Anasınıfında aile kavramı ve eğlenceli etkinlikler

Ayşegül AYRANCI

Daimi Üye
Anasınıfında aile kavramı ve eğlenceli etkinlikler
Anasınıfı etkinliklerinde öğretim gerçekleştirirken dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan biri de kavram karmaşası yaratmadan açıklık getirilmesi konusudur. Aile kavramı çocuk için ne kadar tanıdık olursa olsun birinci derce yanı sıra ikinci derece akraba tanıtımı yapılırken de dikkatli olunmalıdır. Anne, baba, kardeş, bebek, anneanne, dede, babaanne gibi akraba tanıtımlarında aile bireylerinin resimlerini kullanmayı deneyebilirsiniz. Mesela çocuklardan bir gün öncesinden isteyecek olduğunuz aile fotoğrafı çok işinize yarayacaktır. Öğrenimi yaparak yaşayarak öğrenme her zaman daha etkili sonuç vermektedir. Çocukların resimdeki üyeleri söylemeleri, göstermeleri sizlerin onların etrafındaki olay ve olgulara bakış açılarını değerlendirmelerine karşı bilgi sahibi olabilmenizi sağlayacaktır.


Aile kavramını verirken dün de bahsettiğim gibi İngilizce flash kart kullanımları ile İngilizce öğrenmenin keyfini de sürebilirsiniz. Resim galerimde yer verdiğim resimlerdeki tarz kartları sanal ortamda bulabilmeniz oldukça kolay olacaktır. İngilizcesini de öğrenirken bazı kavramları çocuklar için akılda tutmak oldukça başarılı olmaya yardımcı olacaktır. Farklı bireyler ve öğrenimini için güzel tekerleme, şiir ve hikaye önerilerinden faydalanma fikrinden de faydalanabilirsiniz. Benim ailem isimli hikayeyi anlatarak bu hafta vereceğim aile kavramında çocuklar üzerinde etkili bir iz bırakabileceğime inanıyorum. Tekerleme ve parmak oyunu önerilerini aşağıya ekleyerek sizlere bu konuyla alakalı daha kolay kavram kavratabilme konusunda yardımda bulunacağımı düşündüm.

EVİMİZ
Burası bizim evimiz (İki elin işaret parmağı ile ev çizilir.)
Annem,babam (Sol elin parmakları açılır.Baş parmak ve işaret
parmak gösterilir
Kardeşim,ablam ve ben (Orta,yüzük ve serçe parmak.)
Tam beş kişiyiz. (Sağ elin parmakları açılır.)
Çok mutluyuz,neşeliyiz. (Kollar sarılır.)


EVİMİZİ GEZELİM
Bu bizim evimiz (İşaret ve başparmaklar birleştirilir.)
Burası misafir odamız. (Baş parmak sallanır.)
Burası oturma odamız. (İşaret parmak)
Burası mutfağımız. (Orta parmak)
Burası banyomuz. (Yüzük parmak)
Burası da bizim odamız. (Serçe parmak )
Ders çalışırız, (İki el birbirinin etrafında döndürülür.)
Uyuruz. (Uyuma hareketi yapılır.)

BEBEĞİM
Küçük bir bebeğim var (Baş parmak tutulur.)
Durmadanağlar ,durmadan ağlar. (Ağlama hareketi yapılır.)
Karnı acıkınca sütünü içer sütünü içer. (İçme hareketi yapılır.)
Lıkırda lık lık,lıklık da lık lık.
Uykusu gelince onu sallarım,onu sallarım (Eller birleştirilir sallanır.)
Ninni de ninni,ninni de ninni
Ninni söylerim,ninni söylerim.
Eeeeeee.....Eeeeee
Onu severim,çok çok severim.Çok çok severim
Bazen de onu gıdıklar,kıkır kıkır güldürürüm. (Çocuklar arasında gezilir,
gıdıklanır.)


BÜYÜYORUZ

Kücük bir kız bebek (Sol el parmakları açılır,serçe parmak tutulur.)

Büyüdü,abla oldu. (Yüzük parmak tutulur.)
Büyüdü,anne oldu (Orta parmak tutulur.)
Dedem ve ninem (İşaret ve baş parmaklar tutulur.)
Çok yaşlılar, ama cok tatlılar (İki elle yanaklar tutulur.)

Küçük bir erkek bebek, (Sağ el parmaklar açılır serçe parmak tutulur.)

Büyüdü,ağabey oldu. (Yüzük parmak tutulur.)
Büyüdü,baba oldu. (Orta parmak tutulur.)
Dedem ve ninnem (İşaret ve baş parmak tutulur.)
Çok yaşlılar,ama cok tatlılar. (İki elle yanaklar tutulur.)

Aileyi canlandırma etkinliği olarak drama çalışması yaptırabilir. Ya da siz sadece bir evcilik köşesi oluşturun onlar zaten serbest zaman etkinliğinde son derece olağan bir şekilde aile draması canlandıracaklardır. Emin olun. Deneyin şaşıracaksınız😀