Allahın Emri Peygamberin Kavli Ne Demek?

kalbi nedir! uydurma kafandan. adam yukarıda açıklamış oku ögren. uyduema işnini bırak.
 
Peygamberin kavliyle (sözüyle), Peygameberimizin evlilik müssesesine çok önem verdiğive onun sünnetinitatbik edilmek istendigi ve onu vekil tayin ederek onun adıyla kızın istenilmek istendiği vurgulanılmaktadır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kavil ne demekmiş melekler

allah'ın emri şu: islam inancına ve hatta diğer büyük dinlerin itikadına göre; evlenmek insanın asli vazifelerindendir.
peygamber'in kavli de şu: peygamber'in sözü anlamında, kutsal kitapta geçen emirlerin, onun açıklaması şeklinde hadislerde tezahür etmiş sözüyle beraber, anlamına gelir.


allah buyurur; peygamber açıklar, ilk uygulayıcısıdır, demek kısaca.örnek teşkil etmesi için kullanılmış geleneksel ifadedir.dayanağı kutsal olsa da, halk tabiri ve usulden sayılır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Evlilik İslam da çok önemli bir müessesedir. . Kültürümüzde kız isterken Allahın emri, Peygamberin kavliyle diye bir başlangıç yapıyoruz. Biz bu işimizi Allah ın emrine uygun yapıyoruz.Biz bu evliliğimizi, Peygamberin istediği şekilde yapıyoruz. Yani bizim yaptığımız iş, Allahın emri Peygamberin (s.a.v) sünnetine uygundur anlamı taşıyor. Peygamberimiz Hazreti Muhammedin kendisinin yaptığı bir iştir, doğrusu onun sünnetidir. Bundan dolayı biz onun sünnetini (kavlini) de yapmış olmaktayız, diyoruz.
 
Evlilik müessesesi hakkında dinin insanlara yüklediği sorumluluk ifade eden bu Alalhın emri peygamberin kavli deyimi, kişinin yapacağı evliliğin kendi keyfi durumuna göre değilde Rabbinin istediği bir hayat tarzıyla evliliğe adım atması ve Peygamberin hadislerine istinaden sünneti seniyyesine uygun olarak hareket etmesi demektir. Hatta bu sözü diyen kimse daha layık olsun diye bazı kişiler kız istemeye giderken yanlarında daha alim ve sözü dinlenir bir zatı götürürler ve o zatda kız isteme esnasında sözünü söylerken Allahın Emri, Peygamberin kavli şerifi, şayet hanefi mezhebinden ise imamı azamın ictihadı diye ekleyerek söylerdi. Ve sözün çıktığı ağız dualı ve kuranlı bir ağız olması hasebiyle çok muteber bir ifade olur, karşı tarafın her hangi bir tepkisi dahi olmadan sonuç müsbet olarak neticelenirdi.