Alışverişe Nereye Gidiyorsunuz? - Araştırma

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Alışverişe Nereye Gidiyorsunuz? - Araştırma
BİM Türkiye'de hanelerin yüzde 54,3'üne ulaşırken bir Migros müşterisi ise yılda en az 9.4 kere marketine alışverişe gidiyor.


Araştırma şirketi Ipsos KMG, perakende sektörü oyuncularını tüketici profili, ulaştığı hane sayısı, alışveriş miktarları gibi birçok açıdan mercek altına aldı. Ipsos KMG araştırmasında BİM, Carrefour, Dia, Migros, Şok, Tansaş ve Tesco Kipa'yı baz aldı.



Araştırma, 34 ile yayılmış 6169 hanede gerçekleşti. Seçimler Türkiye'yi sosyo-ekonomik statü, hane büyüklüğü, bölgeler gibi açılardan temsil edecek şekilde yapıldı. Örneklem sürekli, satın alma verisi toplama sıklığı haftalık gerçekleşti. Raporda kullanılan veriler ise Ekim 2006-Eylül 2007 dönemini kapsıyor.

CARREFOUR
Araştırmaya göre en düşük ziyaret sıklığında da Carrefour birinci. Carrefour'da hane başına yapılan yıllık hızlı tüketim ürünü alışveriş tutarı ise ortalama 84 YTL. Carrefour harcamalarında temizlik ürünlerinin payı yüksekken içeceklerin payı düşük. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 2,1'i Carrefour'da gerçekleşti.

BİM
Yapılan araştırma sonucunda Türkiye'deki hanelerin yüzde 54,3'ünün BİM'den bir kez olsun alışveriş yaptığını ortaya çıkardı. Bu hanelerden her biri ortalama olarak 196 YTL harcadı. BİM sepetlerinin yüzde 48,8'ini sadece gıda oluştururken, bu oran diğer ulusal zincirlerle karşılaştırıldığında BİM'de en yüksek seviyede. BİM'den alışveriş yapanlar sosyo-ekonomik statü ve eğitim seviyesi bakımından diğer ulusal zincirlere kıyasla daha düşük profile sahip.

MİGROS
Geçen günlerde yüzde 50,8 hissesi 1.98 milyar YTL'ye BC Partners'e satılan Migros ise hanelerin yüzde 41,1'ine yani toplam 7.3 milyon haneye ulaştı. Araştırmaya göre ortalama bir Migros müşterisi yılda 9.4 kere alışverişe giderek ve her bir alışverişte 14.7 YTL harcadı. Bir Migros müşterisi yılda ortalama 137 YTL harcadı. AB SES hanelerin yüzde 80,3'ü Migros'tan en az bir kere alışveriş yaptı ve böylelikle en fazla Migros AB hanelerine ulaştı. Son bir yılda hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 2,7'si de Migros'ta gerçekleşti.

TESCO
Tesco Kipa'dan alışveriş yapanların sosyo-ekonomik statü gruplarına göre dağılımı Türkiye ortalamasına daha yakın bir görüntü sergiliyor. Hanelerin yüzde 9,6'sı Tesco Kipa'dan alışveriş yaparken bu hanelerden her biri ortalama olarak 251 YTL harcadı. AB SES grubunun en yüksek harcamaya sahip olduğu kanal yılda ortalama 435 YTL ile Tesco Kipa. Tesco Kipa ziyaretçilerini elinde tutmakta oldukça başarılı ve sadakat bakımından en yüksek değere sahip.

TANSAŞ
Türkiye'deki hanelerin yüzde 20,6'sı ise Tansaş'tan hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı. Hanelerden her biri ortalama yılda 225 YTL harcadı. Tansaş en sık ziyaret edilen ulusal zincirlerden biri olurken alışveriş yapan hane sayısı Migros'un yaklaşık olarak yarısı olmasına rağmen iki kanalın hızlı tüketim harcamalarından aldıkları pay birbirine yakın oldu. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 2,2'si Tansaş'ta gerçekleştirildi.

ŞOK
Şok marketleri ise hanelerin yüzde 19,1'ine erişti. Bu hanelerden her biri Şok'tan ortalama olarak yılda 91 YTL harcadı. Araştırmaya göre hanelerin yüzde 13,6'sı da Dia'dan alışveriş yaptı