları yakalamaya çalışır. Çocuklar aslana yakalanmamak için kaçarlar. Aslanın yakaladığı çocuk ebe olur. Bu sefer aslan yakalanan çocuk olur. Bu şekilde çocuklar sıkılana kadar etkinlik sürdürüldükten sonra sonlandırılır.

c54dfb68e542b0c9111d2432938c371e.jpg
çocukgelişimi-4.JPG
maxresdefault.jpg


Resim galerimde de göreceğiniz üzere farklı drama etkinliklerinde kullanılabilecek basit hazırlayabileceğiniz kostümlerden faydalanabilirsiniz. Genel anlamıyla drama dersleri ve eğlencesi biraz da sizlerin hayal gücünüzle doğru orantılı olarak değişkenlik gösterecektir. Şimdiden keyifli uygulamalar diliyorum.
 
Geri
Üst