Abdest aldıktan sonra onu bozan hallerden herhangi biri meydana vermeyene gibi abdest yürürlükte kalır ve bu süre içinde herhangi bir namazı kılınabilir. Ama bir şartla ki, abdest alan zaman herhangi somut namazı kılmak veya somut pratik etmek niyet edilmez. Bu durumda o abdestle sadece niyyetdeki namazı kılınabilir, başka namaz için yeniden abdest almak gerekir - ister abdest bozulsun, isterse de bozulmasın . Örneğin, kişi niyet eder ki, öğle namazını kılmak için abdest alıyorum. Bu zaman sadece öğle namazını kılabilir, asrı kılmak için abdesti tazelemelidir. Ama eğer abdest alırken temiz olmayı niyet etse, bozulana gibi o abdestle namaz kılabilir. Unutmayalım ki, namazlar arasında uzun mola yarananda abdest bozulmasa bile, onu tazelemek müstehap bilinir ve bu, Kur'an ayetindeki "nur üzerinden daha bir nur" ifadesine benzetiliyor.