Ayşegül AYRANCI
Daimi Üye
Anasınıfında eğlenceli dramalar ve hayatın içinden denemeler
Anasınıfı çalışmaları herkesin beğendiği özel etkinlikleri içinde barındırmaktadır. Farklı etkinlikler olsa da hayatı bize öğreten bu etkinlikler çocuklarımızın ilk öğrencilik yaşantılarında oldukça önem arz etmektedir. Anasınıfı eğitimi aldıktan sonra öğrencinin birinci sınıfa başladığında diğer öğrencilere kıyasla çok daha iyi öğrenim gerçekleştirdiklerini görebileceksiniz. Öğrenciler açısından hayatı öğreticiliği olan meslekler, etrafımızdaki nasıl davranmamız gerektiği ya da sorumluluklarımız gibi farklı konularda dramalar gerçekleştirilebilmektedir.
Atatürk’ü konu olan 29 Ekim, 10 Kasım gibi etkinliklerde bayram yapıp taç olarak takma, Atatürk resmini takan çocuğa Atatürk gibi davranış geliştirmesine yönelik dramalar yaptırılabilir. Atatürk’ ün çocuk sevgisi, vatanseverliği, düşmanlarla savaştığı yıllarla alakalı slayt ve video izleme işlemleri sonrasında dramalaştırma çalışmaları yaptırılabilir.
Meslekler öğretilirken aynı zamanda bu mesleklerin canlandırılmasına gayret edilebilmektedir. Mesela bir öğretmenin ders anlatış biçimi yahut öğretmenin sözleri, giyimi, davranışları sizi model alan bir öğrenciniz tarafından taklit edilebilir. Bir manava gidilerek çocukların manavların nasıl satış yaptıkları, müşterileriyle nasıl ilgilendiklerini gözlemlemelerine rehber olunabilir. Ya da bir fırıncı, bir pazara yeri gezisiyle hayatın içinden örnekler çocuklara gösterilebilir. Hayatın içinden verilen örneklerle çocuklar dersi algılama becerileri konusunda çok daha iyi yok kat edebilirler.
En önemli örneği aile içi davranışları sorarak da elde edebiliriz. Mesela eve gidince annemiz bizi nasıl karşılıyor, siz evde annenize yardım ediyor musunuz gibi sorular sorarak çocukların evde sorumluluk alıp alamadıkları hususunda da bilgi alma fırsatı yakalayabilirsiniz. Anne, baba, dede, nine, amca, yenge, teyze, dayı, hala gibi kuklalar ve maskeler aracılığıyla hikaye uydurma çalışması yapabilirsiniz. Ya da Pazartesi günleri adına hafta sonunu nasıl geçirdiniz gibi konuya giriş yaparak çocukların duygularını yüzeye çıkarma çalışması yaptırabilirsiniz.
Çocuklar için eğlenceli olan bu çalışmalarda önemli gün ve haftalarda ilgili şapka takımlarını tamamlayarak da günün anlam ve önemi kavratılabilir. O güne özel videolar izlenir. Şapkalarımızı takıp danslar edebiliriz. Mesela yerli malı haftasında bu sıklıkla yapılmaktadır. Meyve ve sebzelerin yer aldığı şapkalar takma ya da meyve resimlerini kolye gibi tkıp meyvelerle ilgili maniler söyleme gerçekleştirebilmekteyiz. Bu güel etkinliklerle çocuklarınızın geleceğe ışık tutmasına rehber olmak istemez misiniz?
Atatürk’ü konu olan 29 Ekim, 10 Kasım gibi etkinliklerde bayram yapıp taç olarak takma, Atatürk resmini takan çocuğa Atatürk gibi davranış geliştirmesine yönelik dramalar yaptırılabilir. Atatürk’ ün çocuk sevgisi, vatanseverliği, düşmanlarla savaştığı yıllarla alakalı slayt ve video izleme işlemleri sonrasında dramalaştırma çalışmaları yaptırılabilir.
Meslekler öğretilirken aynı zamanda bu mesleklerin canlandırılmasına gayret edilebilmektedir. Mesela bir öğretmenin ders anlatış biçimi yahut öğretmenin sözleri, giyimi, davranışları sizi model alan bir öğrenciniz tarafından taklit edilebilir. Bir manava gidilerek çocukların manavların nasıl satış yaptıkları, müşterileriyle nasıl ilgilendiklerini gözlemlemelerine rehber olunabilir. Ya da bir fırıncı, bir pazara yeri gezisiyle hayatın içinden örnekler çocuklara gösterilebilir. Hayatın içinden verilen örneklerle çocuklar dersi algılama becerileri konusunda çok daha iyi yok kat edebilirler.
En önemli örneği aile içi davranışları sorarak da elde edebiliriz. Mesela eve gidince annemiz bizi nasıl karşılıyor, siz evde annenize yardım ediyor musunuz gibi sorular sorarak çocukların evde sorumluluk alıp alamadıkları hususunda da bilgi alma fırsatı yakalayabilirsiniz. Anne, baba, dede, nine, amca, yenge, teyze, dayı, hala gibi kuklalar ve maskeler aracılığıyla hikaye uydurma çalışması yapabilirsiniz. Ya da Pazartesi günleri adına hafta sonunu nasıl geçirdiniz gibi konuya giriş yaparak çocukların duygularını yüzeye çıkarma çalışması yaptırabilirsiniz.
Çocuklar için eğlenceli olan bu çalışmalarda önemli gün ve haftalarda ilgili şapka takımlarını tamamlayarak da günün anlam ve önemi kavratılabilir. O güne özel videolar izlenir. Şapkalarımızı takıp danslar edebiliriz. Mesela yerli malı haftasında bu sıklıkla yapılmaktadır. Meyve ve sebzelerin yer aldığı şapkalar takma ya da meyve resimlerini kolye gibi tkıp meyvelerle ilgili maniler söyleme gerçekleştirebilmekteyiz. Bu güel etkinliklerle çocuklarınızın geleceğe ışık tutmasına rehber olmak istemez misiniz?