*MeleK*
♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥
çalışan kadınların modaya bakışı
Çalışan kadınların ne tarz giyindikleri, kıyafetlerinde hangi renkleri tercih ettikleri belirlendi.
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Moda Tasarımı Bölümü öğretim üyeleri Yrd. Doç. Dr. Emine Koca ile Yrd. Doç. Dr. Fatma Koç, 20-50 yaş grubunda çalışan 300 kadının giysi ve renk tercihini araştırdı.
Yrd. Doç. Dr. Koca, 42'si özel sektörde yarı zamanlı (part-time) çalışan öğrenci, 208'i kamu, 50'si de özel sektörde görev yapan 300 kadınla yaptıkları araştırmada, klasik giyim tarzını genellikle işçi ve memurların, spor giyim tarzını ise öğrenci ve serbest meslek sahibi kadınların tercih ettiğini belirlediklerini söyledi.
Çalışma koşullarının ve sektör tipinin çalışan kadınların giyim tercihlerini etkilediği anlatan Yrd. Doç. Dr. Koca, şunları söyledi:
İlk altı renk
"Çalışan kadınların resmi ortamlarda daha ciddi ve resmi görüntü veren giysiler tercih ettiği sonucuna ulaştık. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi'nde de yayımlanan araştırmamıza göre, kadınların giysilerinde tercih ettikleri ilk altı rengi ise pembe, mavi, lacivert, beyaz, kahve, kırmızı renkler olarak belirledik."
Mesleklere göre renk seçimi
Serbest meslek sahibi kadınların giysilerinde çoğunlukla tercih ettikleri ilk üç rengin pembe, mavi ve yeşil olduğunun belirlendiğini anlatan Koca, öğrencilerin pembe, mavi, yeşil, lacivert, memurların pembe, beyaz, lacivert, isçilerin ise mavi, kahverengi, lacivert renkleri çoğunlukla tercih ettiklerini söyledi.
Pembe ortak renk
Pembe rengin tüm meslek gruplarında tercih edilen ilk renk olduğunu anlatan Koca, çalışan kadınların yaşlarına göre ise 20-25 yaş arasında siyah, beyaz, pembe, 26-30 yaş arasında pembe, kırmızı, beyaz, 31-35 yaş arasında mavi, pembe, kırmızı, 36-40 yaş arasında lacivert, mavi, kahverengi, 41-45 yaş arasında pembe, lacivert, 46 ve üzeri yaş grubunun ise lacivert ve pembe renkleri çoğunlukla tercih ettiklerini kaydetti.
Koca, "gri, turuncu ve sarının tüm yaş gruplarında tercih edilmeyen renkler olduğu sonucuna ulaştık" diye konuştu.
Renk uyumuna dikkat
Araştırmada kadınların tümünün çoğunlukla giysilerinde renk uyumuna dikkat ettikleri ve giysilerinde tek rengin tonlarını ve krem kahverengi uyumunu tercih ettiklerinin de anlatan Koca, şunları söyledi:
Renkler ne anlama geliyor?
"Araştırmamızda kırmızı rengin tutku ve heyecan, turuncunun sevinç ve tembellik, sarının üzüntü ve samimiyet, pembenin renk duygusallık ve huzur, mavi rengin özgürlük, yeşilin samimiyet, siyahın ciddiyet, beyazın temizlik, grinin tembellik, laciverdin azim, kahverenginin otorite duygusunu uyandırdığı da belirlendi."
Koca, çalışan kadınların giysi seçiminde renk uyumuna dikkat ettikleri, uyumlu renkler giydiklerinde kendilerini mutlu hissettikleri, giysilerinin renklerini fiziksel görüntülerini ön plana çıkarmak amacıyla değil, fiziksel kusurlarını kapatmayı amaçlayarak ve saygınlık kazandırdığı düşüncesi ile önemsediklerini de söyledi.
Çalışan kadınların giysilerindeki renk tercihlerinde vücut yapıları, kişilik özellikleri ve giysinin kullanım alanının öncelikli etkenler olduğunu da kaydeden Koca, psikolojik durum, ten rengi ve modanın ise ikinci planda yer aldığının gözlemlendiğini söyledi.
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Moda Tasarımı Bölümü öğretim üyeleri Yrd. Doç. Dr. Emine Koca ile Yrd. Doç. Dr. Fatma Koç, 20-50 yaş grubunda çalışan 300 kadının giysi ve renk tercihini araştırdı.
Yrd. Doç. Dr. Koca, 42'si özel sektörde yarı zamanlı (part-time) çalışan öğrenci, 208'i kamu, 50'si de özel sektörde görev yapan 300 kadınla yaptıkları araştırmada, klasik giyim tarzını genellikle işçi ve memurların, spor giyim tarzını ise öğrenci ve serbest meslek sahibi kadınların tercih ettiğini belirlediklerini söyledi.
Çalışma koşullarının ve sektör tipinin çalışan kadınların giyim tercihlerini etkilediği anlatan Yrd. Doç. Dr. Koca, şunları söyledi:
İlk altı renk
"Çalışan kadınların resmi ortamlarda daha ciddi ve resmi görüntü veren giysiler tercih ettiği sonucuna ulaştık. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi'nde de yayımlanan araştırmamıza göre, kadınların giysilerinde tercih ettikleri ilk altı rengi ise pembe, mavi, lacivert, beyaz, kahve, kırmızı renkler olarak belirledik."
Mesleklere göre renk seçimi
Serbest meslek sahibi kadınların giysilerinde çoğunlukla tercih ettikleri ilk üç rengin pembe, mavi ve yeşil olduğunun belirlendiğini anlatan Koca, öğrencilerin pembe, mavi, yeşil, lacivert, memurların pembe, beyaz, lacivert, isçilerin ise mavi, kahverengi, lacivert renkleri çoğunlukla tercih ettiklerini söyledi.
Pembe ortak renk
Pembe rengin tüm meslek gruplarında tercih edilen ilk renk olduğunu anlatan Koca, çalışan kadınların yaşlarına göre ise 20-25 yaş arasında siyah, beyaz, pembe, 26-30 yaş arasında pembe, kırmızı, beyaz, 31-35 yaş arasında mavi, pembe, kırmızı, 36-40 yaş arasında lacivert, mavi, kahverengi, 41-45 yaş arasında pembe, lacivert, 46 ve üzeri yaş grubunun ise lacivert ve pembe renkleri çoğunlukla tercih ettiklerini kaydetti.
Koca, "gri, turuncu ve sarının tüm yaş gruplarında tercih edilmeyen renkler olduğu sonucuna ulaştık" diye konuştu.
Renk uyumuna dikkat
Araştırmada kadınların tümünün çoğunlukla giysilerinde renk uyumuna dikkat ettikleri ve giysilerinde tek rengin tonlarını ve krem kahverengi uyumunu tercih ettiklerinin de anlatan Koca, şunları söyledi:
Renkler ne anlama geliyor?
"Araştırmamızda kırmızı rengin tutku ve heyecan, turuncunun sevinç ve tembellik, sarının üzüntü ve samimiyet, pembenin renk duygusallık ve huzur, mavi rengin özgürlük, yeşilin samimiyet, siyahın ciddiyet, beyazın temizlik, grinin tembellik, laciverdin azim, kahverenginin otorite duygusunu uyandırdığı da belirlendi."
Koca, çalışan kadınların giysi seçiminde renk uyumuna dikkat ettikleri, uyumlu renkler giydiklerinde kendilerini mutlu hissettikleri, giysilerinin renklerini fiziksel görüntülerini ön plana çıkarmak amacıyla değil, fiziksel kusurlarını kapatmayı amaçlayarak ve saygınlık kazandırdığı düşüncesi ile önemsediklerini de söyledi.
Çalışan kadınların giysilerindeki renk tercihlerinde vücut yapıları, kişilik özellikleri ve giysinin kullanım alanının öncelikli etkenler olduğunu da kaydeden Koca, psikolojik durum, ten rengi ve modanın ise ikinci planda yer aldığının gözlemlendiğini söyledi.